Födelsedag

Hejsan!

Nu var det ett bra tag sen det uppdaterades här, eller hur?!!! Idag (2/6) har det varit min födelsedag och den har väl varit ungefär som de flesta andra dagar, väckt barn som ska till skolan, promenad med vovvarna osv. Kvällen har tillbringats på vår scrapförenings månadsmöte tillsammans med mina goa vänner Pernilla/Pernol och AnnicaH m.fl glada och goa scrappare. 🙂 Jag vek en liten söt påse som det ska vara ett litet klänningskort i som barnens kusinbarn ska få som fick en liten dotter, Ava i november ifjol (bättre sent än aldrig, hehe), en riktig liten going. Har dekoreringen kvar på den men sen är det klart för leverans söderut. Klänningskortet gjorde jag redan när jag var ner och hälsade på min goa vän Lena BE för ett par veckor sen.

Har inte haft varken nån större scraplust eller lust att hålla på med datorn i nån större utsträckning på ett bra tag nu, därav den dåliga uppdateringen här och att jag inte varit på nån blogrunda på länge och hälsat på hos er (skäms). Känner att det så sakteliga börjar komma smygande tillbaka nu så att jag kan få lite mer scraprelaterade saker gjorda och att jag ska orka med blogrundorna igen och kika runt för att se allt fint som ni gjort och gör. Längtar så tills jag har ork nog att gå en rejäl runda hos er alla!

Har nu äntligen för ca. två veckor sedan blivit av med stenarna och den förbaskade njurkatetern efter fyra månader med ”svans”! Känns så otroligt skönt att få känna mig fri igen och slippa åtminstone den smärtan som njurstenarna orsakade! Har dock några små stenar kvar i bägge njurarna men förhoppningsvis så ska de kunna ta sig ut relativt obemärkt på egen hand.

Vill säga ett jättestort TACK för alla underbart vackra grattiskort jag fått och för alla vackra presenter, TACK, ni har verkligen fyllt min dag med lycka och glädje! Är så lyckligt lottad som fått så goa och underbara vänner genom bloggen och jag blir djupt rörd av allt jag fått av er och uppskattar det tusenfalt även om jag har varit dålig på att komma ihåg era födelsedagar mm.  Har så dåligt samvete att jag inte har kunnat ge tillbaka för allt fint jag fått i den utsträckning som jag vill men inte har orkat, tyvärr, men det kommer så småningom, än om i sakta mak. Har absolut inte glömt bort er men ibland tryter orken och då får jag ingenting gjort. Hoppas på att få tillbaka den nu så jag kan börja återgälda för allt vackert jag fått av er. ♥Kram på er!!!♥

Har inte hunnit ta foto av allt det vackra jag fått ännu men det kommer snart så ni också får njuta av det så som jag gör när jag sitter och tittar på alla grattiskorten och vackra presenter.

Nu orkar inte kroppen med längre att jag sitter vid datorn för jag får sådan värk i huvud, nacke, axlar och armar så nu blir det godnatt och sängen för min del.

Sköt om er ordentligt nu och ta väl hand om er och hoppas ni får en solig och underbar dag imorrn!

15 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Busan
    Jun 03, 2010 @ 12:17:01

    Snälla goa vännen… var rädd om dig och försök att inte ha dåligt samvete… du vet ju själv hur roligt det är att kunna försöka glädja andra när man har lite ork och hoppas du bara kan glädja dig åt det du får osv… vet det är svårt men försök träna på det för du är så väl värd allt och jag har själv nu också börjat lära mig att många ger för att man tycker det är så kul och det är ju så jag själv också känner… ren lycka när jag kan göra något och skicka iväg till någon och hoppas att det kan bringa lite glädje… *hjärta*
    Ta den tid du behöver till allt… du har haft en sådan otroligt tuff vinter med den hemska smärtan och ofta kan ju reaktionen komma efteråt. Har tyvärr själv fått erfara vad som kan hända om man inte tar sig tid när det är över att ta hand om sig… det är jätteviktigt att vila och ta det lugnt fast man nu är ”frisk” från det som man varit sjuk av. Det tar tid och jag hoppas du inte stressar med att visa allt du fått – det blir jättekul när det blir oavsett om det dröjer lite ju!!! 🙂
    Blev så rörd och glad när jag läser att du tyckte om kortet och jag blir också så glad att du inte sitter vid datorn eller pysslar när lusten och orken inte finns… det kommer ju förr eller senare igen och DÅ är det ju ännu roligare!!! Är så glad att jag lyckats pricka in dina favo-färger också utan att veta… vilken förbaskad tur man har ibland! 😉
    Och det går upp och ner med hur jag skapar här… känns som jag är väldigt ojämn nu men blir så glad också att du tycker jag utvecklas… det ger ju hopp inför framtiden…
    Var rädd om dig nu och hoppas du har sol också idag och kan ta det bara lugnt och få en skön tur med hundarna… här är 24 grader och gissar att ni inte har det i solen än men det kommer nog till er snart också. Lovar försöka skicka lite extra värme till dig i tanken i alla fall. *hjärta*
    Massor med fler grattis-kramar till dig!!!
    Busan

  2. Ulrica
    Jun 03, 2010 @ 16:22:40

    Hej vännen!

