Grattiskort

Hejsan!

Blir glest mellan inläggen nuförtiden men jag har helt enkelt inte orkat sitta så mycket vid datorn mellan alla sjukhusbesök och njurstensanfall. Har inte haft vidare mycket inspiration för att scrappa heller. Men nu har den sakta börjat komma tillbaka, mycket tack vare att jag tvingade mig själv att gå på vår lokala scrapförenings månadsmöte i tisdags och dessutom med trevligt sällskap av gulliga Pernol och då blev det ju  med ens mycket roligare att åka dit. 🙂

Idag har vi firat min svärmor på hennes 80-årsdag. Kalaset började redan vid lunchtid då vi grillade ute i det helt underbara vädret, nästan så det kändes som vår i luften. 🙂  Strålande sol, takdropp, vindstilla och bara -1 grad, kan det bli bättre?!! Sen blev det middag på kvällen och bus med hennes små mysiga barnbarnsbarn, mina barns kusiner, en 1-årig liten gokille och hans lika goa 2½ årige bror. Tröttande men jätteroligt, känns i kroppen att man inte är så ung längre, hehe!!!

Har iallafall lyckats få ihop ett kort till svärmor och i färger som jag normalt inte brukar använda. Det var riktigt kul att göra och jag känner mig för en gångs skull riktigt nöjd. 🙂

Ljuset är inte det bästa eftersom det blev fotat i eftermiddagssol. Gult och lila har jag aldrig kombinerat förut så det blev en riktig utmaning och allra helst då gult inte är nån favoritfärg för min del, men det blev ändå ett rätt så intressant resultat till slut.

Här är vänster och höger insida fotade var för sig då jag klantig som jag är glömde att fota hela insidan, hmm… sånt som tyvärr händer ibland.

Baksidan med min senaste namnstämpel, visst är den fin?

Här kommer lite detaljbilder

Här på vackra Maribel och det syns tyvärr inte här men jag har fyllt i alla swirlarna i nedre hörnet med guld glitterpenna.

En närbild på de vackra MS-fjärilarna som jag fått utav en riktigt govän, Tack vännen! Har använt samma penna här och ritat runt alla de små hålen så fjärilarna är riktigt glittriga IRL.

Här har jag gjort ett försök med att göra en ”Inger-blomgrupp” för första gången.

Här ska ni få se hur mycket snö vi haft ett tag nu på våran bro framför ytterdörren, riktiga ”sockertoppar” har bildats efter allt snöande och efter att det yrt från taket, riktigt cool och rolig effekt. Ni får försöka tänka bort den fula dörren, den kommer att bytas ut så småningom.

Så här mycket snö kan jag inte minnas att vi nånsin har haft någon vinter på vår altan, enda upp till överkant på räcket, sanslöst mycket snö och ändå har maken skottat där en gång och det har sjunkit lite efter den senaste tidens milda väder!

Utsikt från bron utöver ett isbelagt hav. Visst är det vackert i det vackra soliga vädret?

Havet och stranden nedanför huset där vi brukar vara på sommaren, längtar enormt efter sommar och värme nuuuu!!!

”Våran väg” nedanför huset, riktigt kusligt att få möte på under vintertid men som tur är så är det inte lika mycket trafik som sommartid då de sommarboende är tillbaka efter den långa vintern.

Ett foto på sötnosarna när vi är på väg ut på den dagliga eftermiddagspromenaden och det är näst intill omöjligt att få dem att vända sig mot kameran och stå stilla samtidigt, grr!!!

Avslutar med att visa ett foto på vårt hus och tomt klädd i vinterskrud.

Ja, nu har ni sett hur jag bor och hur det ser ut hos oss med så mycket snö. Får återkomma nån annan gång och visa hur det ser ut även på sommaren.

Kan ju inte avsluta utan en liten rolig historia också. 😉

Norrmannen till sin fru:

-Vi kan inte skaffa fler barn nu.

-Varför inte det?

-Jo, jag läste i tidningen att vart fjärde barn är kines.


Tack för alla gulliga och snälla kommentarer ni lämnar, det piggar verkligen upp tillvaron och värmer långt in i hjärtat!!

Hoppas ni alla får en underbar söndag och att det underbara soliga marsvädret håller i sig även under morgondagen och ut med er i solen, njut och ladda upp ny energi. Det kan vi verkligen behöva efter en lång och grå vinter.

 

10 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Gertrud Olofsson
    Mar 07, 2010 @ 12:02:42

    Supersnyggt kort med min favoetistämpel, jag tröttnar aldrig på henne. Fina färger och blomgruppen är så vacker. Jag förstår att du är nöjd och det ska du vara. Vad synd om er som har så mycket snö, jag hade blivit helt knäckt. Vi har haft ovanligt mycket av den varan i Skåne denna vinter, men nu äntligen har vintern släppt sitt grepp om oss. Ha det bra, kram Gertrud

  2. Pernol
    Mar 07, 2010 @ 21:51:53

    Hej vännen!

    Sååååå snyggt kortet blev när det blev klart!!! 🙂 Blomgruppen är ju underbar och insidan väldigt snygg! WOW!

    Va fint du bor! Det måste vara härligt att bo så nära havet!

