Blommor

GODKVÄLL!

Då var snöovädret här igen då, inte bara här uppe utan i hela vårt avlånga land. Skulle visst kunna snöa hela 2 dm här uppe och 15 cm i södra delarna av landet det närmaste dygnet. Tror ni att vi får en vit jul i år? Ja, chanserna är ju ganska stora för det. Tänkte fresta er med lite sommarkänsla genom att visa er lite blommor jag gjort själv utav papper och tyg.

Pernilla/Pernol var hos mig för några veckor sedan och då satt vi en hel dag och tillverkade blommor och jag fortsatte faktiskt i flera dar efter det att göra blommor, tyckte det var så himla roligt. Om jag räknat rätt så tror jag att det blev runt 78 stycken. Det blev många men å´andra sidan så har jag ju alltid en blomma att ta till om ingen annan ”färdig” blomma skulle passa. 🙂 För längesen så köpte jag ett par söta organzakorgar med lock på tradera och hade inte hittat nåt lämpligt att förvara i dem förrän jag gjorde mina blommor. Det blev en perfekt förvaring, ja ni kan se själva på bilderna. Har delat upp dem i färgkategorier så det är lättare att hitta en specifik färg i korgarna.

Blommor

Ber om ursäkt för den dåliga skärpan på sista bilden

Här syns hur jag lagt dem i”färglager” i korgen, man anar en bit av en lila blomma till höger

  

Här är första korgen fylld

Här är andra korgen fylld

Här är min lilla nyfikna hjälpreda som gärna vill vara med när det fotograferas, en riktig liten linslus är hon, vår lilla Puzzel. 🙂

Tyvärr så är bildkvaliten inte den bästa då jag fotade sent på kvällen och försökte få det bästa ljuset med hjälp av lampor. Den lilla linslusen var med och distraherade  mig då hon var leksugen och inte alls ville att matte skulle hålla på med nåt annat än henne, eller fota nåt annat än henne. 😉

Tack för att ni orkade hela vägen hit ner i mitt inlägg, men jag tänkte att det var lika bra att ta med alla blommorna jag gjorde i ett och samma inlägg istället för att dela upp det då jag har en del annat som jag också vill visa er.

Nu ska jag gå och krama kudden några timmar tills det är dags att väcka och köra tonåringarna till bussen, äntligen fredag. 🙂

Ta hand om er och var försiktiga när ni ska ut i trafiken!

14 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Maritha
    Dec 17, 2010 @ 09:01:25

    Tack för du tittade in hos mig! Så mycket fina blommor!! Men ska jag vara ärlig så blev jag mest imponrad av Puzzel, så söööööööt, det är väl en Shih-Tzu? Vi har haft en Shih-Tzu som hette Fanny i 13 år, mycket trevlig och sällskaplig hund. Ska jag vara ärlig så vet jag inte så mycket om de där etiketterna för jag hittar inte på Maria Nova, måsta kolla med Tesa om det här. Däremot saknar jag ett fota på dig till mitt Scrapalbum.
    Ha en trevlig helg!
    Kram från Maritha

  2. lene
    Dec 17, 2010 @ 11:43:22

    Jisses så många snygga blommor du har gjort! Så kul att ha egentillverkade att använda! Jag är tyvärr för lat för det!
    Hoppas allt är bra med dig vännen och JA, vi får en vit jul i år. Visst är det kul!?
    Vill önska dig en trevlig helg!
    Kram lene

  3. Pernol
    Dec 17, 2010 @ 18:26:14

    Åh så många vackra blommor du har gjort! Jag vet ju att de är vackra då jag sett dem IRL.

    Så söt Puzzel är!

