Solstråle!

GOKVÄLL!

Hoppas allt är bra med er alla och att ni har haft en härlig påsk med god mat och fint väder! Här har solen lyst med sin frånvaro, så trist så, men idag har den varit framme men då har det varit lite kallare istället och en del dis. Man blir med ens gladare så fort solen tittar fram, eller hur? 🙂

Har fått min gastroscopi uppskjuten, jag skulle göra den nu på onsdag men har ännu inte fått någon ny tid. De hade visst ingen läkare här som kunde göra den?! Nu får jag gå och gruva mig ännu längre tid, hade varit bra att fått den gjord nu när jag förberett mig mentalt för den dagen. Som pricken över i då, så är operationsdagen den 15/4 också  uppskjuten till den 19:e istället!?! Sån himla tur att jag inte hunnit förberett med transport ner till Sundsvall mm. ännu, hade det liksom på känn.

Under påsken har vi bara tagit det lugnt och mysat med föräldrabesök, lite kompisbesök till tonåringarna, hundpromenader och godisätande förstås. 😉 Dock har maken arbetat några nattskift men vi har ändå haft dagarna tillsammans. Jag har för min del inte kunnat göra så mycket annat än små ansträngningar då jag haft ganska rejält ont i njuren emellanåt och en del darrningar som jag inte har en aning om varifrån de kommer. Dock har jag scrappat litegrann då jag orkat, bl.a några påskkort och jag har också fortsatt altra den ask som mina föräldrar ska få till den almanacka jag gjorde till dem för 2009. Den har legat på hyllan nu ett tag men kände att det var dags att ta fram den igen. På tisdagkväll är det åter dags för månadsträffen i vår lokala scrapförening, HCS, LÄNGTAR!!! Ska bli så kul att få träffa AnnicaH och Pernilla m.fl. igen! 🙂 Ses snart!!!

Jag har ju mer att visa som jag gjorde på den stora scrapträffen 20-21/3. Här är en layout som jag gett titeln ”Solstråle”, dels för att kissen vi hade när jag växte upp var min lilla solstråle och för att solens strålar lyser så fint på Tusse och mig när jag håller honom i famnen. Dock får ni bortse från den gräsliga frisyren jag hade då 1980 som 15-åring!!! 😉

Solstråle

En ganska ”enkel” layout för att vara ”jag”, vill ju gärna försöka fylla ut med så mycket papper och dekos som ryms. Det förenklades av att vi bara fick använda oss av det material som följde med i ett scrapkit som man kunde köpa till träffen, annars hade det varit svårare att ”låta bli”.  Dock (med mitt dåliga minne) så har jag redan glömt varifrån det vackra pappret kommer (kanske någon annan som vet?). Det syns tyvärr väldigt dåligt på fotot av layouten men jag har använt en silver glitterpenna och fyllt i konturerna runt alla de rosa blommorna nere i vänstra hörnet och likaså uppe i det vänstra hörnet och även fjärilen har fått en släng av pennan. Har dekorerat med ljusrosa blingstenar , svarta pärlor, blommor, band och titeln är gjord med rubons bokstäver. Har även chalkat fotomattorna, blommorna och kanten runt hela layouten. Ser ni hur fint solen lyser med sina strålar på mig och lilla Tusse på fotot?

Till slut så kommer här en liten historia också.

ÄGGKLOCKAN

Två äldre damer råkar mötas på gatan och den ena säger:

”Det var tråkigt att höra att din man har gått bort. Har du klarat av alla bestyr?”

”Ja, jag har låtit kremera honom och stoppat stoftet i ett timglas som jag använder som äggklocka.

Han gjorde aldrig ett handtag när han levde, så han kan gott jobba lite nu när han är död.”

Hoppas ni alla får en fin vecka med vackert vårväder och att ni får möjlighet att kunna vara ute och njuta av allt det vackra som är på gång ute nu!

