Äntligen vår!!!

HEJSAN!

Nu är våren äntligen här! Det har regnat och varit solsken och blåst om vartannat så nu har mycket av snön äntligen försvunnit, jippie, det är VÅR!!! Men typiskt aprilväder med ena dagen varmt och nästa dag runt nollsträcket men ändå härligt med takdropp och fågelkvitter, jag NJUTER verkligen!!!

Imorgon bär det iväg till Sundsvall för operation, en 2 timmars lång bilresa. Det låter kanske lite konstigt men jag ser verkligen fram emot att få göra detta så jag äntligen blir ”svanslös”, dvs. blir av med min njurkateter och njurstenen som har blockerat höger urinledare nu i drygt tre månader. Hoppas att de får bort så många stenar som möjligt men jag vet att de inte får bort de som sitter inuti njurarna, men det får framtiden lösa.

Ber om ursäkt till mina goa blogvänner att jag inte har bloggat runt nånting den senaste tiden, är ledsen för det! Men jag har helt enkelt inte orkat då jag varit så trött och haft ont både av fibron och i njurarna så det har tagit på krafterna. Jag har inte glömt bort er, utan tvärtom, jag tänker på er varje dag och undrar hur ni har det. Vill tacka er som tänkt på mig genom mail, telefonsamtal och kommentarer, kram på er!

Förmodligen kommer det att vara lugnt här på blogen ett tag till efter att jag kommit hem men sen när jag repat mig så hoppas jag att jag är ”fit for fight again”. Har inte haft vare sig ork eller sån stor lust till scrappandet heller men det hoppas jag att jag får tillbaka sen när allt är som vanligt igen. Vet ju också att det brukar gå upp och ned ändå vad gällande inspiration och lusten till scrappandet så jag hoppas att det här bara är en vanlig svacka.

Har inte så mycket nytt att visa men här är de få påskkort jag orkade göra för i år och även, sent om sider, än jullayout som jag tror att jag inte visat ännu.

Påskkort

Julpuss


Nu ska jag försöka städa undan lite i mitt lilla scraprum så det ser fint och inbjudande ut när jag kommer hem efter operationen. Förhoppningsvis så får det lusten och inspirationen att komma tillbaka för att kunna skapa igen. Tror ni inte det?

Vill önska er alla en härlig vårvecka och att ni hittar lite mysig pysseltid också!

Tack för era goa kommentarer, kram på er!

 

12 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Lena B E
    Apr 18, 2010 @ 20:06:31

    Wow så en sån superduperfin Lo!! :O
    Vad gulliga dom är A och E, jättefina och goa med varandra!! Många fina detaljer, till och med en mistel har du lyckats med att få dit, Lo´n är helt underbar vännen!! 🙂
    Jag är full av beundran!!
    Stort Lycka till i morgon min vän!
    Massor med kramar från Lena

  2. Lena B E
    Apr 18, 2010 @ 20:09:47

    Oj oj oj glömska jag… påskkorten missade jag ju, hur jag är. Sorry vännen. 😉
    Dom är ju jättefina dom också, fina papper och fina dekos! 🙂
    Flera kramar från Lena

  3. Kristina
    Apr 18, 2010 @ 20:14:38

    Hej Susanne! Självklart är det bara att använda mallen! Det är fritt fram för vem som helst…
    Förresten vilka underbara påskkort! Superduperfina… Och jul lo´n! Mmmm… gillar julen.

    Kram från lilla jag// Kikki

  4. Lisan P
    Apr 19, 2010 @ 11:23:15

    Hejsan, Håller tummar och tår för dig vännen så du ska bli riktigt bra nu efter operationen. Ta det lungt och kom tillbaka på bloggen när du känner dig riktigt bra. Vi finns kvar här när du är redo igen. Men wao vilka fina påsk kort du har gjort i år. Jag gjorde bra en korg som min mamma beställde av mig.. Vi tänker på dig. Ha det så bra, kramis från Lisan

  5. Lena
    Apr 19, 2010 @ 13:04:23

    Hej Sussie ♥
    Tänker på dig idag och hoppas verkligen att operationen ska gå bra. Sedan vill jag att du kryar på dig fort,fort, så vi får titta på dina fina alster igen. Påskkorten du har gjort är så superfina.
    Stora hålla om dig kramen kommer här Kram
    Lena ♥

  6. Anette
    Apr 19, 2010 @ 15:02:05

    Vilka ljuvliga påskkort 🙂
    Ha det så bra.
    Kram Anette

  7. Pernol
    Apr 19, 2010 @ 20:47:43

    vilken superfin LO!!! Påskkorten sen är ju jättesnygga!

    Hoppas att allt går bra för dig!
    Jag håller tummarna.

    kramis Pernilla

  8. Ellis
    Apr 19, 2010 @ 23:41:18

    Jättefina kort och gullig LO! =)
    Hoppas det går bra med operationen!
    Kramar

  9. Lene Kristensen
    Apr 22, 2010 @ 17:06:09

    hej vännen!
    Hur är det med dig, har du blivit något bättre. Tänker på dig ska du veta!
    Jättesnygga kort, men Lon är min favorit, den är enorm snygg!
    ta hand om dig min vän!
    Kram lene

  10. Busan
    Apr 23, 2010 @ 12:43:58

    Är så ledsen att det inte gick bra för dig vännen! Har tänkt på dig också så men orken har inte räckt till. Förstår dig så väl att du inte orkar när du är så här dålig. Har du svansen kvar nu också? Ja, du har sån otur så det finns ju nästan inte… ska du bara vänta nu eller ska det bli en ny operation? Känner så med dig!!!
    Förstår så väl också att du inte har scraplust nu. Men den kommer säkert tillbaka när du mår bättre – det behöver du nog inte oroa dig för i alla fall för är vi scrapoholics så är vi ju! 😉
    Är så glad för ett av de fina påskkorten här uppe har jag att glädjas åt här och det är så genomarbetat och snyggt med sotning i olika färger som matchar… har aldrig tänkt på att man kan göra så själv men måste nu bara prova det någongång. 🙂
    LO:n är superfin – du är så duktig!!! Den är ju helt prefekt när jag tänker efter… ingenting skulle nog kunna bli bättre där så hoppas du är lika nöjd själv för du har verkligen lyckats. *kram*
    Nu ska jag se om jag kan besöka några fler tjejer innan jag ska vila igen. Hoppas så att du är rädd om dig och tar hand om dig så gott du kan nu när allt är så här tufft som det är. Vet du tänker på oss och hoppas du vet att jag tänker på dig än om jag inte heller kan höra av mig så ofta som jag önskar. Men du finns ofta i mina tankar.
    Krya på dig så gott du bara kan och ha det så bra du kan. Hoppas du får lite sol i helgen!!!
    Massor med krya på dig-kramar
    Busan

  11. Anonym
    Apr 23, 2010 @ 13:06:59

    Hejsan, Tusen tack för ditt fina inlägg hos mig. Men inte ska du tänka på mig nu när du själv är dålig. Jag tycker så himla synd om dig och hoppas verkligen att du får rätt på det snabbt och den ena stenen försvinner ut av sig själv och att du slipper kateten osv. Lovar skicka massor av tankar till dig så du med blir bättre snart. Själv börjar jag sakte men säkert komma på fötter igen. Hoppas du kan få en bra helg och slippa smärata osv Kramis på dig från Lisan

  12. Jasmine
    Maj 15, 2010 @ 21:41:52

    Du gör verkligen fina kort!
    Och ditt mästerverk med Julpussen är otroligt! Så mycket detaljer. Jag är imponerad!
    Kram

Kommentera

