Brand

SORG

Idag är en sorgsens dag för oss och gårdagskvällen gick i chockens tecken.Vid middagstid igår fick vi reda på att ett stort förvaringsutrymme av husvagnar, båtar, husbilar, veteranbilar mm. stod i lågor.

Tänkte först att det inte var den byggnad där vi förvarat vår älskade husvagn i många år utan trodde att det var ett annat förråd. Men en snabb koll på nätet och på de regionala nyheterna så stod det klart att vår husvagn inte fanns längre. 😦 Brandförloppet var snabbt och på mycket kort tid var hela byggnaden övertänd och brandkåren var tvungna att retirera pga. explosionsrisken. Det var visst rejält med smällar från både däck, gasoltuber och bensintankar. Senare på kvällen ville jag och dottern åka dit och titta, när vi kom fram så hade brandkåren lämnat området och släckt de småbränder som hade uppstått på gräsytorna runt om byggnaden. Men det brann fortfarande i resterna av allt som funnits där. Ingen människa skadades dock allvarligt, bara en man som fick lättare brännskador när han försökte få ut den husbil som orsakat branden men det misslyckades tyvärr.

Man kan kanske tycka att det bara är materiella ting men för oss m.fl så var det inte ”bara” en husvagn. Den stod för så mycket, frihet för hela familjen och för mig som alltid är hemma så betydde den semester, rekreation och att få komma hemifrån några dagar om året. Så många minnen, mest bra minnen förstås men även ett dåligt minne som nog en del av er sett genom en layout jag gjorde för nåt år sedan då vi hade tappat den och den landade i diket. Kommande semesterplaner som grusats men vi har iallafall våra minnen kvar. Någon likvärdig husvagn lär vi knappast ha råd med så när det blir nån ”ny” vagn, det vet vi inte alls idag och det lär knappast bli denna sommar.

Fick ett annat dåligt besked angående en släkting igår så gårdagen var helt enkelt inte vår dag trots att vår älskade lilla Puzzel-vovve fyllde hela 6 år så la resten av dagens händelser sordi över det.

En länk till artikeln som stod att läsa i vår lokaltidning idag och en kort film om branden.

 

Storbranden startade i husbil – �rnsk�ldsvik – allehanda.se.

R.I.P

 

19 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Busan
    Apr 23, 2010 @ 22:00:00

    Känner så med dig och hur mycket denna husvagn har betytt för er. Och att ni fått andra sorgliga besked… ja, hoppas ni tar den tid som behövs att bearbeta detta och med tiden så kanske ni kan skaffa en ny vagn… än om ingen kan ersätta den ni förlorade så kanske en ny kan ge lite glädje längre fram. Men denna sommaren blir ju inte alls som ni tänkt er och förstår dig så att du behöver komma hemifrån lite. Hoppas ni, när ni har smält detta, kan hitta någon liten semester eller något annat som lyser upp denna sommaren… men det är ju tids nog än… och nu har ni i alla fall varandra att söka tröst hos. Tänker på er!!!
    Massor med styrke-kramar
    Busan

  2. Lena
    Apr 24, 2010 @ 21:50:39

    Hej Sussie!
    Jag lider verkligen med er. Tycks inte vara nog med elände just nu. Visserligen är det ”bara” materiella saker, men visst blir man ledsen. Hoppas att det ordnar sig för er och att ni ändå kan komma bort på något roligt i sommar. Sedan blir man ledsen med över din hälsa. Så tråkigt att din operation inte gick så bra. Jag ska hålla alla tummar och tår för att det ändå ska bli bättre med dig, inom en snar framtid.
    Här i Småland har vi haft riktigt skönt vårväder idag. Vi har till och med kunnat grilla ute. Smakar ju så himla gott.
    ha det så gott du kan. Stor kram från mig Lena

  3. lene
    Apr 25, 2010 @ 08:36:23

    hej min vän!
    Visst är det en sorg att förlora något man tycker om att visstas i hela sommaren, något du pysslat om och fått som du ville ha det! Jag känner verkligen med dig och hoppas Ni ska få ut så mycket av försäkringen att Ni kan köpa en ny!
    Jag vet hur du känner min vän, 1997 förlorade jag mitt hus och allt jag ägde i en stor brand där 5 andra familjer också blev hemlösa! Jag har kvar bilderna från branden, tar fram dem när jag blir för kaxi och tittar på dem så jag får tillbaka känslan att ” jag lever och det är viktigast” Livet får liksom en annan mening!
    Sänder många varma kramar till dig!
    Kramizar från Lene

  4. Annica H
    Apr 26, 2010 @ 20:49:42

    Ja, jag kan inte annat än beklaga! Man kan tycka att du har haft mer än nog av motgångar på sistone?

