Snart vinter…

Hejsan!

Här är det väldigt blåsigt och kallt idag och termometern visar O-gradigt. Utanför mitt scrapfönster viner vinden och suger tag i trädtopparna så de böjer sig för vinden. I luften virvlar både höstlöv och snöflingor, dock ingen snö som ligger kvar på marken som tur är. Känner mig inte riktigt förberedd för vintern ännu, känns som det nyss var sommar och extra påtaglig blir den känslan av den vackra indiansommaren vi fick här uppe. Maken hade satt i kupévärmaren i bilen imorse när jag körde sonen till bussen vid 7-tiden. Har varit kallt några mornar nu så man har fått skrapa rutorna och frusit rejält innan bilen fått upp värmen så han tyckte nog det var dags med lite extra värme i bilen. 🙂

Även inomhus är det kallt idag, bara 17 grader, ska nog gå och elda i kaminen snart då jag fryser enda in i märgen med iskalla händer och fötter. Vårt hus är byggt på plintar och det är öppet under där det tyvärr kan blåsa fritt med följden att det blir ett väldigt kalldragigt golv. Huset var egentligen byggt som sommarstuga och så hade vi det från början innan vi flyttade ut permanent och byggde ut huset. Dock har vi inte gjort något åt golvdraget än, men nån gång i framtiden blir det nog golvvärme när det är dags för renovering. Sitter nu med tofflor, tjockkofta och nyinköpt halsduk. Har blivit tokig i halsdukar just nu och hittade två nya på HM igår, älskar dem! 🙂 Fanns flera fina som jag gärna ville ha men fick nöja med två stycken. Finns det fler som har begär efter att köpa halsdukar nu eller är jag ensam om detta lustiga begär? 😉 🙂

Vädret har dock en fördel, man kan sitta inne och skapa hela dan utan dåligt samvete, jippie!!! 🙂 Men jag måste ändå ut en sväng med våra småvovvar så jag får nog klä på mig rejält. Idag är vår dotter hemma då hon kände sig hängig med snuva och huvudvärk imorse. Hon har dragits med än den ena och än den andra förkylningen sen skolan började, ska nog köpa en vitaminburk åt henne så kanske hon blir piggare. Vi och hon nöter på med övningskörningen både hemma och på körskolan och hoppas att hon ska bli klar innan årsskiftet då hon fyller 18 den 18 november. Vi har hållit på sedan hon fyllde 16. Sonen blev 16 i juni så vi övningskör med honom också och bägge barnen är mycket duktiga. Så med andra ord har vi fullt upp med det just nu, men det är både nervöst och roligt när vi är ute och övar. Tänk vad tiden går fort, tyckte nyss de var små och nu är de snart vuxna! Dottern går sista året här hemma i år och nästa år blir det nog flytt för vidare studier, hmm. Men sånt är livet, bara att acceptera.

Satt och surfade runt och hittade denna blogcandy hos den HÄR tjejen, pågår till den 24/10

 

Kika in hos den HÄR tjejen så hittar ni ett fint julcandy som pågår till den 24/10

 

Även HÄR finns en blogcandy med fina clearstamps och den pågår till den 19/10

LYCKA TILL!

Nu ska jag snart sätta mig och se på ett av mina favoritprogram på TV, efter det blir det hundpromenad, brrr, men sen är det pysseltajm, jippie!!! 🙂

Hoppas få hinna klart det jag gör nu och fota det och ladda över till datorn, men sen ska ni få se vad jag gjort den sista tiden.

Hoppas ni får en fin dag och förhoppningsvis varmare och utan snö!

10 kommentarer (+lägga till din?)

  1. DesignAnnique
    Okt 14, 2010 @ 12:17:19

    Kul att du vill vara med i min blogcandy, det värmer gott i höstvädret. Vi har iofs sol och plus 10 grader, men höst är det så jag får sitta inne och pyssla 🙂

  2. Kristina i Lillpite
    Okt 14, 2010 @ 13:57:59

    Tjena Moss!

