Sommar!!! :-)

Hej på er!

Äntligen har värmen kommit hit upp till Norrland också! Gissa om jag njuter i fulla drag, varje sekund, timme och dag så därför har det inte varit så mycket aktivitet här i bloggen som ni säkert märkt.

Så nu tänker jag ha ett sommaruppehåll och sen ta nya tag när hösten börjar krypa inpå knutarna. Men det är inte sagt att jag kommer att hålla mig borta härifrån helt och hållet, nej det kan jag inte, hehe. Tycker att det är lika kul ändå, fast det är sommar att kika runt hos mina vänner men tiden räcker inte riktigt till då man mest vill vara ute när det är  vackert väder, eller hur. Men kommer det en tråkig och regnig dag, vilket det med all sannolikhet kommer att göra, så kanske ni kan hitta nåt nytt här inne eller ett besök av mig hos er. Tycker så mycket om er och kan inte vara utan er en hel sommar!!!!

Har inte hållit mig helt ifrån att scrappa, det går bara inte, så en del nya alster finns det att visa men dom får ni se en åt gången under sommaren. Dessutom har månadsträffarna i vår lokala scrapförening fortsatt nu även under sommaren så om inte annars, så har det blivit några alster skapade då iallafall.

Vi hade en helt underbar heldagsträff med både lunch och middag i början av juni och då gjorde jag bl.a denna lilla fågelholk som jag gett till min mor då hon älskar att mata alla småfåglar där hon bor. Tyckte den passade bra som en liten sommargåva till henne. 😉

Liten fågelholk

till slut en närbild av pippins ingång till sitt lilla hus

ETT STORT TACK vill jag ger er som uppmärksammade mig på ett eller annat sätt när jag fyllde år i början av juni, TACK snälla söta rara ni!!! Jag uppskattar det otroligt mycket och njuter fortfarande av de vackra kort jag fick då! :-)♥

Kommer naturligtvis att visa upp dem också men det får bli nästa gång.

Hoppas att ni allihop passar på att njuta av den korta sommar vi har och är ute och tar tillvara solens värme och inte sitter inne och ugglar vid datorn, som jag gör nu fast solen skiner för fullt, hehe!

♥En STOR sommarkram till er alla vänner och andra som också kikar in här!♥

16 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Lisan
    Jul 08, 2010 @ 18:18:08

    Hejsan, Desa underbra fågelholkar. Älskar dom. Jag fick en sådan av Busan när jag fyllde år. Den står här på data bordet så jag kan se den ihop med massor av annat fint jag fått av alla här på bloggen. Jag ska med dra mig tillbaka nu en tid och ville titta in och önska en trevlig sommar med massor av bad och sol. Vi ses igen i slutet av augusti. Kramis från Lisan

  2. Lena. BE
    Jul 08, 2010 @ 20:16:40

    Ha en toppensommar vännen, njut för fullt nu av sol och bad! Det gör jag! :p
    Kramar från Lena

  3. Lena. BE
    Jul 10, 2010 @ 11:25:47

    Hej vännen!
    Vilken jättefin fågelholk du gjort, dina föräldrar blev väl glada över att få den fina?! Den är sååå gullig. 🙂
    Så kul att brevet kom upp till dig innan helgen, nu har du lite att pyssla med i helgen också hi hi. Att montera blommorna menar jag. 😉 Såg du dom ställföreträdande tamparna? Du får klippa till dom lite själv, det blev inte helt perfekt när jag stansade som du säkert sett redan.
    Ha det så bra nu och en jättetrevlig helg önskar jag dig och hela familjen + vovvarna såklart! 🙂
    Bamsekramar från Lena

  4. Lena. BE
    Jul 10, 2010 @ 11:27:42

    Ps. Hoppas du vill använa det jag skickat… annars bara kasta det vännen, det är fritt fram. 😛
    Kram igen!

  5. Pernol
    Jul 11, 2010 @ 13:36:59

    Hej vännen!
    Din fågelholk blev ju urgullig! Det vet ju jag som sett den i IRL.
    Ha en bra sommar! Jag hör av mig nån dag under min semester så att vi kan scrappa.
    kramis Pernilla

  6. mysmumlan
    Jul 14, 2010 @ 20:53:34

    Hej vännen!

    Underbar fågelholk! =) Jag har en fråga, hur i hela friden sätter man in en header i wordpress? Jag kan omöjligtvis få till det??

    Kramar Ulrica

  7. lene
    Jul 15, 2010 @ 09:18:41

    hej vännen!
    Hoppas du har det skönt och njutar av sommar värmen! Själv tycker jag det är för varmt!
    Kram lene

  8. Busan
    Jul 20, 2010 @ 20:22:37

    Hej vännen!
    Vilken söt fågelholk du har gjort… den är så snygg och så fint med en pinne… det missade jag helt på den jag lyckades göra till Lisan när hon fyllde år… *rodnar*… ja, det gick ju utan med men var snyggare med pinne.
    Hoppas du har det så bra du bara kan och att du också har mer lagom varmt igen… för det var lite för varmt ett tag… pust… Och hoppas du kan njuta så mycket du bara kan i sommar!
    Är inte heller aktiv i sommar på bloggen eller att hälsa på… blir så sporadiskt men tiden och orken räcker inte. Är så lycklig att ha kunnat bada flera gånger och vara ute – det ger så mycket!!!
    Tänker på dig ofta än om jag inte hör av mig så ofta men skickar massor med sommar-kramar till dig!!!
    Busan

  9. Lena J
    Jul 25, 2010 @ 12:26:41

    Hej på dig!
    Hoppas du njuter av sommaren för fullt. Nu har det blivit lite svalare och det gillar jag. Jättesöt fågelholk du har gjort. Hur är det med dig annars? Hoppas allt är bra. Kram Lena

