Höstkort mm.

God eftermiddag!

Här kom snön till oss inatt, 1 dryg dm och det fortsätter bara att snöa ihärdigt, stora härliga och vackra flingor dalar ner, så vackert med allt det vita. Tyvärr har jag varit tvungen att vara ute på vägarna två ggr. redan och en tredje gång blir det snart för att hämta tonåringarna vid bussen. En baksida med att bo ute vid kustbandet dit inga bussar går, men fördelarna överväger nackdelarna än så länge och kommer nog att göra det läääänge än. 🙂  Antar att hela vårt avlånga land är snötäckt idag så nu är nog vintern här för att stanna.

Idag visar jag två kort. Det första kortet fick Busan för ett tag sedan medan det fortfarande var höst. Ett kort i härligt glada höstfärger och det var verkligen roligt att göra detta kort då jag verkligen älskar höstens sprakande färger. Vet att Busan blev väldigt glad över kortet. 🙂 (kram på dig!)

Höstkort

insidan

närbilder

Löven på marken har fått sig en släng av crackle accent för att få fram känslan av torra, vissna löv.

Tagen som går att fälla upp har jag gjort genom att klä en helt vanlig klädtag från ett köpt plagg med papper, ett tips jag fick för länge sedan men ännu inte provat. Jättekul idé, prova gärna! Inuti har jag skrivit ett litet brev till goa Busan.

 Närbilden av blomman på framsidan har jag gjort själv förutom den understa gröna blomman med kronblad.

Sist visar jag baksidan av kortet med en jättefin stämpel som jag älskar.

 

Grattiskort till Lene

insidan

baksidan

Ber om ursäkt för den dåliga skärpan av framsidan men det var lögn i sjutton att få till ett bra foto av framsidan så jag gav upp och fick nöja mig  med detta istället.

Hoppas att ni alla har en fin dag trots den plötsliga ankomsten av snön och allt vad det för med sig i form av trafiksvårigheter och skottning!

♥Var rädda om er ute i trafiken och kör försiktigt!!!♥

 

 

11 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Lena. BE
    Nov 10, 2010 @ 17:43:30

    Hej govännen!
    Vilka fina kort du har gjort, jag gillar särskilt kortet till Busan och dess insida, den är så härlig med alla löven både på träden och där under, jättesnyggt!! 🙂 Kul ide med tagen, jag har faktiskt också sparat några såna men inte kommit till skott att testa detta än. 😉
    Kul att du gillade mina tags som jag visade förra veckan, hade för mig att du inte brukade tycka om såna. Men jag minns väl fel som vanligt. ha ha 😀
    Vilken tur att det gick bra med lilla Puzzelgumman, ge henne och Jira en gokram från mig. Hoppas proverna visar att det är något ofarligt bara, och att det går bra med henne. 🙂 Hälsa till alla nu ska jag sätta mig och pyssla lite om fingrarna vill lyda mig, det får vi se… 😦 Värken är gräslig nu och har varit så den senaste tiden. Blää.
    Ha det så bra vännen och pyssla lugnt.
    ♥ Massor med kramar från Lena

  2. Lena J
    Nov 10, 2010 @ 18:09:13

    Hej Sussie!
    Nog har vi fått vinter alltid. Här snöade det hela dagen igår och det ligger ett vitt täcke nu. Vilka fina kort du har gjort. Jag gillar Busans kort jättemycket. Vad fint du har gjort det, i höstens alla underbara färger. Ha det så bra. Smålandskram från Lena

  3. Pernol
    Nov 11, 2010 @ 10:19:21

    Hej vännen!
    Vilka jättesnygga kort du har gjort! Busans kort är härligt höstig. Vilken bra idé att lägga cracklepaint på löven. Jag har ju sett det i verkligheten så jag vet ju hur snyggt det är. 🙂