6 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Lena B E
    Apr 05, 2010 @ 19:11:03

    Åh så vacker Lo!! Och vilket vackert papper helt underbart är det!! 🙂 Jag vet tyvärr inte vem tillverkaren är, men det skulle vara roligt att veta. Hojta till om du får veta det. En rejäl kalufs hade du iaf. vännen 😉 men det var ju modernt på den tiden när vi var unga, om du visste hur många som hade den frisyren på min skola, dock inte jag. Jag fick inte permanenta mig för min mamma. 😦 Behövde väl egentligen inte heller jag har ju så mycket lockar ändå. Hi hi. 😉
    Nu är backen täckt av snö här, jösses vad det vräker ner, ska denna vinter aldrig ta slut. 😦
    Tack för samtalet min vän, det var lika roligt att prata med dig som alltid! 😀
    Ha det så bra vännen så hörs vi snart igen. 😉
    Massor med påskkramar från Lena

  2. Lene Kristensen
    Apr 06, 2010 @ 08:17:01

    hej min vän! Håller med Lena… det är en mycket vacker LO du gjort! Ljuvliga färger!
    Tänker på dig vännen, jobbigt att gå och vänta så där och när man har ont kan man ju inte heller ta sig samman att göra så mycket!
    Ullared… ja du, det är kul att gå där, mest för att det kommer så mycket folk och det är ju billigt!
    Jag handlade för 2300 innen på Gekås och för 1000 ca i de andra affärarna!
    ha det nu gott och var rädd om dig… eller som jag hörde på TV igår. Lev livet!
    Massor av kramar från Lene

  3. Lena
    Apr 07, 2010 @ 13:14:40

    Hejsan!
    din Lo är supersnygg. Pappret är helt bedårande. Jag vet heller inte tillverkaren på det. jag är skitdålig på att hålla reda på papper och märken.

    tack snälla rara för kortet som kom idag. Så himla gulligt det var. Fick mer rolig post idag. Nu har jag inversterat i en ny skärmaskin. Fiskars nyaste, den oranga. Passade på när det var rabatt på den. Ha dey så bra du kan och lycka till med allt du har framför dig. Det är jobbigt att vänta och vänta. kram Lena

  4. Pernol
    Apr 07, 2010 @ 18:18:42

    Jättefin LO!!! Ja, inte var det lätt att hitta på nåt av vårt begränsade material. Men du gjorde det bra tycker jag!

    Frisyrerna kunde se lite roliga ut på 80-talet! Du har ju sett mig på sent 80-tal. *skratt* Om 20 år till kommer vi att skratta åt våra frisyrer idag.

    Synd att jag inte kunde åka på träffen. Men det får bli nån annan gång.

    Ha det gott!
    kramis Pernilla

  5. Lene Kristensen
    Apr 09, 2010 @ 13:03:18

    hej min vän!
    tack söta rara du för det mycket vackra påsk kortet, gissa om jag blev glad!!!!
    Jag har inte varit så aktiv en tid med pysslande eller bloggandet, men jag börja bli piggare och känner lusten komma tillbaka!
    Vill önska dig en trevlig helg!
    Kramizar från Lene

  6. Busan
    Apr 09, 2010 @ 13:45:41

    Hej vännen! TUSEN, TUSEN TACK FÖR DITT SÅ PÅSKIGA OCH UNDERBARA KORT!!! Kyckligen är den sötaste jag någonsin sett och jag blev så sugen på att försöka göra liknande påskkort själv… du är så duktig!!!! Och jag är så glad att du tänkte på mig!!!!
    Tänker ofta på dig och hoppas de nu inte ändrar tiderna mer för dig utan att det snart äntligen är tid så du får detta gjort. Det har ju tagit sådan tid och du kan ju inte må bra av allt detta så hoppas så det snart är över och du får vara svanslös igen dessutom.
    Och till din LO… den är UNDERBAR!!! Måste vara kul att skapa efter ett sånt färdigt paket än om det begränsar och på vissa sätt gör det svårare. Och du… ja, din frissa är en dröm jämfört med hur jag såg ut i håret när jag kom från frissan i den åldern… Jag ville ha långt hår stora lockar och kom hem som en pudel… kan säga att dåvarande pojkvännen fick sig ett gott skratt… hi hi… Håret hade ju varit alldeles för kort för att permanenta så blev ju ingen längd kvar!!! 😉
    Din historia är jättekul… hi hi… ja, vad gör man!?! 😉
    Går segt här men jag får ta det i den tid det tar. Kan ju inte trolla. Lyckades göra ett kort till Lisan i alla fall med gubbens hjälp så korta stunder funkar det och bara denna förkylning ger sig så hoppas jag att våren ska börja kännas i kroppen. Är så glad ändå att jag bara har fibron och migränen och inte annat också som dig.
    Ha det så bra du bara kan och hoppas så du är nöjd med din LO för den är så underbar!!! *hjärta*
    Massor med krya på dig-kramar till dig!!!
    Busan

Kommentera