    Hoppas du mår bättre!
    Ha det gott!
    kramis Pernilla

  3. Lena
    Mar 08, 2010 @ 08:05:13

    Hej Sussie!
    Vilket himla vackert kort du har gjort. Fina stämplar och jättevacker blomstergrupp.
    Men oj vad snö ni har. Ni bor vackert och har så söta vovvar, Love! Ha en bra vecka och krya på dig. Kram Lena

  4. Lene Kristensen
    Mar 08, 2010 @ 09:14:51

    hej vännen!
    Underbart kort som du verkligen kan vara nöjd med! Färgerna är så vackra!
    Ha en skön vecka och krya på dig!
    Kram lene

  5. Lisan P
    Mar 08, 2010 @ 10:05:56

    Hejsan, Det var ett super fint kort du har gjort. Färger, blommer ja allt. Trist att du inte blivit bättre efter ingrepp och allt. Håller tummarna att du snart ska bli bättre och hinna scrappa mer. Men ojoj med snö ni har. Annat än här i söder vill jag lova. Vår gång in till ytterdörren har varit max en meter, snyft. Men idag är jag lite gladara för den är snart helt borta, endast 1dm kvar nu.
    Hoppas ni med får lite vår snart. Kramis från Lisan

  6. Lena B E
    Mar 08, 2010 @ 18:57:17

    Hej govännen min!
    Så superfint kort du gjorde till svärmor!! 😀
    Jättefina dekorationer och blommgruppen är ju enormt fin, så jättebra du fick till den!! Duktig du är vännen!! 😀 Jag ser att ni har fått lite snö ni med. 😉 Här har varit underbart väder idag, soligt och plusgrader. 🙂 Takdropp och takras. Stackars Freddy höll på komma i vägen när all snö kom nerdundrandes, jösses vad rädd vi blev att han hamnat under snömassorna. 😮 Huvva!! Men tack och lov gick det vägen! PUH!!
    Vilken underbar utsikt ni har, lyckos er som ser havet från ert hus. 🙂
    Hoppas stenarna kommer ut snart nu vännen,
    så du äntligen får bli bra nångång.
    Kramar från Lena

  7. Ulrica
    Mar 10, 2010 @ 09:03:56

    Hej vännen!

    Nu var det ett tag sedan jag kikade in hos dig. Men hur står det till med dig nu efter op & njursten? För mig är det äntligen bättre! =) Det var en jobbig period men väl värt besväret då jag nu är helt smärtfri & inte har några problem med njuren, såå skönt!

    Underbara kort oxå, verkligen älskar dom! =)

    Vill passa på att tipsa om att jag nu har lagt upp allt scrapgodis jag ska sälja, välkommen in & ta en titt! Du kanske hittar ngt du vill ha! 😉

    Ha en bra dag, kramar Ulrica

  8. Busan
    Mar 10, 2010 @ 16:22:33

    Tack för allt vackert du visar – din nya stämpel är jättefin och kortet är underbart liksom blomgruppen och allt… Och så vackra bilder från där ni bor… helt otroligt med snö ni har!!! Gubben min skulle ta kort här en dag på all vi har här – inte så som hos er men mycket för att vara här – men tiden har itne räkt och nu har det faktiskt börjat smälta – ÄNTLIGEN!!! 🙂
    Hoppas så att du mår lite bättre men är rädd för att det inte hänt så mycket sedan sist. Var rädd om dig och ha det så bra du bara kan!!! Vilar mycket här just nu och är därför jag inte hör av mig så ofta men tänker på dig ofta och undrar hur du har det!!!
    Tusen tack för dina kommentarer och historier – du kan allt glädja en – denna är ju TOPPEN!!! 😀
    Glömde kommentera era hundar – sååå söta!!! Ja, jösses vad jag blev sugen på hund… men det får väll räcka med fyra katter… hi hi…
    Massor med krya på dig-kramar
    Busan

  9. Lena B E
    Mar 10, 2010 @ 17:27:03

    Hejsna vännen! 🙂
    Vet du vad? Nu är äntligen biljetterna beställd till dig och mig, och maten kunde dom fixa åt oss också, bra va? 😀
    Så nu vet du att det är bokat och klart. 🙂
    Vi hörs nåt mera innan vännen, nu ska jag bara försöka få en tid att klippa mig någonstans också, så jag slipper skrämma livet ur allt folk där. 😆 Den 15 maj, kom ihåg det nu då! 😉
    Massor med kramar från Lena

  10. Lena B E
    Mar 13, 2010 @ 12:17:53

    Hej vännen!
    Hur är det med dig? Du varken ses eller hörs nåt av så jag blir ju orolig att nåt hänt! 😮
    Här töar det och är soligt och fint idag. 🙂 Men det blåser förskräckligt. Staketet har inte töat fram än men det blir väl det också nångång. Det brukar ju gå ganska så fort bara det börjar.
    Hur är det har stenarna kommit ut nu?
    Jag har i alla fall fått en tid att klippa mig innan vi ska på folkan du och jag, gubben ska inte med, han har ingen lust säger han så han slipper väl gå då, vi har säkert roligare utan honom tror du inte? 😉 Hi hi. Han får skjutsa och hämta oss istället. Vi hörs vännen! Ha det så bra.
    Massor med kramar från Lena trollet 😉

Kommentera