  5. Anonym
    Apr 27, 2010 @ 11:01:19

    Hej min vän! 🙂
    Herregud ska det aldrig ta slut med bedrövelserna för dig vännen! Bara elände hela tiden. Usch! 😦 Jag vet ju hur mycket husvagnen betydde för dig, får väl hoppas att ni kan köpa en ny någon gång. Tur att du ska komma till mig nu då, så blir det som en liten semester för dig vännen, det kan du verkligen behöva nu, eller hur? Nu är det nästan slut på biljetterna till folkan så det kommer att vara massor med folk där, det ska bli roligt. Vi ska ha så kul den kvällen du och jag. 🙂 Jag längar tills du kommer vännen! 🙂 Det ska verkligen bli jätteroligt! 😀
    Ha det så bra och hälsa alla.
    ♥ Kramar från Lena

  6. Lena BE
    Apr 27, 2010 @ 11:03:46

    Varför i hela friden blev jag anonym då??? 😮
    Kram igen min vän

  7. Gertrud
    Apr 27, 2010 @ 15:27:23

    Hej Sussie, vilket trauma för er. Det kvittar om det är materiella saker, husvagnen betydde mycket för er. Jag hoppas det ordnar sig innan sommaren är slut så ni kan få en ny husvagn. Jag hoppas att du mår bättre och att du får en dräglig vår och sommar. En stor kram från Gertrud

  8. Pernol
    Apr 27, 2010 @ 20:27:26

    Hej Sussie!

    Sån otur för er! Jag lider verkligen med dig. Du har fått nog med motgångar nu. Hoppas ni hittar en annan husvagn och att du mår bra.

    kramis Pernilla

  9. Ulrica
    Apr 27, 2010 @ 20:30:31

    Hej vännen!

    Men oj vilken osis!!! Å dessutom att open misslyckades! Tro mig jag vet hur det är när det världens värsta uppförsbacke!

    Här är det mycket tungt omkring mig, det tilkommer bara mer & mer så man kan ju börja undra vad det är för mening med allt. Men jag tror att med lycka & lite humor kommer man långt! =) Trots att en del saker just nu varken är lyckliga eller roliga…men jag tror nog att du förstår vad jag menar..

    Hoppas verkligen att du slipper din ”svans” till sommaren för det måste vara riktigt besvärligt när det blir varmt. Jag tyckte det var nog varmt & klibbigt trots att det var vinter & svinkallt!

    Jag tror att jag ska slänga iväg ett mail till dig oxå, bara jag får lite tid & ork. Har skapat lite nytt du kan kika på hos mig. Inte nog med det har jag fått gäst-dt jobb hos skrotboken nu under maj månad & jag har redan kört igång med en hel hög med alster. Så det var riktigt roligt mitt i all min kaos! =)

    Hör av dig så jag får höra hur det går för dig.

    Många styrkekramar från Ulrica

    PS. Trist oxå med eran husvagn, jag förstår vad du menar med något som är viktigt med ”frihet” för oss med våran sjukdom.

  10. Busan
    Apr 29, 2010 @ 13:23:53

    Har tänkt så på dig och förstår inte vilken otur du har… ja, det måste ju börja vända snart!!!! Tänker på dig och hoppas så att ni får en så fin Valborg och helg tillsammans som ni bara kan.
    Har varit så mycket bättre själv här i snart en vecka och har kunnat följa med och handla lite mat och diska lite och igår till och med kunde jag följa med och fira en nybliven 70-åring… jag tog ut mig då igår men det gör inget för stora kalaset fattar jag att jag inte kan klara men har längtat så länge efter att kunna uppvakta något lite i alla fall så blev så glad att jag faktiskt kunde genomföra det. Längtar så tills det vänder så för dig med!!!! *hjärta* Var rädd om dig och ta hand om dig så håller vi alla tummar, tassar och tår här att det snart vänder för er.
    Massor med styrke-kramar och vår-kramar
    Busan

