Storträffen…

Hejsan!

Då var den stora scrapträffen avklarad. Hela två dagar med bara scrap och en hel del skratt tillsammans med underbara bordsgrannar, kan det bli bättre, nej jag tror inte det. Jag är ju inte direkt nån effektiv snabbscrappare utan jag sitter ganska länge och funderar  innan jag kommer igång så mitt resultat under helgen blev hela(!) fyra layouter och jag satte t.o.m rekord, gjorde den sista lo’n på 55 minuter, det ni, inte illa för en slowscrapper som jag. 😉 Inte nog med det så vann jag, ja ni läser rätt (har aldrig vunnit nåt tidigare på träffarna), en utmaning där man bara fick använda sig av materialet från ett kit som man kunde köpa när man anmälde sig. Pappren var från graphic 45 som inte direkt är några favvis-papper för mig men dessa gillade jag skarpt och visste på en gång vilket foto jag skulle använda, ett gammalt foto från slutet 1800-tal som föreställer min svärmors mor som var runt 5 år på fotot och hennes föräldrar. Här är layouten jag vann 1:a pris med:

Svunna tider

Snöret med rosen som sitter runt det mörka pappret hörde inte till kitet så det är monterat efteråt, tyckte det passade så bra där, hade bara rosen där under tävlingen. Jag skar ut ramen från pappret och monterade det på beige CS och skar sen ut de bitar ur pappret som jag ville använda. I kitet fanns också en bit av TH:s filmremsa som jag fäste med häftklammrar och även spetsen är fäst på samma sätt. Bokstäverna är stickers från graphic 45, ursnygga.

Har inte hämtat mig riktigt än från helgens scrappande i sammanlagt 17 timmar. Sov 11 timmar natten efter men gick ändå som i en dimma hela måndagen och även tisdagen. Har nu mycket värk i nacke, huvudet, axlarna och ländryggen efter att ha suttit och använt armarna hela helgen, men det är det värt eftersom det är såååå himla roligt att träffas så många och skapa tillsammans. Vet att det brukar bli så här och det brukar ta nån vecka innan jag är tillbaka i den ”normala” värken men den här gången blev den värsta angående värken efteråt.

Efter att ha haft ett sommaruppehåll från bloggandet och ett ofrivilligt uppehåll för ett tag sen så har jag en del att visa, både sånt jag fått av mina kära, kära vänner från bloggen och i verkliga livet och sånt jag gjort men jag ”portionerar” ut det allt eftersom så det inte blir så mycket på en gång och så får jag ju ha en del på lager också, alltid bra att ha.

Ha det så gott mina vänner och ta väl hand om er!

10 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Lilla pyssel Ingerl
    Okt 20, 2010 @ 08:49:34

    Hej och god morgon på dig min vän:)
    STORT STORT GRATTIS till vinsten för den super snygga LOén som du gjort, jag förstår mycket väl varför du van den är verkligen så himla fin:)
    Jag har som dig inte återhämtat min heller efter min helg, det blev för mycket för mig så har jätte ont, är jättetrött och seg tyvärr. Men det är inte varje dag ens dotter fyller 20 år och nu är det länge till nästa gång vi ska ha något så stort att fixa med här hemma. Jag får helt enkelt ta tiden till hjälp nu och ta igen mig så kommer jag väl på banan igen om ett lite tag. Fast det är inte kul att det sak kosta så mycket varje gång man gör något extra!!!
    Men Carolina var jätteglad och jättenöjd med festen och allt annat och det är det viktigaste för mig:)

    Vad glad jag blir att du gillade mjölk kartongerna och det jag hade gjort till Carolina:) Carolina blev mycket glad för det hon fick och då är jag jätteglad och jättenöjd:) Ja du tiden bara flyger i väg jag hinner inte alls med tyvärr!! Tycker att vissa saker går allt för fort för mig!!!

    Ha en underbar dag och vecka och var rädd om dig min vän, massor med kramar från lilla vännen Inger:)

  2. Lena. BE
    Okt 20, 2010 @ 15:45:47

    Hej min govän! 🙂
    Ååååå wow vilken superfin layout!! 🙂 Det förstod jag ju att den skulle vara också när du har gjort den vännen, du är ju så himla duktig på att göra Lo’s!! 🙂 Opps bara 55 minuter??? :-O Inte illa du!! Det kanske du ska göra i fortsättningen också vännen så ska du se att du vinner fler gånger. hihi 😉
    Ett jättegrattis till vinsten, så himla roligt att du vann!! Är så glad för din skull såå, nu är jag ju nyfiken att få se vad du fick förstår du väl. 😀
    Duktigt jobbat med 4 alster och ett nytt rekord, GRATTIS till det med!! 🙂
    Jag har helt snöat in på lite gammaldags stil på julkorten, ha ha. Sen jag inspirerats av gästdesignern i nyaste numret av ‘ett trykk’, hittar du den så köp den, dom första sidorna där gästdesignern presenteras är helt underbara, du kommer att älska dom det vet jag.
    Just ja, gångjärnen var det ja… jag vet ju inte vilka du har men dom jag fick sist var toppenbra. 🙂 Jag har använt dom till Pernols utmaning så dom kommer i bloggen snart så du kan se dom. Dom var jättefina i svart så fler svarta mottages tacksamt!! 😉 Nu tiggde jag lite fint va? Du märkte väl det? Ha ha 😀 Vet du, det har snöat här med nu, det var alldeles vitt på backen när jag vaknade i morse, usch! 😦 Fast det blir ljusare i alla fall, alltid något! 😉 Ha det så bra vännen, var rädd om dig!
    1000-tals ♥-liga kramar från Lena ☺