    Ja, snön har formligen vräkt ner. Det är härligt att det nu blivit vinter. Hoppas bara att snön ligger kvar under 1:a advent. Det blir så mycket ljusare och mysigare då. Tur för mig att jag bor i lägenhet och slipper skotta. 😉

    Ha det bäst!
    kramis Pernilla

  4. lene
    Nov 11, 2010 @ 12:36:17

    hej vännen!
    Ja nog är det fina kort och ett av dem fick jag!!!
    Här är det också snö, jag gillar egenyligen inte det. Men inget att göra åt det och vackert är det ju!
    ha en skön helg!
    Kram lene

  5. Ellis
    Nov 11, 2010 @ 12:37:55

    Jättefina kort, snygga på alla sidor! =)
    Kram Elenor

  6. Lena. BE
    Nov 12, 2010 @ 12:04:34

    Hej govännen min! 🙂
    Nu måste det varit tankeöverföring för samtidigt som du var hos mig så tänkte jag på dig, jag försöker komma ihåg vilket ”smör” du vill ha på dina mackor till frukosten, jag kommer inte ihåg vilket, så jag hoppas gubben gör det. ha ha 😀 Ska fråga honom när han kommer hem, annars hör jag av mig till dig. Eftersom du kommer på kvällen så måste det ju finnas lite sånt hemma, resten ordnar sig sen.
    Joo då, jag pysslar lite då och då när kroppen och fingrarna vill vara med 😉
    jag håller på med några beställningskort bland annat, vill få dom klar så fort som möjligt för sen har jag en hel del annat som måste bli färdigt i tid.
    Hoppas du också får en mysig helg och orkar med lite pyssel.
    Ha det så jättebra vännen.
    ♥ Massor med gokramar från Lena ☺

  7. Lena J
    Nov 12, 2010 @ 19:24:41

    Hej Sussie!
    tittar in för att önska dig en trevlig helg. Här regnar det och all snö är borta. Skönt tycker jag. Kram Lena

  8. Lisa
    Nov 17, 2010 @ 16:18:57

    Hej! Vad fina saker du gör!!

    /Lisa

  9. Lisan
    Nov 18, 2010 @ 11:53:09

    Jätte fina kort. Gillade verkligen höstkortet med dom fina färgerna och löven. Här har nu alla löven trillat av träden och man behvöer inte kratta upp mer i trädgåren, skönt. Snön har inte kommit ända ner i Skåne ännu. Skrattar alltid åt nyheterna som säger halka och snö i södra Sverige. hihi…ja för dom är södra sverige runt Jönköpings- Örebro trakten. För oss är det i mellan sverige. Hoppas snön håller sig borta här ett tag till så vi kan renovera utan massor av snö och slask. Hoppas din värk har släppt och du mår lite bättre. Kramis från Lisan

  10. Busan
    Nov 19, 2010 @ 20:02:37

    Hej vännen!
    Vad länge sedan jag tittade in till dig! Ja, jag är så glad för detta kort – tittar på det flera gånger om dagen och det är så vackert. Duktig du är! Det är så arbetat och allt – löven på insidan är täckta med sån crackel och de är helt ljuvliga bara de i verkligheten.
    Ledsen jag inte hört av mig på ett tag men har hållit på med julkorten och annat och sedan gick en vän bort och det känns så tomt efter henne. Känns fint att veta att du och de andra tjejerna finns kvar här. Ja, jag har skrivit på min privata blogg. Smulan är okej än i alla fall!
    Kör försiktigt vännen! Och kameran…. ja, förstår dig – de är tålamodsprövande ibland och man får bara ge sig för ibland går det inte att få till det som man vill. Men man ser ju helt okej på bildena och kortet till Lene är också jättefint! Förstår hon blev glad för det!
    Ha det så bra tills vi hörs igen vännen!
    Massor med kramar
    Busan

  11. Elzie
    Nov 21, 2010 @ 20:14:03

    Vilka fina höstkort. Hoppas allt är bra med dig och att du haft en skön helg.
    Kram Elzie

Kommentera