  11. Lisa-olsi
    Apr 29, 2010 @ 14:47:46

    Hej Suss!
    En slags ”familjemedlem” blir det ju,
    så visst är det en sorg att mista husvagnen.Hoppas du mår rätt bra med allt.Kram Lisa

  12. lene
    Maj 01, 2010 @ 07:33:12

    Godmorgon min vän!
    En liten hälsning så här tidigt på morgonkvisten!
    Hoppas den värsta sorgen börjar lägga sig och du kan se framåt!
    Livet är inte alltid rättvist och lätt. Men som det står skrivit ” ingen har lovat det heller” får man försöka göra det bästa av det!
    Läser att du ska åka till Lena BE, är lite avund på dig, jag skulle också vilja åka och hälsa på henne!
    Ha det nu så gott du kan vännen!
    Kramizar från Lene

  13. Busan
    Maj 01, 2010 @ 10:33:19

    Känner så med dig och undrar också när det ska vända för er… det har varit så mycket och inte konstigt att det blir för mycket. Och förstår dig så när man inte orkar mer än det lilla… att man blir sämre och får mer ont – det ÄR en sorg. Men hoppas så att det snart blir bättre… det MÅSTE ju vända snart!!!!
    Jättekul att du tyckte vovvarna är söta inuti det gröna kortet – har köpt dem på Panduro – ett A4 ark med hundar och katter med glitter på och jag såg att Altheas Mix också har det hemma under hennes kategori papper och sedan under glitter och metallic… Kanske finns de på fler ställen men är här jag hittat dem och de glittrar MYCKET!!! 🙂
    Håller alla tummar, tassar och tår för dig och hoppas du är rädd om dig och vilar mycket nu… du är viktigast och att du är rädd om dig… GLÖM INTE DET!!!! *hjärta*
    Massor med krya på dig-kramar!!!
    Busan

  14. Busan
    Maj 03, 2010 @ 11:35:44

    Hej vännen! Vill bara titta in och önska dig en bra vecka.. tänker på dig och hoppas det snart vänder för er… håller alla tummar, tassar och tår för er här. *hjärta*
    Ha det så bra du bara kan och var rädd om dig!!!
    Massor med krya på dig-kramar
    Busan

  15. lene
    Maj 04, 2010 @ 19:12:00

    hej min vän!
    Hur är det med dig, kan du börja andas och orkar tänka? Det tar sin tid innan man kommer upp till ytan, men det går det lovar jag dig!
    Manga varma kramar till dig vännen från Lene

  16. Anonym
    Maj 05, 2010 @ 22:35:31

    Hej vännen!
    Hur har du det, tänker på dig ska du veta och både undrar hur det är med dig och längtar tills du kommer, nu är det inte ens en vecka kvar. 🙂 Jippie jey jey!!! 😀 Ska iväg och klippa av kalufsen i morrn och få lite färg i håret, ska bli skönt att bli av med eländet och få ordning på det. 🙂 Vill tipsa om en tävling också… på fredag i min blogg. Joodå, ska bli en till surru. 😉
    Ha det så bra nu vännen och så ses vi till veckan, eller hur? Ska bli så himla kul!!! 😀
    Massor från Lena skogstroll (en dag till bara hi hi)

  17. Lena BE
    Maj 05, 2010 @ 22:37:42

    Nu var det jag som klantade mig igen, glömde ju skriva mitt namn. 😆
    Nåväl du fick ju en till kram i alla fall vännen 😉
    Kramar från Lena

  18. Lena BE
    Maj 05, 2010 @ 22:40:05

    Ser nu att jag klantat mig mera sorry, vilken klantfia jag är 😆
    Massor av kramar från Lena skulle det ju stå i första kommentaren, nu blev det rätt åtminstone. 😉

  19. Lisan
    Maj 06, 2010 @ 15:23:43

    Men usch så trist, lider så med dig. Mitt i allt annat elände så kommer detta med. Jag och min gubbe älskar verkligen vår husvagn vi med och jag förstår så vad du menar med fristad mm. Bara tanken på att vagn med all skulle försvinna. Hoppas verkligen ni kan få ut lite fösäkringspengar och kunna spara lite så ni får en ny vagn snart igen. Tänker såå på er.
    Hur har det gått med din operation? Fick du bort din katet och gjort det du skulle, gick det bra? Lovar att mina tankar finns hos dig.
    sedan allt annat elände med. Nä vännen, nu måste allt detta vända och ni får en fantastisk vår och sommar. Massor av kramar från Lisan

Kommentera

