Pojjo’s utmaning mm.

God eftermiddag på er!

När jag var hos LenaBE förra veckan så hade hon en skiss till Pojjo’s utmaning som vi båda tyckte var intressant så vi gjorde varsitt kort och tänk vad olika resultat det kan bli av en och samma skiss, det är intressant. Här är mitt bidrag:

Julkort

Vi passade på att låna dies av varandra och vevade på hennes Sizzix för brinnande livet (risk för vevarm där:-), hehe! ). Jag har blivit tokförälskad i Magnolia’s dies och här ser ni swirlen och den underbara spetsbården. Stämpelmotivet är målat med Promarkers och täckt med Glossy accent för att få känslan av en glaskula. Syns inte så bra på fotot men snöflingorna runt den söta lilla musen är täckta med stickles. Vad pappret heter minns jag inte men visst är det tjusigt och passar utmärkt till skissen som ni kan se —>HÄR.<—

insidan

Har valt att lämna det tomt eftersom jag delvis inte har bestämt för nåt stämpelmotiv än och inte vem mottagaren blir till detta kort.

baksidan

Jag älskar att även dekorera baksidorna av mina kort och då jag är så förtjust i min namnstämpel så går det inte att låta bli helt enkelt. 🙂

 

Veckan hos LenaBE var helt underbar då vi tillbringade dagarna vid hennes köksbord och gjorde det vi älskar att göra när vi träffas, nämligen att scrappa, att träna våra skrattmuskler och surra, surra och surra! Tänk att man kan ha så mycket att surra om varje gång vi träffas, visst är det härligt! 🙂

Här är det hennes sambo Kjell som passade på att fota oss när Lena dekorerar ett kort och jag bläddrar i en scraptidning förstås, finns väl inga bättre tidningar att bläddra i, eller hur? 😉 Här visar jag inte min allra vackraste sida 😉 med nytvättat och blött hår som inte är fixat och total avsaknad av smink, men det får ni stå ut med. 😉 Lena däremot är nyfriserad och söt som vanligt. 🙂

 

Lena visade mig också hur man gör ett ”tentcard” och det var lätt och roligt och här är mitt första kort med den vikningen. Blir garanterat fler sådana kort.

tentcard

en sidobild där man kan se vikningen

baksidan

På framsidan har jag återigen använt en av Magnolia’s underbara dies, misteln, så fin och som jag pyntat med röda halvpärlor. Stämpeln är även på det här kortet målat med Promarkers och påfört Glossy accent för att få känslan av en snökula. Det syns inte så väl på fotot men de små snöflingorna runt den lilla söta musen har fått stickles på sig. Snöflingestansen på baksidan är en MS stans som jag fullkomligt älskar. Här återigen min namnstämpel.

Innan jag åkte till Lena så hade jag påbörjat ett kort i mindre storlek, 10×10 av spillpapper och färdigställde det hos henne, tyckte det blev ganska sött till slut.

Julkort

insidan

baksidan

En enkel insida då det inte ryms så mycket i den här storleken men två stämpelmotiv som just nu hör till mina favoriter och stämplade på blingcardstock och påfört Perfect pearls med fägen ”pearl”. Tyckte det blev en läcker effekt. Glitterbanden fick jag utav snälla Lena, tack vännen. 🙂 På baksidan har jag gjort en bård av en MS stans och en  fin stämpel som jag fick låna av Lena där jag också använt Perfect pearls ”pearl”. Alla kanter är chalkade med en silver stämpeldyna.

Har mer julkort och en layout att visa men då skulle inlägget bli en halv novell så det visar jag nästa gång. Det här inlägget blev tillräckligt långt och Tack för att ni orkade läsa enda hit ner! 🙂 ♥

Här i norr är det fortfarande kallt och ska visst förbli så de närmaste 14 dagarna så det verkar bli en riktigt kall jul i år. Kylan har greppet om hela vårt avlånga land just nu och snön fortsätter att falla, en riktig vinter som den ska vara tycker jag. Hellre så här en blidväder och dåligt med snö. Nu får man känslan av våra barndomsvintrar då det var kallt och rikligt med snö och en massa utelekar i snön, längtar nästan tillbaka lite grann till då man var liten och gjorde snölyktor och kojor, oj vad kul man hade då och då var man ute även om det var kallt. Nuförtiden sitter barnen mycket inne istället och tittar på tv, spelar tv-spel och använder sina datorer, åtminstone mina ungdomar och det är de nog inte ensamma om skulle jag tro.

Lite uppdatering om vår älskade lilla ”Puzzelbit”. När stygnen togs efter hennes andra operation så upptäckte veterinären två små knölar till men eftersom hon har nyligen gjort två operationer på raken så tyckte vi att vi kunde vänta till i januari innan nästa operation så hon får hämta sig och få vara den pigga, busiga och glada lilla vovve som hon alltid är. 🙂  Håll tummarna att hennes juvertumörer inte blir fler efter nästa operation! Vi älskar henne så mycket och hon är fortfarande en ung hund med sina 6 år och vi vill så gärna att hon ska få vara kvar hos osss många år till då hon skänker oss så mycket glädje. 🙂

♥♥PUZZEL♥♥

Avslutar med ett foto av Puzzel där hon poserar så fint inför fotografen. Ber om ursäkt för det suddiga fotot.

