Blogcandy mm.

Trevlig söndag på er alla!

Här är det en solig höst/vinterdag idag med strålande sol och +4 grader. Man vet inte om man ska säga att vintern har kommit nu eller om det ännu är höst men det känns nog mer som att vintern nu kallar. I förrgår kom det lite snö och den ligger bitvis kvar trots +graderna och solen så då är det nog vinter ändå. Södra delarna av vårt avlånga land har visst fått mer snö än vad vi har fått här men den kommer nog tids nog hit också än om jag hoppas på att det dröjer ett tag till.

Visar en bild på hur det såg ut här på våran bro för ett par vintrar sen, inte direkt så man längtar men vintern kan vara vacker den med.

                                                       

Har ni varit in hos Yoli och sett hennes otroligt fina blogcandy? Om ni inte har gjort det så tycker jag att det är värt ett besök.

Har lovat sen en tid tillbaka att jag skulle visa de vackra kort jag fått från er, mina kära blogvänner och här är de.

Hoppas jag inte missat någon nu, isåfall så hojtar ni till så fixar jag det, vill absolut inte glömma någon.

Från lilla PysselInger(framsidan)

Insidan

Från Busan

insidan

Stafflikort från LenaJ

Stafflikort från LenaBE

 

TACK för de enormt vackra korten jag fått, ni är bäst!

 

Återkommer i nästa inlägg och visar mer av de alster jag producerade på den stora scrapträffen för en vecka sen. Har kommit igång med julkort och det är ovanligt tidigt för att vara jag. 🙂 Tänkte att jag inte skulle behöva stressa  med dem i år som det alltid brukat bli annars. Har fortfarande inte hämtat mig riktigt från storträffen men det blir iallafall bättre och bättre och snart är jag förhoppningsvis i form igen.

 

Hoppas ni alla har en underbar söndag med vackert väder!

Tusen tack för era alltid så rara kommentarer, de värmer långt in i ♥hjärtat!♥

12 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Lilla pyssel Ingerl
    Okt 25, 2010 @ 07:04:15

    God morgon god morgon på dig vännen:)
    Vad många fina kort du fått, vi har tur du och jag som har så många fina blogg vänner som man får så mycket fint av:)
    Skönt att du börjar återhämta dig efter storträffen vet så allt för väl hur mycket sådant tar. Men så är det värt så mycket för psyket och det gör att det är värt det eller hur. Jag håller fortfarande att återhämta mig från min dotter´s 20 års fest, tokigt att det ska ta så mycket och kosta så mycket men vissa saker är värd det:)
    Vad roligt att du gillade min sko till Pernilla´s utmaning det gör mig jätteglad:)
    Ha en toppen måndag och vecka och var rädd om dig:) Tusen kramar tillbaka till dig vännen från din lilla vän Inger:)

  2. Lena J
    Okt 25, 2010 @ 15:26:29

    Hej Sussie!

    roligt att du fick så många fina kort. Det är så roligt när det kommer något annat än räkningar, reklam i lådan. I går kväll snöade det här. Men idag har det varit fint och soligt mitt på dagen. Satt ute med en mugg kaffe idag. Ja, man får fånga tillfället. Ha en bra vecka och krya på dig. Kram Lena

  3. Pernol
    Okt 25, 2010 @ 17:55:57

    Åh vad fina kort du har fått!

    Ja, nog kan jag kalla detta för vinter. Minusgrader på morgonen och lite snö och halka.

    Jag jobbade min första dag på jobbet idag efter 4 veckors sjukskrivning. Det var kul att vara tillbaka!

    Ha en bra vecka!
    kramis Pernilla

  4. Lena. BE
    Okt 27, 2010 @ 11:19:47

    Hej govännen min!
    Åååh så många fina kort du fått vännen, va roligt!! 🙂 Visst är det kul att få nåt annat än räkningar i lådan? 😉
    Nog tycker då jag att det är vinter allt, här var det – 6,5 grad i morse, brrrr… och det är fortfarande minus, fyssehunnan!! 😦
    Idag ska vi åka till min systerdotters hus (stuga) och hälsa på, vi har inte varit dit förr så det ska bli kul att se. Anette är hemma några dagar nu, men åker snart tillbaka till Schweiz igen, så det är bäst att passa på.
    Ha det så jättebra vännen.
    ♥ Massor med kramar från Lena ♥

  5. Lisan
    Okt 27, 2010 @ 14:05:53

    Jätte tjusiga kort du har fått. Va skoj att öppna lådan och se sånt fint. Minns dina bilder på all snö innan med. Brrr… nu är det snart tid för det igen. Sveriges kallast med på 19 år sa dom eller? Hoppas pannan i vårt nya hus håller ihop innan vi hunnit skaffa en ny..Annars blir det scrappa i 150 o hålla värmen,hi,hi. Ha det så bra, kramis från Lisan

