Tillbaka igen!

Hallojsan!

Nu är jag äntligen tillbaka i blogträsket igen efter 1½ månads ofrivillig frånvaro, så kul! Datorn la av, modemet la av och även skrivaren efter ett blixtnedslag, även telefonerna rykte. Tog evigheter innan vi fick hem ett nytt modem, men nu så kan jag blogga runt och hälsa på er alla igen, som ni kanske redan märkt. Jag har iallafall inte haft scrappaus under tiden, några alster har det ändå blivit. Tyvärr kan jag inte visa dem än då jag inte har fått tillbaka mitt gamla redigeringsprogram ännu.

Under tiden så har jag äntligen fått gjort en magnetröntgen av ryggen och där framkom att jag har en del problem, bl.a ett diskbråck i nacken, ett begynnande i bröstryggen och ett diskbråck i ländryggen som påverkar benen i form av värk och svullnad. Även det i nacken påverkar armarna och händerna som gör att jag tappar kraft och får värk i nacken och armarna och kramper, främst i händerna. Den f-bannade huvudvärken gör sig allt mer påmind, tyvärr. Har även fått veta att jag har brist på B12 och D-vitamin så det har jag fått tabletter för. Kanske en förklaring till den trötthet som man mer eller mindre alltid bär på.

Nu börjar nedräkningen till den stora scrapträffen här i Ö-vik som håller på både lördag och söndag den 16-17/10 och som High Coast Scrap anordnar. Ska bli så roligt, längtar så jag nästan spricker. Dessutom ska fyra butiker finnas på plats så man kan fylla på sitt förråd av scrapsaker (som om man inte har tillräckligt redan, hehe), men CS är ju något som alltid går åt och kanske man behöver nåt annat också. 😉

Förhoppningsvis så får jag en del gjort under helgen som jag kan visa er sedan plus det jag gjort sedan tidigare.

Tillbringade en hel del tid vid datorn igår då jag bl.a gjorde en rejäl blogrunda och kikade på allt vackert ni hunnit skapa medan jag varit frånvarande. Det ena vackra alstret efter det andra, oj så duktiga ni är allihopa! Man blir alldeles mållös över hur det skapas ut i stugorna.

Tusen Tack för era kommentarer som ni lämnat trots att jag inte kunnat läsa dem och kunnat besöka er förrän nu, det betyder så mycket att ni ändå tänkt på mig fast jag inte har kunnat hälsat på hos er och lämnat avtryck!

Tack också till Lena BE som skrev om mitt dataproblem i sin blog så ni fick veta varför jag inte hälsade på och att det inte var för att jag gått och blivit stram på någe vis! 😉

Stort Tack även till AnnicaH som lät mig komma på besök så jag kunde låna deras dator och göra det mest akuta som att betala räkningarna mm.!

 

Hoppas ni alla får känna er pigga och ha mycket ork över till att skapa och att er kommande vecka blir underbar!

Sköt om er och kram på er!

Susanne

14 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Gertrud
    Okt 10, 2010 @ 19:08:07

    Hej Sussie, det är väl skönt att vara tillbaka i datasnåret. Det är inte klokt att man är så beroende av datorn, men så är det! Tråkigt med dina diskbråck som gör sig påminda på olika vis. Jag hoppas din tillvaro är sådan att du kan pyssla dej bort ibland och glömma det jobbiga. Det ska bli kul att se vad du har jobbat med under tiden. Ha det bra, kram Gertrud

  2. Lena. BE
    Okt 10, 2010 @ 21:47:39

    Hej svejs vännen! 🙂
    Va roligt att du är tillbaka hos oss igen!! 😀
    Nu är det nog jag som skulle behöva en rejäl vilopaus istället, är så himmelens trött och orkeslös, vet inte riktigt vad det är med mig men kanske höstmörkret spelar en roll i det här, annars är det något annat knas. Vitaminbrist eller nåt??? 😉 Pysslar lite men inte är det mycket, borde göra mycket mera, sjutton vet hur jag ska orka med ens mina egna julkort och så har jag beställda julkort till råga på eländet också. :-O
    Helgen kring lucia så säger gubben att han kanske vill åka bort, han har inte bestämt sig riktigt än och du vet ju hur gubbar är, oj oj oj å suck!! he he. 😉 Undrar om jag ens får veta nåt innan det är dags att packa väskan, ha ha. 😉
    Jag hör av mig så fort han bestämt sig så ni får veta hur läget är. 🙂
    Nu ska jag sätta mig vid TV´n och slötitta lite, vi hörs vännen.
    Ha det så jättebra.
    ♥ Många stora kramar till dig från mig! ♥

  3. Lilla pyssel Ingerl
    Okt 11, 2010 @ 07:20:57

    Hej på dig vännen VAD KUL ATT HÖRA I FRÅN DIG OCH VAD KUL ATT DU ÄR TILLBAKA HAR SAKNAT DIG MASSSSSSSSOR:)

    Inte kul när data telefon och sådant slås ut man blir liksom isolerad från omvärlden inte klokt är det. Har också haft en del problem med vår data men det är för att den är gammal. Jag sjunger och gör en liten dans för varje dag den funkar ha ha ha har inte lust att lägga en massa pengar på en ny dator just nu!!! Så blir det tyst i från mig så har vår data död tyvärr!!!

