Scrapträffen mm.

Gokvälls!

Här är det sista att visa från den stora scrapträffen här i Örnsköldsvik som gick av stapeln den 20-21/3.

Den här är gjord efter en skissutmaning under scraphelgen i mars och den var faktiskt kul att göra. Jag brukar ju normalt inte jobba efter skisser utan brukar föredra att utgå från mina egna idéer och upplägg vilket inte alltid är det lättaste så därför brukar mina layouter och kort ta lite längre tid att göra än om jag skulle utgått från en skiss. Men det är väldigt skönt att nån gång emellanåt följa eller utgå från en skiss istället då kanske inte tiden riktigt räcker till att sitta och fundera ut ett upplägg eller helt enkelt då fantasin tryter.

Här har jag iallafall använt ett helt underbart papper från Webster pages som ingick i det scrapkit som man fick köpa till träffen att använda sig utav till vissa utmaningar. Jo, jag kom faktiskt på var pappret i det förra inlägget kommer ifrån (Min solstråle) och även pappret till denna layout då de ingick i samma kit. Visst är de helt underbara?!!! Den här layouten har jag valt att hålla enkel då jag inte vill gömma för mycket av det vackra pappret bakom andra papper och dekorationer. Har ni sett vilket snyggt band under fotona och som jag köpte av Nettan’s butik som fanns på plats hela helgen, har aldrig sett det tidigare. Tack Camilla för att jag fick låna dien till swirlen av dig och Tack Anzi för lånet av cuttlebugen! 🙂  Bägge fotona föreställer mig då jag var 2 år gammal. Visst är mössan och klänningen väldigt tjusiga, hehe, känner mig som nån slags glass eller liknande när jag kikar på fotot. 😉 På den tiden var mitt hår kritvitt, tänk om man hade fått behålla den färgen.

Har ju fått min operation uppskjuten till den 19:e och vad jag vet i nuläget så ska den bli av då, om 1½ vecka. Längtar tills njurkatetern är borta och jag slipper smärtorna av njurstenarna, absolut inget jag önskar att nån annan människa ska behöva uppleva för dom smärtorna liknar inget annat jag upplevt och är näst intill outhärdliga när de är som värst. Ska vara fraktursmärtan då som jag upplevde när jag fick en ful spiralfraktur i underbenet för fyra år sen, det gjorde j…igt ONT!

Det här jättesöta påskkortet fick jag av Lena BE strax före påsk. Visst är det sött?!! 1000 Tack govännen för det söta kortet, det gjorde mig så himla glad ska du veta! (Bilden är lånad från Lena’s blog)

Här ska det visst bli väldigt varmt i fyra dagar framöver om man ska tro på väderleksrapporten men det vore toppen så töandet kan sätta igång på allvar nu. Är ganska less på snön nu!

GENERALER

Israels dåvarande premiärminister Golda Meir är på besök i Vita huset. President Nixon säger med ett leende till henne:

”Om du ger mig general Moshe Dayan så lovar jag att du får vilka tre amerikanska generaler som helst.”

Golda Meir ler tillbaka och svarar:

”Javisst. Vi ger er general  Dayan och ni ger oss General Motors, General Electric och General Telephone.”

Det var dagens historia och med det vill jag önska er alla en underbar helg i vårens tecken och hoppas att alla har möjlighet att kunna njuta av den!



6 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Pernol
    Apr 11, 2010 @ 09:27:25

    Jättefin LO!!! Papperena är ju så tjusiga! Bandet och blomman är också snygga!

    Jag hoppas för din skull att denna operation blir av snart. Det är hemskt att du ska behöva gå och lida så där. Usch!

    Det verkar bli en solig dag idag. Härligt!
    Ha en skön söndag!
    kramis Pernilla

  2. Busan
    Apr 15, 2010 @ 12:35:43

    Ville bara titta in till dig och se hur det går med operationen och allt. Ja, vi håller alla tummar, tassar och tår för dig att det blir denna gången och inga fler ändringar och att allt går bra. Och förstår att du inte känt sådan smärta innan för vad jag läst är det bland den västa smärta man kan ha. 😦 Känner så med dig!
    Din Lo är utsökt och likaså pappert med du är ju bara så söt!!! Ja, det blev fantastiskt och håller med att bandet du köpte hos Nettan var jättefint och passade ju perfekt där på din LO.
    Kortet av Lena BE är så fint också!!! Vilka härliga färger!!! Och så många fina blommor också som Lena är så bra på att komponera så fint.
    Hoppas du får en trevlig helg och att du har det så bra du bara kan!
    Varma vår-kramar
    Busan
    PS. historian är ju hur kul som helst!!! 😀

  3. Petra/peu
    Apr 18, 2010 @ 09:50:56

    Underbar LO på solstrålen.
    Kram
    Petra

  4. Busan
    Apr 18, 2010 @ 10:19:54

    Hej vännen! Tänker på dig inför imorgon och håller alla tummar, tassar och tår för dig här.
    Hoppas det går jättebra och att du snart är hemma igen och kan få må mycket bättre. *hjärta*
    Tack för dina värmande ord. Ja, det kan faktiskt bli riktigt fint fast man gör enkla kort och din LO som du gjorde på träffen är ju så snygg och helt fantastisk så visst går det!!! 🙂 Bara jag som ställer stora krav på mig själv och i början kunde jag sitta hur länge som helst med ett kort men det fungerar ju inte om man har mer än något kort per år att göra… *rodnar*
    Ha det så bra du bara kan! Tänker på dig!
    Massor med styrke-kramar
    Busan

  5. Lena B E
    Apr 18, 2010 @ 19:29:16

    Jättefin Lo med fina kort på dig som liten ”glass” 😆 😉 😀
    Helt underbart papper är det detta också, sååå vackert!! 🙂
    Bandet du köpte av Nettan är så fint och passar kanonbra här på din Lo!! Vackert, vackert!!
    Lycka till i morgon vännen, jag ska hålla tummarna för dig och tänka på dig hela dan! Hoppas nu dom dumma stenarna kommer ut.
    Kramar från Lena

  6. Lena B E
    Apr 18, 2010 @ 19:32:21

    Sjutton, glömde ju… här är en länk till en sida med mall på ett dopklännings kort.
    http://frubardspysselkok.blogspot.com/2010/04/dopkort.html
    Kramizzzar

Kommentera

