Alster från stora scrapträffen

HEJSAN!

Ja, nu har jag landat lite efter den stora scrapträffen som High Coast Scrap anordnade nu i helgen som var. Tack till alla i föreningen som lade ner så mycket arbete för att det skulle bli en lyckad helg!

Är jättetrött och dras med stora sömnproblem och mycket värk efter helgen, men det var det värt, varenda minut av alla de timmar som vi pysslade, hela 130 personer! Inget hade kunnat hindra mig från att vara där! Det här var andra gången som jag deltog och det blir ABSOLUT fler gånger! Längtar redan till höstens stora träff!!! 😉

Tänker hålla lite på de alster jag gjorde så jag börjar med att visa kortet jag gjorde till den första utmaningen på lördagen, en snabbutmaning på en timme och man skulle bli inspirerad av melodifestivalen. Då jag inte följt den i år så blev det något svårare men jag tänkte på all musik, fina kläder och på glitter och glamour.

Melodifestivalkort

Här har jag stämplat noter  med vit stämpeldyna på det prickiga pappret (stämpel lånad av Annica H, Tack!), dock syns det inte så bra som jag hade hoppats, men man anar den iallafall. Organzabanden får symbolisera all fin klädsel och metallbanden ser ut som gamla lp-skivor.

Det får bli ett bra-att-ha-kort att spara till nåt lämpligt tillfälle.

Nu har jag äntligen fått en tid för operation av njurstenarna om tre veckor! Ska bli underbart att bli av med ”svansen”, nefrostomin som jag då har haft i tio veckor. Längtar efter att få slippa alla njurstensanfall och få känna mig lite friskare iallafall!

Har varit lite dåligt med roliga historier i de senaste inläggen men den här gången kommer iallafall en historia med att skratta åt.

Askungesagan

En man har just läst klart sagan om Askungen för sin dotter och släckt lampan ovanför hennes säng när hon hejdar honom genom att fråga:

”Pappa, varför slutade inte sagan lyckligt?”

”Jo, men det gjorde den väl”, svarar mannen och ser förbryllad på det bleka lilla ansiktet där på kudden. ”Det står ju att de levde lyckliga i alla sina dagar.”

”Det gjorde de visst inte”, säger flickan bestämt. ”De gifte sig ju.”

7 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Ulrica
    Mar 25, 2010 @ 06:52:11

    Hej vännen!

    Åh vad fantastiskt roligt med scrapträffen, blir lite avis måste jag erkännna! 😉 Är vansinnigt nyfiken på alla dina andra alster!! Säg till när du har lagt ut dom så är du gullig, det får man ju inte missa, hehe! 😉

    Jag har just lagt upp en ny lo gos mig som du kan kika på…om du har tid & lust förståss.

    Sen undrar jag, hur har det gått nu sen op? Har allt gått bra & du nu känner di helt smärtfri etc? Lät som hade en ganska tuff & ond tid där. Behöver du göra ngt mer nu, jag menar ny op el något annat?

    Själv upplever jag att jag får springa på toa hela tiden, jämt & ständigt tom. på nättera, verkligen skitjobbigt!

    Hör av dig så jag får höra att du mår bra vännen. =)

    Ha en skön dag i det vackra vårvädret, kramar Ulrica

  2. Lena
    Mar 25, 2010 @ 07:59:22

    Jättsnyggt kort. Jag gillar det stilrena och färgen förstås!
    Vad skönt för dig att du äntligen har fått en tid för op. Ska hålla alla tummarna för dig att det ska bli bättre sedan. Rolig historia. Tänk att få börja dagen med ett skratt, härligt. Ha det gott. Kram Lena

  3. Lene Kristensen
    Mar 25, 2010 @ 12:02:57

    Snyggt och andas verkligen melodifestival!
    Hoppas allt är bra med dig min vän!
    kram lene

  4. Ellis
    Mar 25, 2010 @ 23:09:58

    Fint kort du har gjort! =)
    Hoppas jag kan vara med på en träff någon gång också! =)
    Kram

  5. Busan
    Mar 26, 2010 @ 16:21:45

    Hej vännen! Kortet utstrålar verkligen MUSIK och det kommer bli superbra till en musik-älskare!!!! Är så glad för din skull att du ÄNTLIGEN fått tid till operation och så skönt det ska bli när detta är över för dig. Det var riktigt strongt gjort av dig att klara vara med på träffen men förstår dig så väl… går det att genomföra på något sätt så är det mycket som ska till för att hindra en. Och den roliga historien är ju jättekul…. hi hi… måste berätta den för gubben min ikväll. 🙂
    Hoppas du snart hämtar dig lite vännen innan op och hoppas du har det så bra du bara kan i helgen.
    Massor med krya på dig-kramar
    Busan

  6. Annica
    Mar 29, 2010 @ 19:36:19

    Jättefint kort är det! Verkligen melodifestival! 🙂
    Va skönt att du äntligen fått tid till op! Jag förstår att du är less på att vänta…
    //Annica H

  7. Lena B E
    Mar 29, 2010 @ 21:07:04

    Hejsan vännen! 🙂
    Så snyggt kort du gjort vännen!! 🙂 Verkligen läckert med noterna på det prickiga papperet.
    Glimmer mist pearl köpte jag hos Cia på hobbyhuset (visst hette den så hennes butik) tyvärr har hon ju stängt den nu, och jag vet inte nån mer som har den heller. Du är nog så illa tvungen att fortsätta leta som det verkar. 😉
    Ha det så bra vännen tills vi hörs igen.
    Kramar från Lena

Kommentera