    Ett stort GRATTIS till dig på din stora dag. Åh vad skönt att äntligen vara fri från den eländiga katetern & stenarna oxå för den delen. Eftersom jag vet precis hur det känns så kan jag säga att det är allt annat än roligt & smärtan går verkligen inte att jämföra med något annat! =/

    Det gör inget att du inte har lust eller ork att kika runt hos alla, det du pysslar på med ska du göra för att det är roligt & du trivs med det, det ska inte kännas som ett måste för då njter man inte läängre.

    Fantastiskt vad roligt med alla kort & presenter, vilken lycka! =) Roligt om jag oxå skulle ha sån tur att få rolig post, får väl se om jag har den turen.

    Jag harf även lagt upp en ny lo med ett mycket tänkvärt ord så kika gärna på den & berätta vad du tycker! =)

    Ha en skön kväll, kramar Ulrica

  3. Lilla pyssel Ingerl
    Jun 04, 2010 @ 08:20:32

    Hej på dig underbara Susanne vännen:) STORT TACK besöket och hälsningarna hos mig blev JÄTTEGLAD ska du veta:) ETT STORT STORT GRATTIS också till dig i efterskott med din födelsedag:) Jag hoppas att du blev nöjd med din dag:) Du behöver inte be om ursäkt för att du missade min födelsedag jag missade tyvärr din också vännen!!! Men så är livet i bland att man får inte alltid med sig det som man vill ha med sig tyvärr!!! Men min födelsedag var jättebra och jag var jättenöjd med dagen tack snälla:)
    Det kommer något i din brevlåda också men jag har lite saker att fixa först lite beställningar som jag måste göra men sen så:) Men som man säger bättre sent en inte alls eller hur vännen:)
    Å vad jag blir så ledsen så ledsen över vad som har hänt med eran husvagn det måste vara så himla jobbigt och tungt för er!!!! Å du som har haft så himla jobbigt annars med din hälsa och allt, jag beklagar verkligen allt det tokiga som hänt dig/ er!!!!
    Hoppas hoppas ni hittar en ny vagn som ni kan mysa i och ha underbara nya stunder i 🙂

    Ja du vännen det var ett bra tag sen jag tyvärr hälsade på här hos dig. Det betyder inte att jag inte har tänkt på dig för det har jag massor!!! Jag har varit som du själv beskriver att jag orkade inte sitta vid datan och blogga runt var helt tom och slut i huvudet tyvärr!!!! Bestämde mig därför att jag var tvungen att ta en paus på att blogga runt. Nu har jag börjat känna lusten och orken att blogga runt lite igen:) Men livet är så det går i vågar och det går upp och ned det är bara att ta det kom det kommer och göra det bästa ut av det för en själv!

    SAKNAR DIG OCKSÅ VÄNNEN MASSOR och även om jag är en urdålig blogg vän för tiden så är du med mig och jag tänker massor massor på dig ska du veta:)

    Önskar dig en underbar fredag och helg och hoppas att du får en underbar sommar med din familj och att du får må bra:) Håller alla tummar och tår för dig:)

    MASSOR MED STORA SOMMAR KRAMAR TILL DIG Susanne VÄNNEN från lilla vännen Inger:)

  4. lene
    Jun 07, 2010 @ 10:17:42

    Hej vännen!
    Grattis i efterskott, hoppas du hade en härlig dag!
    Jag tror att de flesta av oss har lite blogg torka just nu, är så mycket annat man måste på den här tid av året!
    Ta hand om dig och ha en bra dag!
    Kram Lene

  5. Busan
    Jun 07, 2010 @ 14:26:03

    Vill bara titta in och önska dig en fin vecka. Hoppas helgen var solig och att du kan ta igen dig lite efter träffen också. Läste hos Pernol om den och det låter som ni hade en sådan toppen dag med både pyssel och god mat och sedan underbart sällskap – vad mer kan man önska!?! 🙂
    Ha det så bra du bara kan och hoppas du snart får en mysig pysselstund igen!
    Sommar-kramar
    Busan

  6. Anzi
    Jun 08, 2010 @ 18:32:45

    Hej vännen!
    Grattis i efterskott! Hoppas du hade en bra dag. Har inte kollat länken än. Men TACK sååååå mycket på förhand. Jag uppskattar verkligen när man delar med sig av mönster, tycker det är så gulligt. Du vet var jag finns om jag kan låna ut nått till dig. Har du inte Fb (Facebook) ??? Jag har startat en sida där man kan sälja och köpa grejer av varandra eller byta, eller sänka. Det har blivit många medlemar bara på nån dag, från hela landet. Jättekul.
    Tack för ditt mail, alltid roligt med mail.
    Ha det bäst!
    Kramar Anzi

  7. Lena
    Jun 11, 2010 @ 11:45:00

    Hej Sussie!
    Tittar in till dig för att önska dig en trevlig helg. Hoppas allt är bra med dig och att ni har bättre väder än vi har. Kramar Lena

    Ps, Grattis i efterskott.