  6. Busan
    Okt 27, 2010 @ 15:26:45

    Hej vännen!
    Är så glad att du fått så fina underbara kort när du fyllde år…. blev till och med nöjd med mitt eget men de andra tjejernas kort och blomsteruppsättningar är fantastiska!!!
    Hoppas så att du snart ska hämta dig igen. Tänker på dig ofta och hoppas så att du snart får en mysig pysselstund igen. Är så glad att ha fått ihop bidrag till Pernols utmaning – trodde aldrig jag skulle kunna vara med ju! 🙂 Det ena ligger ute i den öppna bloggen och i den privata bloggen har du något att hämta…
    Snö ja, här kom det mycket men nu bara regnar det och är genommulet så får bli en kopp kaffe extra idag så man kan hålla sig vaken.. hi hi.. Till helgen ska jag ut på galej är det meningen så hoppas så att jag är piggare då och någon snö behöver jag inte då för tänkte försöka ha lågskor. Såg bra ut på SMHI men man vet ju aldrig!
    Ha det så bra du bara kan min vän och krya på dig så mycket du bara kan! Tittar in till Yoli en sväng imorgon!
    Massor med kramar till dig!
    Busan

  7. Lilla pyssel Ingerl
    Okt 29, 2010 @ 08:13:37

    Tittar in och hälsar på och vill önska dig en riktig trevlig fredag och helg:)
    Hoppas att du har haft en riktig bra vecka och att du mår bra:)
    Ha det jättebra och var rädd om dig, massor med kramar från lilla vännen Inger:)

  8. Busan
    Okt 30, 2010 @ 15:16:07

    Vill bara titta in och önska dig trevlig helg! Hoppas du har det så bra du bara kan och snart får en mysig pysselstund igen.
    Massor med kramar
    Busan

  9. Lena. BE
    Okt 30, 2010 @ 18:46:56

    Hej min govän! 🙂
    Tack för pratstunden igår kväll, tror E smittade mig genom luren 😉 hihi.
    För nu är jag också förkyld. Det var nog därför jag var så trött igår kväll, förkylningen var väl redan på gång då.
    Vad var det du sa nu då, var det helgen innan lucia som du kunde komma hit? Är det då så går det jättebra.
    Lucia helgen vill Kjell åka bort någonstans.
    Ha en jätteskön lördagskväll vännen. Vi hörs!
    ♥ Kramar om dig / Lena ♥

  10. G
    Nov 02, 2010 @ 08:56:45

    Fina kort du har gjort.

    /G.S

  11. Busan
    Nov 02, 2010 @ 17:26:44

    Hej vännen!
    Vill bara titta in till dig och se hur det är med dig… är allt okej hos dig?
    Vill också berätta att jag inte har glömt bort att visa ditt underbara kort som jag fick av dig i den öppna bloggen. I den privata ligger det sedan ett tag men Pernols utmaning var så rolig att jag inte har hunnit med som jag önskat. Men i nästa inlägg kommer ditt kort att komma ÄNTLIGEN så alla kan njuta av det riktigt!!! 🙂
    Är så lycklig för de sista dagarna, att jag blev bättre så vi kom iväg på det roliga i helgen och att jag vann hos Pernol… vilken tur-gumma jag varit i år!!! Jag som aldrig brukat vinna… men 2010 har helt klart varit ett år då jag tagit igen det! 🙂 Är så fina saker och jag blir så glad när jag ser allt fint.
    Och jag som skrivit och berättat hur lite jag klarar precis och så klarade jag efter så många år äntligen dessa underbara timmar…. de blev ett minne för livet. Om du tittar in i den privata bloggen så kan du kolla vad jag gjorde. 🙂

    Hoppas så att du inte är alltför dålig i denna väder… här regnar det och är mörkt. Har ni fått snö som ligger nu? Hängde upp våra snö-hjärtan i fönstren idag så nu kan snön komma här när den vill! 🙂
    Var rädd om dig och hoppas så du snart får en mysig pysselstund igen!
    Och TUSEN TUSEN TACK ÄN EN GÅNG FÖR DET UNDERBARA KORTET – NJUTER SÅ AV DET!!!!
    Massor med kramar till dig!
    Busan

  12. Busan
    Nov 06, 2010 @ 16:27:03

    Hej vännen!
    Hur är det med dig!? Hoppas så att du har en fin alla helgona helg!!! Tänker ofta på dig och njuter så av kortet du gjorde till mig – det är så vackert och helt underbart höst-kort!!! Du är så duktig!!! Hoppas så också att du snart får en mysig pysselstund igen. Går mycket upp och ner här och är så tvära kast men känns som livet återvänder och det går framåt. Har än så länge inte legat en enda hel dag i höst och det är mycket bättre än i fjol!!!
    Hoppas du är rädd om dig och att du tar väl hand om dig… tänker ofta på dig. Har ni fått snö nu?
    Massor med helg-kramar till dig och ha det så bra du bara kan!!!
    Massor med kramar
    Busan

Kommentera