    Ha en trevlig helg och en mysig 4:e advent!
    kramis Pernilla

  4. Ellis
    Dec 18, 2010 @ 23:04:02

    Jättefina blommor du har gjort! =)
    Kram Elenor

  5. Elzie
    Dec 19, 2010 @ 21:24:13

    Hej Suss! Hoppas allt är bra med dig. Och gud vad mycket blommor du gjort. Fina är dom också.
    Hoppas du har en bra helg.
    Kram Elzie

  6. Tesa/Therese
    Dec 20, 2010 @ 18:17:05

    Jättefina blommor. Tack för ditt avtryck hos mig:) Ja, det är ren nostalgi med nylonblommorna ;D.
    Ha en bra kväll!
    Kram Tesa

  7. Lena. BE
    Dec 20, 2010 @ 21:40:37

    Hej govännen min och hej på dig sötnos! 🙂
    Sötnos = Puzzel förstår som du förstår. hihi 😉
    Hoppas du har det bra i snövädret, fy fasen vad det vräcker ner, usch!! 😦
    Jag har fått en fruktansvärd rethosta sen du for hem, tur du är hemma vännen så du får sova på nätterna och slipper höra mig hosta. 😉
    Wow vilka supervackra blommor du gjort!! 🙂
    Kanonfina är dom, ja jag fick ju se några IRL när du var här, och dom är verkligen kanonsnygga det kan jag skriva under på!! 🙂
    Nu har jag jätteont i nacken så jag ska sätta mig vid tv’n en stund och bomma igen datorn, får sååå ont av att sitta här. 😦
    Jo just ja, det skulle jag ju berätta… jag ropade in två alfabet på tradera igår, ska bli sååååå spännande när dom kommer. 😀
    Ha det så jättebra vännen och hälsa till alla.
    Om vi inte hörs nåt mer innan jul (fast det gör vi säkert) så vill jag önska er alla en riktigt skönt och God Jul! 🙂
    Massor med kramar från Lena

  8. Busan
    Dec 21, 2010 @ 21:53:03

    Hej vännen!
    Vill bara titta in och säga hej och önska dig en rikigt fin jul. Kommer inte ihåg om du skrivit att julkortet kommit fram till dig men hoppas att det hittat fram till dig så du vet att jag tänkt på dig också till jul. Har uppe ditt höst-kort och tittar på det ofta varje dag och njuter av det… dina kommentarer värmer så och jag är så glad och tacksam att du finns. Tänker på dig och Puzzel och allt. Ja, du vet att vi håller alla tummar, tassar och tår för er. Vet ju så väl hur orolig man är… och hon är bedårande!!!
    Ledsen jag är så dålig på att höra av mig nu, vet du förstår och känns som jag behöver tid. Men hoppas så att du hör av dig när du orkar och har tid och berättar hur det går för er ändå. Tänker så ofta på dig och er än om det känns som ett stort steg just nu att lämna en hälsning. Jag kommer ju tillbaka men känns som det behöver få ta sin tid efter denna höst. En tid för var sak och snart är det ju nytt år och allt.
    Var rädd om dig min vän, och ha det så bra ni bara kan i jul!!! *hjärta*
    Massor med jul-kramar
    Busan

  9. Lena. BE
    Dec 22, 2010 @ 19:47:38

    Hej govännen!
    Tittar in för att…
    önska er alla en riktigt lugn, skön och alldeles underbar julhelg!
    Jag vill önska dig och dom övriga familje medlemmarna
    en riktigt GOD JUL och ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
    Massor med julkramar från Lena med gubbe och katter

  10. Lena J
    Dec 22, 2010 @ 22:57:44

    Åh jösses vilka fina blommor. Så vill jag önska dig och de dina en riktigt God Jul. Hoppas ni får njuta och mysa massor. Stor kram. Lena

  11. Pernol
    Dec 24, 2010 @ 06:59:00

    Jag vill önska dig en riktigt God Jul!
    kramis Pernilla

  12. Elzie
    Dec 24, 2010 @ 10:48:09

    En riktigt god jul önskar jag dig och din familj.
    Kram Elzie

  13. Gertrud
    Dec 24, 2010 @ 11:13:38

    Så fina blommor, ursnygga! Jag vill önska dej en God Jul. Hoppas du får en skön helg. Kram Gertrud

  14. Lone
    Feb 10, 2011 @ 19:20:44

    Hej! Tack för dina fina ord i min blogg…det värmde ska du veta…självklar får du lägga till min blogg…vore en ära.

    Här hittade jag massor med fina saker….å underbara blommor…har du nån beskrivning på hur du gjorde dom?

    Må väl
    /kram

Kommentera