    Här kom snön i natt. Visserligen bara ett par cm. (Kanske 3) Så skulle tro att den inte ligger kvar så länge. Vägarna är slaskiga, om dom är halkiga vet jag inte för jag har inte varit ut och köra. Termometern visa 4 grader varmt, och solen visar sig lite grann…

    Tack för din kommentar. Det värmer hjärtat att läsa dom…
    Jo, jag trodde faktiskt att det skulle vara tuffare att haka på utmaningen med 100 alster. Men faktiskt, så gick det riktigt bra! Sen så har jag ju en hel del material att ta av, och nu har jag ju hunnit handla lite. Så i dagsläget har jag mer material än då jag hoppade på utmaningen 🙂
    Men spelar roll gummiboll…

    Idag ska jag ta det lugnt. Har körövning i kväll, och skulle tro att det vankas allhelgona sånger.

    Ha det så bra, och så är du rädd om dej i kylan…

    Kram // Kikki

  3. Lilla pyssel Ingerl
    Okt 15, 2010 @ 07:41:23

    God morgon god morgon på dig min vän:)

    Brrrrr det börjat bli riktigt kallt nu jag håller med dig vännen, vi har haft frost här dom sista nätterna och fått börja skrapa bilrutor på morgonen inte kul. Men har en resa till sol och värme i november att se fram i mot så det gör inget just nu jag ska inte klaga:)

    Å i dag så fyller min kära underbara dotter Carolina 20 år inte klokt, tycker fortfarande hon är min lilla tjej och kommer nog alltid att förbi det hur gammal hon en blir!!! Det blir stor badtunna fest för henne här hos oss i morgon som hon själv har önskat sig. Det blir första gången i år som vi värmer upp vår badtunna och jag längtar för hela förra vinter säsongen så fick jag inte bada en ända gång. Mina operationer gjorde att jag inte kunde bada så i år ska det badas ha ha ha, älskar att sitta i där 39 grader värmt och stjärnklar himmel:) Brasan som sprakar och gnistrar och det luktar så himla underbart gott när man eldar. Det är vad jag kallar att njuta av livet, sen att man delar det med sin älskling och något gott att dricka till är bara extra:):):)

    Blir jätteglad att du gillar mina skor och askar det finns en ny utlagd på min blogg i dag i igen ha ha ha:) Men denna sko är speciell för den har jag gjort till min dotter.
    Skorna är ca 19 cm lång och ca 6,5 cm breda på det bredaste. Skoaskerna som du sett förut är 19 cm x 9,5 cm och 9 cm hög.
    Det är lite pill att göra dom men jag lovar dig att det är värt pillet för du kommer bli så himla nöjd när du är klar med skon:)
    Fast någon skomakare tror jag inte är min grej i längden måste vidare och testa annat nytt igen du vet hur jag är ha ha ha:)

    Hoppas att din dotter känner sig bättre och lycka till med all övningskörning där hemma vet hur det är vi har två som min kära sambo kör med:)
    Önskar dig en underbar fredag och helg och var rädd om dig min vän:)
    Många många varma stora kramar till dig från din lilla vän Inger:)
    Tycker det är så himla roligt att du är tillbaka min vän har saknat dig MASSOR:):):)

  4. Busan
    Okt 15, 2010 @ 14:44:17

    Brrr… vad kallt det låter hos dig!!! Ja, jag kan väll inte skryta med någon värme precis… *rodnar* men än har jag inte sett några snöflingor här men det lär väll komma snart. Håller med dig att det känns lite tidigt. Halsdukar har jag i perioder också förälskat mig i och jag såg allt några på H&M som jag fick slita mig ifrån innan jag köpte dem för jag har ju ”några” hemma redan. Fler än några faktiskt… *rodnar*
    Ville bara titta in till dig och önska dig en trevlig helg och hoppas att du snart får en mysig pysselstund igen och en så trevlig helg du bara kan!!!
    Massor med höst-kramar
    Busan

