Fler LO’s

Hejsan!

Här duggar inte inläggen speciellt tätt precis. Har haft en dålig vecka med värk mm. men ser fram emot att veckan som kommer blir bättre. Har kunnat pyssla på lite i taget så jag känner mig ganska nöjd ändå. Har påbörjat två julkort som det inte är mycket kvar på och ett grattiskort till dottern som fyller 18 år den 18 november i form av ett kaffefilter. Har aldrig gjort ett sånt kort förut så det var riktigt skoj och det blir garanterat fler av dem. Har en hel del filter kvar sedan jag slutade använda kaffebryggaren för ett antal år sen,hehe.  Visar er grattiskortet och julkorten så fort de är färdiga.

Den här gången visar jag dock de alster jag gjorde på den stora scrapträffen här i Ö-vik i mitten av oktober. Fick till hela fyra layouter vilket är rekord för mig! 🙂 En har ni redan fått se och det var en layout i vintagestil som heter ”Svunna tider” där jag använde graphic45’s papper som jag egentligen inte är särskilt förtjust i men dessa passade utmärkt till det gamla fotot från sent 1800-tal som jag hade med mig. (Se tidigare inlägg här inunder)

Här kommer de resterande layouterna. Visar alla på en gång då jag har så mycket annat som jag inte visat som är lite skåpmat men det är än dock inte visat.

Tillsammans

Den här gjordes efter en skiss och jag älskar fotot på mig och vår underbara dotter Elin som är taget på stranden nedanför vårt hus av goaste AnnicaH, stort Tack vännen!!!

Närbild av fotot

 

Nästa layout är på min stora kärlek när vi är på semester med husvagnen och som ni ser så är det taget i bilen. Han brukar vanligtvis inte bära solglasögon så jag är inte van att se honom i sådana så jag tycker han ser rätt så cool ut i dem. 🙂 Denna är gjord efter en kortskiss som jag ändrat lite så det skulle passa en layout.

Cool man

Journalingstämplarna fick jag låna utav snälla Marie/Mison som satt vid samma bord, Tack Marie!

Närbild av det lilla fotot och av blommorna

Blommorna har jag fått av av snälla Pernilla/Pernol som satt intill mig på träffen och de är inte vita som det ser ut som på fotot utan de är ljusblå med vitt inslag. De virkade blommorna har jag köpt på tradera.

 

Den tredje och sista layouten är en med foton utav våra två småvovvar, Puzzel på det övre fotot och Jira på det undre. Datumet på fotona är fel, de är tagna på julafton-06. De var inte speciellt nöjda med att ha luvorna på sig 😉 så de satt inte på speciellt länge. Det är jag som syns på det undre fotot. Är inte helt nöjd och funderar på om jag ska sätta dit en titel nånstans. Vad tycker ni? Kom gärna med förslag! Eller räcker det precis som den är nu?

Special gifts

Alla tre layouterna är gjorda i en ganska enkel och avskalad stil som egentligen inte alls är jag men på träffarna brukar jag inte hinna att dekorera som jag egentligen vill göra då jag scrappar så sakta men det är kul att prova andra stilar också, det är ju så man utvecklas som scrappare.

 

Nu ska jag sätta mig vid pysselbordet och slutföra mina andra påbörjade projekt som ni kommer att få se här snart.

Hoppas ni har en fin söndag med vackert väder och att ni får en liten pysselstund över också!

Ta hand om er och många varma tack för alla era underbara kommentarer!

KRAM SUSANNE

 

 

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Lena J
    Nov 07, 2010 @ 16:46:13

    Hej Sussie!

    Det är fantastiskt fina LO,s du har gjort. Du är så duktig. Jag är inget bra på att göra LO,s och tycker inte det är så jätteroligt heller. Så jag kör på med mina kort och alter,ha,ha.
    Jag tycker att LO,n med hundbilder är bra som den är. Fotona kommer helt till sin rätt tycker jag.
    Så ni har snöflingor ni. Visst är det vackert, men jag längtar inte efter snö. Här var vitt av frost i morse och det har varit en vacker dag.
    Ha en bra söndag och vecka. Kram Lena Krya På Dig!

  2. Lisa-olsi
    Nov 07, 2010 @ 17:55:36

    Fina LO:s och supersöt lite vovve! 🙂
    Välkommen in till min blogg på utmaning!