  3. Lena J
    Okt 20, 2010 @ 15:59:28

    Hejsan Sussie!
    Grattis till vinsten. Inte konstigt att du vann…din Lo är verkligen supersnygg. Jag gillar vintagestilen och dessa papper. Här kommer det snö idag. Stora snöflingor faller just nu. Inte roligt. Ha det gott och krya på dig. Kram Lena

  4. Pernol
    Okt 20, 2010 @ 17:18:19

    Grattis till vinsten! Det var välförtjänt. Du har lyckats göra en supersnygg LO.

    Det ska bli kul att träffas och scrappa imorgon. Det ser jag framemot.:)

    Ha det bra tills dess!
    kramis Pernilla

  5. Elzie
    Okt 20, 2010 @ 18:20:26

    Hej!
    Inte konstigt att du vann, den var jättefin din lo. Och kul verkar ni ha haft på träffen. Var längesen jag var på träff nu. De verkar hamna på mina jobbarhelger allihop.
    Hoppas allt är bra med dig.
    Kram Elzie

  6. Kristina i Lillpite
    Okt 21, 2010 @ 06:08:21

    Jättestort grattis till vinsten! Det var inte alls underligt när man ser den underbara LO´n. Så otroligt fin…
    Jag håller med dej, att ibland så är det faktiskt värt att ta värken man får efter en scraphelg. Under den helgen så har man så himla skoj med sina vänner. Att man sen är som en zombie när man kommer hem… So what!!!

    Försök nu att vila ett par dagar, så kommer du igen med fler superalster sen…

    Kram // Kikki

  7. Lena. BE
    Okt 22, 2010 @ 11:04:33

    Hej vännen!
    Tittar bara in för att önska dig en trevlig och mysig helg! 🙂
    Ha det bäst!
    Kramar från Lena

  8. Kamilla
    Okt 23, 2010 @ 23:39:31

    ÅÅÅh så underbaaar den är, och det var ju helt klart att du skulle vinna med den 😀
    Ja, jag var lika knäckt, jag har fortfarande ont i nacken *ler* men det är ett billigt pris för en så underbar helg!!
    Vi får sitta tillsammans till våren igen, det var så himla kul!!
    Kram kram

  9. Lilla pyssel Ingerl
    Okt 24, 2010 @ 12:16:25

    Hej och trevlig söndag på dig underbara vän:)

    Vad roligt att du tyckte om min nya make over på min blogg:) Känner knappt igen den själv när jag kommer in på den ha ha ha:) Fast den blev mycket renare och snyggare måste hålla med om det:)
    Vilken tur jag har som har en sådan underbar och duktig dotter som hjälper en:) Hon tackar och hälsar till dig tillbaka och säger tack för ditt grattis till henne jättegulligt av dig vännen:)

    Mina Julkort ligger jag ”låååååååångt” efter med i år och vet inte om det blir alstrade julkort till alla som jag vill ge till:) Har en hel del att göra inför Julen med presenter som jag vill göra och ta med hem när jag åker hem till Jul. Sen så åker jag till Egypten den 10 November och är borta 14 dagar så det blir svårt med tiden.
    Tiden får utlysa hur det blir med allt, får se hur jag mår och hur jag orkar. Denna veckan har jag haft så himla ont, varit jätte trött, jätte seg och varit jätte ork lös. Det var nog allt arbete inför Carolina sin 20 års dag och sedan själva dagen och efter det blev helt enkelt för mycket för mig. I dag känns det lite bättre så hoppas kunna sätta mig vid pyssel bordet igen och få till någ0t!

    Å vad jag blir avis tänk att du och Pernol har träffas skulle önska att jag också kunde vara med:) Jag hoppas och tror nog att ni hade det kalas kul
    det är ni värda båda två:):):)

    Ha det bäst min vän och hoppas att veckan som kommer bli kanon för dig:)

    Massor massor med stora bamse kramar från din lilla vän Inger:)

  10. lene
    Okt 24, 2010 @ 12:25:28

    Hej vännen!
    Tack söta rara Sussie för det super snygga kortet! jag blev jätteglad ska du veta! Vilken härlig Lo du gjort, kul att skapa och ha kvar gamla bilder!
    Var rädd om dig min vän! Kram lene

Kommentera