  5. Lena. BE
    Okt 15, 2010 @ 14:54:26

    Hej vännen!
    Huvva snö redan, usch!! :-O
    Här blåste det också förskräckligt igår, det var säkert en vindstyrka på närmare storm i vindbyarna. Men vi fick ingen snö, tack och lov för det. Däremot fick vi strömavbrott som varade i nästan 1,5 timme. 😦
    Nu har jag lagt in några av bilderna från när vi var i Vännäs om du vill titta in så är du välkommen! 🙂
    Tjoho, jag ska börja på Pernols utmaning i dag, (hoppas jag) det ska bli så kul!! 🙂
    Önskar dig en mysig helg!
    ♥ Många kramar från Lena ♥

  6. Pernol
    Okt 18, 2010 @ 13:38:45

    Tack själv för i helgen! Det var jättekul!!! 🙂 Jag sov 11 timmar inatt. Snacka om att vara helt slut på. Men det var det värt. Nu får vi vila ut och sen sikta på julpysselträffen. Du ska väl vara med?

    Ha det gott!
    kramis Pernilla

  7. Lena. BE
    Okt 18, 2010 @ 13:44:50

    Hejsan vännen! 🙂
    Men ååååå så roligt att du vann tävlingen!! Stort GRATTIS!!! 😀
    Förstår att den är superfin, för du gör så himla fina layouter!! Så nu får du skynda dig och lägga ut Lo´n för jag vill se!! Är så nyfiiiken. 😉
    Jag sitter och letar lite utmaningar på nätet som jag skulle kunna vara med i, gubben jobbar eftermiddag i dag och imorgon och då vet du ju vad jag ska pyssla med. hihi 😉 JULKORT. Jag har fått ett par utmaningar av lilla Inger med som jag ska ta itu med snart, får se om det blir i nån av dessa dagar, annars blir det sen.
    Du är väl trött nu va? efter en helg med scrapping till sena nätterna. hi hi, jag är inte ett dugg förvånad för jag känner ju till dina nattäventyr. ha ha 😀 Ha det så bra govännen och ha en härlig vecka!
    ♥-liga kramar från Lena ♥ ☺

  8. Lena. BE
    Okt 18, 2010 @ 15:02:15

    Bara jag igen vännen! 😉
    Det är tur du vet hur mitt minne är annars skulle du väl börja undra om det inte satt en skruv lös här 😉 fast det kanske det gör förresten, man vet ju aldrig. ha ha 😀
    Gångjärnen som du skickade skulle jag väldigt gärna vilja ha några till av, men det är absolut ingen brådska. (du sa ju att jag skulle säga till om det var nåt jag ville ha ;)) Jag har gjort av med dom, hihi, och dom fassade hur bra som helst! Det blev jättefint med både ditt alfabet och med gångjärnen, tycker jag iaf. Nää nu måste jag plocka fram kameran och ta lite bilder medans det finns något dagsljus kvar, av det lilla som är idag. Skruttväder!! 😦 Massor med kramar från Lena

  9. Lena. BE
    Okt 18, 2010 @ 15:05:03

    Ha ha, hur jag har stavat. 😀
    Det ska inte vara fassade, det ska vara passade istället, då förstår du bätte va? 😉
    Kram igen min govän ♥

  10. Lena J
    Okt 19, 2010 @ 15:33:37

    Hejsan ´vännen!
    tack för alla goa kommentarer jag får av dig. Så roligt att se dig tillbaka bland bloggarna igen. Magnolia tags die har jag köpt av Nettan. Men såg den är slut där. Pysseltagen har den såg jag. Den är jättefin och jag använder den mycket.
    Det är snö på väg här med hörde jag. I morgon natt, usch,usch. Ha det gott och krya på dig. Väntar jag med på att få se dina alster. Kram Lena

Kommentera