Hoppas ni har en härlig 3:e advent och att ni får njuta av den tid som är nu fram till jul!

Jag ska njuta både idag och framförallt imorgon då det är Lucia, jag älskar Lucia!

 

♥Tusen, tusen Tack för era varma och goa kommentarer som ni alltid lämnar, är så glad för det och det värmer min frusna själ så mycket! ♥

 

8 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Lena. BE
    Dec 12, 2010 @ 19:20:25

    Hej govännen!
    Dina kort är helt underbara på bild och dom är ännu finare i verkligheten det vet jag!! 🙂 Lycka till i utmaningen!
    Så söt Puzzel gumman är på fotot så himla fint hon sitter och tittar rätt på fotografen. En riktigt liten fotomodell!! 😛 ♥ Love her! ♥
    Nu ska jag återgå till födelsedagsbarnet, vill ju inte sitta vid datorn så länge just idag som du förstår. 😉
    Ha det så jättebra och hoppas du klarar dig från att bli sjuk och att Puzzel slipper fler knölar.
    ♥ Massor med kramar från mig, Lena ♥

  2. pojjo
    Dec 12, 2010 @ 20:17:13

    super fint kort… tusen tack för du tävlar hos mig

  3. Gertrud
    Dec 12, 2010 @ 20:42:13

    Så mysigt du och Lena BE har haft det. Det är härligt med scrapvänner! Så fina kort du hann med att göra. Stansarna är underbara och visst är BS maskinen bra? Jag tycker att din personliga stämpel är så fin, var har du beställt den ? Er lilla hund är underbart söt. Ha en mysig Luciadag, kram Gertrud

  4. Lilla pyssel Ingerl
    Dec 13, 2010 @ 09:03:02

    Å vad många underbara kort du har gjort, du har verkligen inte legat på latsidan:) Lycka till med Pojjo´s utmaning min vän:) Å vad trevligt du och Lena vännen ser ut att ha och ni är jätte söta båda två tycker jag:) Underbart att man kan få träffas, ha trevligt, umgås, ladda batterierna, få må bra och pyssla:) Tokigt att ni båda bor så långt borta skulle vara så trevligt att träffas:)
    Önskar dig en riktig trevlig Lucia och var rädd om dig:)
    Ha det bäst, massor med kramar från lilla vännen Inger:)

  5. Lena J
    Dec 13, 2010 @ 19:26:58

    Åh Sussie. Vad massa fina kort du har gjort. Gillar att du lagt glossy på kulan, superfint!
    Din handgjort av stämpel är också jättefin, liksom din supergulliga vovve. Jag älskar hundar ska jag säga dig. Har levt med djur omkring mig stora delar av mitt liv. Både katter, hundar och fiskar. Hundarna är favoriter. Numera så har jag bara dammråttor i mitt hem.
    Ni är söta både du och Lena. Ett perfekt scrapparpar skulle jag tro! Synd ni bor så långt borta. Skulle så himla gärna vilja träffa er.
    Ha det så bra vännen. Kram från Lena

  6. Lisa-olsi
    Dec 13, 2010 @ 21:11:46

    Så många fina kort du har gjort,
    jättesöt julgranskula.
    Trevlig luciakväll till dig 🙂
    Kram Lisa

  7. Ellis
    Dec 14, 2010 @ 00:46:25

    Vilka fina kort du har gjort och vad roligt ni verkar ha haft det! =)
    Vad söt Puzzel är, hoppas det går bra för henne!
    Kram Elenor

  8. Lilla pyssel Ingerl
    Dec 14, 2010 @ 06:30:57

    Hej och god morgon på dig vännen:)
    TUSEN TUSEN TUSEN TACK snälla gulliga underbara du för ALLA kommentarer som du lämnat kvar 🙂 Man blir jo så GLAD och det värmer så mycket du är verkligen omtänksam:)
    Alltid lika roligt när någon tycker om det man gör och uppskattar det man blir ännu mera inspirerad då att skapa nytt igen:)

    Ja nu är resväskan nästan klar och det är jättepirrigt har nog resfeber!!!
    Jag hoppas också att resan till Norge blir jättebra, håll bara tummarna för mig att jag får må bra och orka med. Får ta det som det kommer eller hur!
    Jag kommer nog att vara jättesugen på att börja pyssla igen när jag kommer hem. Dom har en Scrapping butik i närheten av där mina föräldrar bor kommer nog besöka den ett par gånger för att hitta något nytt och även hitta ny inspiration.

    Ha det bäst min vän och ta väl hand om dig själv och var rädd om dig:)
    Hoppas att du och din familj får en helt underbar jul och att du får må bra.
    Du hör nog av mig då jag har tillgång till data hos mina föräldrar:)

    Önskar dig en underbar dag, kramar i stora lass från lilla vännen Inger:)

Kommentera