    Kul att du inte blev besviken när du tittade in i min blogg, det har blivit lite pyssel sedan du sist hälsade på. Just nu har jag riktig pyssel lust och tycker det är jättekul, har provat på en hel del nya saker den sista tiden och det är super kul. Fast det går i vågar, har haft perioder där jag tycker att det är jobbigt och att jag inte får till något och ha ingen pyssel lust alls. Så man får passa på att göra så mycket man orkar när man har pyssel lust ha ha ha:)
    Dom runda stafflikorten som du gillade, har använt Spellbinders till dom och dom är ca 10,5 cm stora.

    Ser mycket fram i mot att se vad du har haft för dig och vad du har skapat för fint:)
    Så himla tråkigt med dina besvär som du har med diskbråcket och annat. Jag hoppas att du får någon hjälp så att det kan underlätta och inte vara så jobbigt för dig vännen:) Du ska veta att jag har tänkt mycket på dig med och saknat dig så det är så himla kul att du är här igen :):):) Ha det bäst och ta väl hand om dig:)
    Önskar dig en riktig trevlig dag och vecka och må så bra:) Massor massor med kramar från din lilla vän Inger:)

    P.S La ut en damsko med skoask till i går, nu har man blivit skomakare också ha ha ha:)

  4. Kristina i Lillpite
    Okt 11, 2010 @ 10:24:33

    Vad kul att se dej tillbaka igen! Du är efterlängtad och saknad…
    Tråkigt att du inte ska få vara frisk, men ändå bättre att få veta vad felet är. Då har du ju chans att få rätt hjälp…

    Ta det nu lugnt och var rädd om dej.

    Kram // Kikki

  5. Lena J
    Okt 11, 2010 @ 13:13:24

    Hejsan Sussie!
    Så roligt det var att se till dig här igen. Det är så tråkigt med datorer som inte gör som man vill. Vi har som tur är haft Lena BE som berättat vad som hänt hos dig. Man blir ju alltid orolig, när inte någon hörs av på lång tid. Hoppas att du kryar på dig vännen och jag längtar efter att få se allt fint du gjort. Kram från Lena

  6. Lena. BE
    Okt 11, 2010 @ 15:41:33

    Hej min kära govän! 🙂
    Tusen tusen tack för allt fint som kom idag!! 🙂 Det superfina kortet, den jättefina asken och allt utstansat!! 🙂 Miljoner tack för brevet också, så kul att läsa ett handskrivet brev från dig min govän!! 🙂
    Din stämpel ”carpe diem” är verkligen superfin, mycket finare än den jag har. Och du har en så jättefin stämpel på baksidan kortet också, ”Livet är inte…”, de andra med förstås. 😉 Vart har du köpt dom här?
    Svaret på din fråga är… nej tack du behöver inte stansa ut nåt mera, jag har så jag klarar mig lääänge nu he he. 😉 Möjligen alfabet, men jag ska berätta en hemlis för dig… *viskar i ditt öra* jag funderar på att köpa mig en Big Shot, det du! 😮 Det trodde du aldrig va? Ha ha 😀
    Nu har jag fotat allt och ska redigera och lägga ut det i bloggen, vi hörs vännen!
    Pst, självklart vill jag också se allt du pysslat med under tiden du inte funnits här på bloggen, längtar efter att se det, är såå nyfiken på allt. 😉
    ♥ Många ♥liga kramar från Lena ☺

  7. Lena. BE
    Okt 11, 2010 @ 15:52:07

    Ps. glömde… blad är ju alltid bra att ha förstås och du har såå fina!!
    Så lite såna skulle jag bli jätteglad för att få. 😉
    Om du kommer hit, och jag har köpt maskinen, så ta med dig papper så kan vi stansa ut av mina nya spellbinders som jag tänker köpa. hi hi 🙂
    Kramizar till dig vännen ♥

  8. Lilla pyssel Ingerl
    Okt 12, 2010 @ 08:02:05

    God morgon god morgon på dig vännen:)
    Å vad jag blir glad att du gillade min sko och skoask, det var lite pill med det men det var det värt blev jättenöjd med slutresultatet:)
    Jag hoppas du provar på för när man väl får till en så kan man liksom inte sluta ha ha ha:) Ska i väg till min goa pyssel vän Carina och vi ska fortsätta med vår skoverkstad i dag ha ha ha. Håller på med en sko och ask till i andra färger och hoppas få göra klart det i dag så att jag kan visa det på bloggen i morgon:)
    Det är KLART att du har varit saknad har jo alltid haft så bra kontakt med dig och sen är du borta inte kul!!!
    Håller nu tummarna för att allt det tekniska hos dig fungerar som det ska i framtiden så att vi inte behöver sakna dig så mycket igen:)
    Å skulle jag försvinna bara så där så dog datorn till slut …… jag kommer självklart att fixa en ny dator när denna inte vill mera men det kan jo ta ett lite tag det vet man aldrig!
    Å jag håller helt med dig att datorn är mycket uppskattad när det fungerar som det ska men när det krånglar då är det inte roligt då blir man helt förstörd!!!