  8. Ulrica
    Jun 12, 2010 @ 06:44:33

    Hej vännen!

    Måste nu tyvärr avslöja mig om du inte har fått något roligt med postis. Kan inte se hos dig att du har visat någon bild på en rak jag skickade till dig.

    Ville bara kolla så att det inte kom bort? Jag skickade det förra veckan så det skulle ha landat hos dig runt Mån-Tis förra veckan! =)

    Hoppas att allt är bra med dig.

    Ha en fortsatt trevlig helg, kramar Ulrica

  9. Lisan
    Jun 13, 2010 @ 10:59:10

    Grattis i efterskott!
    Du ska inte ha dåligt samvete för att du inte hunnit blogga runt och allt annat. Ta det i din egen takt och gör saker när du orkar. Måste grattulera dig till att du nu är ”svanslös” Underbart!
    Jag har inte heller varit så aktiv på bloggen och med scrappande och har indag tagit mig tid till en regäl bloggrunda. När jag kollar runt läser jag att många har sina pauser på bloggen då o då. Vi är många som är sjuka på ett eller annat sätt och behöver lite paus ibland, sen återkommer lite energi och vi kommer tillbaka. Så återkom du när din energi finns åter. Vi finns kvar. Kramis från Lisan

  10. Anonym
    Jun 14, 2010 @ 15:01:29

    Hej vännen!
    Nä tyvärr ser det inte ut att bli nån ljusning med flunsan än, det bara börjar om och om igen, blää!! 😦 Nu är jag inne på 3:dje veckan.
    Nåt pyssel har jag inte orkat med heller, det har varit nog så jobbigt med att byta dator. Men nu är den äntligen bytt och vi har fått det viktigaste att fungera. Det krävdes tom hjälp från en support för att få in mailen och att få den att funka, för på denna dator fanns det inte någon mail från början. En sån strulig rackare jag skaffat!! 😮
    Jag längtar efter att se lite nytt från dig också! 😉 😉
    Det har regnat hela natten här med, men idag har solen visat sig, tyvärr så är det kallt med bara 14 grader. 😦 Hoppas värmen och sommaren kommer snart!! 🙂
    ♥ Kramar från Lena

  11. Lena. BE
    Jun 14, 2010 @ 15:02:51

    Hej vännen!
    Nä tyvärr ser det inte ut att bli nån ljusning med flunsan än, det bara börjar om och om igen, blää!! 😦 Nu är jag inne på 3:dje veckan.
    Nåt pyssel har jag inte orkat med heller, det har varit nog så jobbigt med att byta dator. Men nu är den äntligen bytt och vi har fått det viktigaste att fungera. Det krävdes tom hjälp från en support för att få in mailen och att få den att funka, för på denna dator fanns det inte någon mail från början. En sån strulig rackare jag skaffat!! 😮
    Jag längtar efter att se lite nytt från dig också! 😉 😉
    Det har regnat hela natten här med, men idag har solen visat sig, tyvärr så är det kallt med bara 14 grader. 😦 Hoppas värmen och sommaren kommer snart!! 🙂
    ♥ Kramar från Lena

  12. Lena. BE
    Jun 14, 2010 @ 15:05:45

    Opps, det bidde visst 2 kommentarer. Sorry! 😛
    ♥ Kram Lena ♥

  13. Lisan
    Jun 23, 2010 @ 08:48:08

    Hej på dig, Ville titta in på en liten snabbis och önska trevlig midsommarhelg. Hoppas att du får sol och fint. Vi hörs efter helgen. Kramis från Lisan

  14. Lena. BE
    Jun 23, 2010 @ 21:10:34

    Hej vännen!
    Tittar bara in som hastigast för att önska dig en riktigt trevlig midsommar!
    Har inte hunnit med att svara på ditt mail än som du säkert märkt, men svar kommer så fort jag kan, vi ska till syrran på midsommaraftonen annars vet jag inget om helgen.
    Ha det så bra och ha en skön sommar också! 🙂
    Kramar från Lena

  15. lene
    Jun 24, 2010 @ 08:41:50

    hej vännen!
    Vill önska dig en trevlig Midsommar. Hoppas du får sol och mycket god mat!
    Kramizar från Lene

Kommentera