    Kram
    Lisa

  3. Lena. BE
    Nov 07, 2010 @ 18:35:32

    Hej govännen!
    Wow vilka jättefina LOs du har gjort, sååå fina allihopa!! 🙂
    Meeen ååååå så söt dom lilla godingarna är, ha ha… sååå fina så i sina luvor!! 🙂 Saknar dom… 😛 vad sägs om ”alla röda tomtar gå med vita skägg och luvor på” Ha ha ha 😀 Jag vet, alldeles för lång som titel, men du kan säkert hitta på nåt bra själv, det brukar ju du vara så duktig på. 🙂 Jag längtar också tills du kommer vännen, gardera dig med medicin för det är inte alls säkert att det blir lika rent som förra gången du var hit. När det är höst och vinter så är ju kroppen mycket sämre än på sommarhalvåret, det vet du säkert själv. Och denna hösten har jag haft väldigt dåligt med orken och energin, känner mig helt slut i både kroppen och annat, börjar väl bli gammal antar jag, 😉 för jag känner mig som en disktrasa. ha ha 😀
    Ha en härlig kväll, jag ser fram emot att se vad du pysslar med nu, hoppas vi får se det snart. 🙂
    ♥ Massor med kramar från Lena ♥

  4. Ellis
    Nov 08, 2010 @ 00:18:37

    Vilka fina LO’s du har gjort! =)
    Kramar

  5. Lilla pyssel Ingerl
    Nov 08, 2010 @ 08:12:25

    Hej på dig vännen:)
    Tack snälla för besöket och dina goa kommentarer hos mig ALLTID lika trevligt och uppskattat ska du veta:) Roligt också att du gillade det nya utseende på min blogg:) Fast det är min kära dotter Carolina som har gjort så fint åt mig så hon ska ha äran för det:)
    Dina LO´s är helt underbara dom har du verkligen lyckats toppen med:)
    Underbara papper, bilder och detaljer som du har fått med:)

    Tokigt att du har haft det jobbigt vet hur det är det går upp och ned som i en bergdalbana!!! Man får glädja sig åt dom bra dagarna och när man har dom dåliga så får man hoppas på bättre tider! Håller tummarna för att du får riktigt bra dagar att du får må bra och ha det bra:)

    Just nu i dagarna är jag lite stressad, förväntansfull och har även lite ångest! Vi ska åka i väg på vår första semester på 3 1/2 år till Egypten och jag är jätteorolig att jag inte ska orka med och inte kunna njuta och få må bra. Fast vi får ta det som det kommer det blir nog säkert bra, eller hur min vän:) Vi åker till Arlanda nu på onsdag för flyget går så himla tidligt från Arlanda torsdag morgon. Vi har ca 2 1/2 timma´s körning från där vi bor till Arlanda och nu när det har börjat bli kallt och så tyckte vi att det var bättre att vara på plats kvällen innan:)

    Ha det nu jättebra min vän och var rädd om dig, tänker på dig och håller alla tummar och tår för dig:) Massor massor med STORA VARMA BAMSEKRAMAR till dig från din lilla vän Inger:)

  6. lene
    Nov 08, 2010 @ 09:31:55

    ÅÅÅÅÅH Sussie, du är så duktig på att göra LO. Tänk om du bodde nära mig så vi kunde pyssla tillsammans, jag har tre album som inte är klara!
    Ha en skön dag vännen och var rädd om dig!
    Kramizar från lene

  7. Ellis
    Nov 08, 2010 @ 09:45:24

    Hej!
    Jag ska ta mig i kragen och komma på någon träff i Ö-vik, har än så länge inte lyckats med det, vet knappt vad man ska ha med, en del verkar ha med hela sina pysselrum! =)
    Annars får jag höra av mig om vi är ner och dansar, så kanske vi kan ta en fika! =)
    Kram Elenor

  8. Busan
    Nov 08, 2010 @ 11:45:49

    WOW vännen vilka UNDERBARA LO:S DU HAR GJORT!!!! Ja, de är avskalade men du har fått till det så otroligt snyggt och fotona är så vackra att det blev så otroligt bra kanske tack vare att det inte har så mycket dekoration!? Fotot på dig och din tös är helt underbart och kan bara hålla med i att din man ser cool ut i solbrillor… 🙂 Sådana här foton passar ju utmärkt på LO:s och du har lyckats kanonbra!!!!!! *hjärta*

    Att ta foto på djur med tomteluvor vet jag av egen erfarenhet är ett knepigt kapitel.. hi hi.. men ja, du har ju helt klart lyckats. Vet inte om du behöver ha något mer på den… kanske något som en liten bjällra eller klocka och möjligtvis ett namn på hunden på den stämplade skylten med dina vackra bokstäver om det får plats!?! Ja, bara någon idé som kanske får dig vidare på egna idéer själv…. Jag är ju totalt novis på detta område och har aldrig gjort en LO någongång men det kommer nog så småningom och då kan jag lova att det är liftvarning på dina layouter här.!!!

    Hoppas så du mår bättre denna veckan fast med vintern i antågande så är det väll kanske inte så troligt. Ja, hoppas du har det så bra du bara kan i alla fall!!! Är så lycklig för det enormt vackra kortet jag fått av dig och om allt går som det ska så kommer det ut på bloggen imorgon så att alla kan njuta av det – det är så vackert och gubben min sitter också och tittar på det ofta så hoppas du är riktigt stolt över dig själv för du är så duktig. *hjärta*

    Skickar massor med krya på dig-kramar till dig och hoppas du får en mysig pysselstund snart när du kan avlsuta dina julkort och födelsedagskort. *hjärta* Ha det så bra du bara kan!!!
    Busan

Kommentera