  10. Busan
    Jul 29, 2010 @ 09:52:38

    Hej vännen och tusen tack för titten! Hade tänkt besöka dig igår och önska dig lycka till idag men det kom annat i mellan så får gå bra idag också. Tänker på dig och vovvarna och hoppas det går bra. *hjärta* Förstår du gillar Ingers korttavla med hunden extra mycket också!!! 🙂 Är så glad och stolt att ha den här. Har fått ett så fint kort till, sedan du var inne på bloggen, från Lena BE också som du kan titta in och se när tiden och orken räcker. Och ett hatt-kort av Cattis men det har jag inte hunnit ta foto på och lägga ut än. Det är så superkul att få så fin post och jag börjar lära mig att bara glädja mig åt de fina kort jag fått och inte känna dåligt samvete för att jag inte kunnat skicka tillbaka nu. Det går bättre i alla fall. Håller med dig att baka bullar nu för tiden är en utopi… men, är så glad att jag kunnat baka en smulpaj och en sockerkaka i sommar och det går ju betydligt fortare och lättare. Och det är ju gott det med…hi hi… 😉 Önskar jag kunnat skicka lite i sladden till dig tills du kommer hem idag…
    Ha det så bra du bara kan i sommar och njut så mycket du bara kan! Håller alla tummar, tassar och tår för er här idag för än om det bara är en liten sak så blir jag med lite orolig när man ska iväg med de små liven!
    Sommar-kramar
    Busan

  11. Ulrica
    Aug 03, 2010 @ 06:48:18

    Hej vännen!

    Här har vi haft sommarlov, så det har inte blivit just ngt pyssel eller surfande för den deln. Men nu har småtjejerna Börjat dägis & det igen. Måste säga att sommarlov är såå mysigt Men det är himla skönt med rutiner igen. Hur har du haft det under sommaren?

    Själv har jag haft det ganska okej, underbart med barnen men jag har varit klen en hel del. Men det är bara att bita ihop & försöka göra det bästa av situationen! =)

    Angående headern så var du till stor hjälp! Det fungerade direkt när jag gjorde som sa. Så jag påtade på med wordpress ett tag där. Men jag återgick trots allt till blogger ändå. Har du inte spanat in min nya blogg?

    Måste verkligen passa på att tipsa dig om att jag har en utlottning nu på ett par superfina örhängen i form av änglavingar. Du hittar länk i min blogg. Saken är den att dom är underbart tjusig att använda till scrappingen så passa på att lotta du oxå, det är ju ändå gratis, gratis är gott, ha ha! 😉

    Ha en bra dag, kramar Ulrica

  12. Lena. BE
    Aug 04, 2010 @ 14:46:59

    Hej vännen! 🙂
    Tusen tack för den alldeles underbara gårdagen! 🙂 Det var jättejättekul alltihopa!!
    Tusen tack för god fika, mat, båttur och att du tog med mig på scrapträff, det var så roligt att få följa med och få träffa så många trevliga människor!! Jag är lite trött idag men det är det deffenetivt värt, så det gör absolut ingenting!!
    Hälsa alla till helgen då ni träffas igen, jag önskar att jag kunde vara med då också!!
    Ha det så jättebra och hälsa alla i familjen och tacka från oss, hälsa speciellt till Elin som inte var hemma så vi fick träffa henne denna gången. Lite synd såklart, men vi får hoppas att vi får träffa henne också nästa gång istället. 🙂
    Ha det så jättebra och tack än en gång för den underbara dagen!! 🙂
    Massor med kramar från Lena

  13. Lena. BE
    Aug 06, 2010 @ 14:18:00

    Hej vännen!
    Nu har jag gjort mallar till ‘side step card’ skickar upp en till veckan så du vet. Det finns en beskrivning också på you tube, sök bara på kortets namn. Jag har gjort mallen i en annan storlek än den dom gör på you tube, min är till ett kort i normal storl. 15 x 15. Den på y.t. är mindre. Ha en jättetrevlig helg vännen!
    Hälsa alla! Tack än en gång för den underbara dagen!! 🙂
    Kramar från Lena

  14. Lena. BE
    Aug 13, 2010 @ 13:48:50

    Hej vännen!
    Har försökt skicka ett mail till dig flera gånger, tror jag testat 6-7 gånger utan att lyckas få fram det. Testar en gång till innan jag ger upp. Har du nåt fel på din mail?
    Ha det så bra.
    Kramar från Lena

  15. Busan
    Aug 14, 2010 @ 13:43:38

    Vill bara titta in och önska dig en trevlig helg! Hoppas så att din sommar varit fin och att du har haft det så bra det bara har kunnat bli. Är så glad att Lena BE kunde hälsa på dig och att ni fick en sådan underbar dag tillsammans. *hjärta*
    Här har gubben och jag haft den bästa sommaren tillsammans fast min hälsa är en berg och dalbana. Äntligen har vi förstått att få tid till oss själva och jag hoppas att det ska göra att vi klarar vardagen lite lättare. Bättre sent än aldrig och så länge det finns liv finns det hopp säger man ju!
    Ja, ville bara titta in till dig och hoppas du har det så bra du bara kan och snart får en mysig pysselstund igen.
    Massor med sommar-kramar
    Busan

  16. Pernol
    Aug 19, 2010 @ 06:00:29

    Hej Sussie vännen!

    Tack så jättemycket för senast! Det var ju kul! Det måste vi göra om.
    Här går livet i sin gilla gång. Jag jobbar och står i. Men snart , mycket snart går jag ner till 50%. Nämligen den 1 september. Det kommer att kännas som en befrielse. 🙂
    Har ni bestämt nåt mer om fotograferingen? Jag ringer dig.

    Ha det gott!
    kramis Pernilla

Kommentera