    Ha det bäst du också min vän och hoppas att du får en TOPPEN dag i dag och du tokmånga kramar tillbaka till dig från mig din lilla vän Inger:)

    P.S Sko asken har jag gjort från scratch inget som var färdigt till ha klä in. Den är gjord av overhead plast, kartong och mönstrat papper:)

  9. Lena. BE
    Okt 12, 2010 @ 10:18:43

    Hej svejs igen vännen!
    Tusen tack för stämpeln också govännen!! 🙂 Såg den i dag först då jag inspekterade innehållet i asken lite mera, hittade den under allt annat där den gömt sig. 😉
    Kunde inte lägga ut allt på bloggen igår som jag sagt och som du kanske märkte, ingenting fungerade med min dator på eftermiddan ca en timme efter jag varit här hos dig, det gick inte att komma ut på nätet ens på kvällen, totalt hopplöst och jag var rosenrasande!! Å vad arg jag var på dataskrället!! 😦 Hade flera saker att göra på datorn och inget kunde jag göra, då blir man inte glad inte. 😦 Suck. Ja ja, nog om det… nu finns det på bloggen iaf. om du vill se vad jag skrivit. 😉
    Ha det bäst vännen.
    Massor med kramar från Lena

  10. Busan
    Okt 12, 2010 @ 12:11:23

    Hej vännen och tusen tack för din kommentar – det värmer så att du är tillbaka för har saknat dig. Är så dålig på att blogga och hålla kontakt med er goa vänner men det har varit så mycket, ja inte för andra men du vet ju själv att det lätt blir mycket när man inte är frisk fast det är ”bara” det… Tänker ofta på dig och skickar styrke-kramar till dig. Förstår du har det så tufft med din rygg och nacke och allt så hoppas du är rädd om dig!!!
    Lovar titta in så fort jag kan till dig igen… jag har problem att få min migrän att acceptera nya skärmen till datorn så jag kan bara sitta korta stunder men hoppas vi ska hitta någon inställning på skärmen så den fungerar.
    Skickar masssor med krya på dig-kramar till dig så länge och hoppas du snart får en mysig pysselstund igen!
    Busan
    PS. Helt underbara saker som du skickat till Lena BE… var inne och njöt av allt på hennes blogg nyss och du är så duktig!!!! *hjärta*

  11. Marit
    Okt 13, 2010 @ 15:29:09

    Hej vännen!

    Härligt att du är tillbaka!
    har själv varit dålig både på att blogga och besöka i höst.
    Det har varit mycket… fick ett ordentligt skov i september som jag håller på att hämta mig från nu.
    Du vet hur det är, så jag behöver inte förklara 😉

    Postar dina saker idag så att du kan använda dem i helgen på träffen!

    Vi hörs snart igen!
    Maila på om du behöver prata av dig om värken, jag är här och lyssnar gärna!
    kram på dig!

    ps, Lena BE… jag älskar min Big Shot. det är den bästa stansmaskin jag haft, och I’ve had them all 😉

  12. Pernol
    Okt 14, 2010 @ 03:37:08

    Hej vännen!

    Så skönt att allt har ordnat sig! 🙂 Det måste varit jättejobbigt att vara utan alla kommunikationsmedel. Stackars dig! Det är jättekul att du är tillbaka. 🙂

    Tack för dina telefonsamtal och sms när jag var somm sjukast. Det betydde mycket. 🙂 Jag måste ringa till vårdcentralen och få tid hos farbror Doktorn idag. Hoppas att han ger mig en ny pencillinkur. Jag måste ju vara mycket bättre till på lördag.

    Jag vill ju så gärna gå på träffen då jag betalat och allt. Tur att jag har nära hem så jag kan gå och vila. Jag ringer dig idag torsdag och talar om hur det gick.

    Ha det gott!
    kramis Pernilla

  13. DesignAnnique
    Okt 14, 2010 @ 09:48:00

    Välkommen tillbaka till Sajberspejs 🙂 Ska bli spännande att se vad du har att visa upp.

  14. Lisan
    Okt 14, 2010 @ 19:10:37

    Hejsan, Va skoj att se att du är tillbaka här på bloggen. Ja nu har hösten verkligen kommit och man kan njuta för fullt med pyssel i massor.
    Hoppas det ska gå bra med körkortet i november nu när ni haft nästan 2 år på er att öva. Då har ni kanske chaufför hela jul helgen, inte illa.
    Önskar dig en trevlig helg, kramis från Lisan

Kommentera

