Nytt år!

2011

Så skönt med ett nytt och fräscht år och hoppas att det kommer att bli ett fantastiskt år med många möjligheter och äventyr för er alla!

Har varit tyst här från mig ett tag nu men det har varit så mycket med julen som jag tyvärr inte är så förtjust i med all stress, både kommersiellt och privat med allt som ska fixas och donas och har man inte så mycket energi så blir det jobbigt med allt som ska göras. Men sen när allt är klart, ja då njuter jag för fullt av allt det vackra som hör julen till.

Efter julhelgerna tog min energi helt slut så jag har inte orkat så mycket som jag hade önskat men nu börjar den återvända så sakteliga. 🙂  Har börjat få både blogg -och scraplusten tillbaka.

Vår vovve, lilla Puzzelbiten blev sjuk innan jul med juvertumörer och hon har genomgått 3 operationer för att få bort allt. Tyvärr så var en elakartad men tack och lov så var de andra av snällare art. Mycket tid har ägnats åt henne då hon blev ganska slut efter operationerna så min tid för scrappingen har blivit lidande men nu ska förhoppningsvis allt vara överstökat och vi håller tummarna för att det inte ska komma fler. Både detta och julen sög musten ur mig så jag är ganska trött men hoppas att det blir bättre och bättre nu när vi går mot ljusare tider.

Har lite gammal skåpmat att visa, så se och njut! 😉

Är med i en swap sen några år tillbaka där vi har bytt både recept, grattiskort mm. Här är ett album vi gjorde till varann, ett Circle journal album. D.v.s alla gjorde en sida var i varandras album och mitt eget cirkulerade runt till de andra i 5 månader innan jag fick det och då hade alla i swappen gjort en sida var med info om sig själva o en del foton. Jättesnyggt blev det men det får ni se längre fram för nu visar jag de sidor jag gjorde i de andras album. Där ni ser en tom fotomatta ska det vara ett foto av mig men pga. att vår skrivare varit trasig sen i maj så har jag inte kunnat skriva ut några foton. I helgen var vi dock och köpte en ny så nu ska jag skriva ut och skicka fotona till de andra i swappen.

Fotona är på vårt hus och den gröna blomman har jag gjort själv.

 

Fotona är på mig nu och när jag var runt 5 år gammal. Dessa foton hade jag bara utskrivet ett ex av sen tidigare så jag kunde använda dem iallafall trots trasig skrivare, hehe.

Har även här gjort blomman själv, en närbild på den.

 

Har här täckt över viss info som bara är till för mottagaren. Även här saknas ett foto av mig.

 

Ber om ursäkt för den dåliga kvalitén på de två sista fotona, hade bättre men där var inte den privata infon övertäckt, sorry.

Här har jag målat albumsidorna med vit akrylfärg och sedan stämplat kanterna med Stempelgledes ”Grunge collection” vilka jag bara älskar, underbara stämplar. Som ni ser så saknas det även här ett foto av mig på denna albumsida.

Min egen sida finns i mitt eget album som jag visar senare och även där saknas foton, men det ska snart fixas så ni kan få se vad det andra tjejerna gjort i mitt album, det blev jättefint. Är så glad över att vi gjorde detta projekt i swappen även om det tog lång tid innan det var färdigt. 🙂

 

♥Avslutar med ett foto på vår lilla Puzzelbit♥

Hon sitter nykammad, på sin favoritplats sommartid, på vår altan och kikar ut på allt som kan vara intressant.

Hoppas ni alla får en trevlig helg och var rädda om varann!

 

 

 

 

13 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Pernol
    Jan 22, 2011 @ 08:02:23

    Hej vännen!

    Så bra att det gick bra med operationerna för Puzzel. Hon måste vara medtagen nu stackarn.

    Albumsidorna är jättesnygga! Så kul med ett sådant album! 🙂 Fastän att det tar tid.

    Vi ses på onsdag!
    kramis Pernilla

  2. lene
    Jan 22, 2011 @ 09:38:49

    Hej min vän!
    Så skönt att det gick bra med operationen, söt liten vovve!
    Härligt album!
    Vill önska dig en trevlig helg!
    Kram lene

  3. Lisa-olsi
    Jan 23, 2011 @ 01:56:15

    Ja, det var jätteskoj att göra dessa album.
    Ha en trevlig söndag.
    Kram Lisa

  4. Lena J
    Jan 23, 2011 @ 11:36:47

    Vilket fint album ni gjort. Vad roligt att ha sedan.
    Så skönt att det gick bra med operationen, vilken gobit han är!
    Vill önska dig en trevlig söndag. Kram Lena

  5. Lisan
    Jan 23, 2011 @ 12:47:06

    Hallå på dej! Har varit lite orolig att du blivit kass igen när jag inte sett dig här på bloggen. Men fy va trist med Puzzelbit som varit så sjuk. Hoppas att allt blivit bra nu. Häll på att glömma nu, så fint albumet ¨är. Jätte tjusigt. Ha det så bra o va rädd om dig, kramis från Lisan

  6. Kamilla
    Jan 23, 2011 @ 20:23:24

    ÅÅÅh Sussi ♥ det är hemskt när energin tar slut och att dessutom lilla Puzzel skulle vara så sjuk 😦 Jag skickar massor av styrkekramar till er båda!
    Helt underbart album har du skapat!
    Det är verkligen roligt med sådana album, och visst behöver man inte visa allt, lite privatliv måste man få ha trots att man bloggar!

    Kraaamiz och nu har jag börjat räkna ned till Övik *fniss*
    Ja ute i tid är jag men jag längtar såååå!!

  7. Ellis
    Jan 24, 2011 @ 00:33:27

    Fina sidor i albumet, skönt att er lilla Puzzelbit mår bättre nu, förstår att det har varit kämpigt!
    Ha en fin start på veckan!
    Kram Elenor

  8. Lena. BE
    Jan 25, 2011 @ 20:08:17

    Hej vännen!
    Skönt att det är bättre med dig nu och att vårsolen tittar fram och kanske värmer dig lite? Här har varit så himla grått och trist dom senaste dagarna men idag fick jag äntligen se solen, som jag har längtat efter det!! 🙂
    Åh så skönt att allt har gått bra för lilla godingen Puzzel!! 🙂
    Förstår att allt varit jobbigt både för henne och er övriga, stackars liten som måste gå igenom så många operationer. 😦 Nu får vi verkligen hoppas att dom eländiga knölarna är borta för alltid och att hon klarar sig nu från nåt mer elände!!
    Vilka superfina albumsidor du gjort till dom andra tjejerna, så roligt att få se dom!! 🙂 Nu längtar jag tills du visar oss ditt eget album. 😛
    Ha det så jättebra vännen och ha en härlig vecka.
    ♥ Massor med bautakramar från Lena

  9. Lena. BE
    Jan 26, 2011 @ 15:59:51

    Hej igen vännen!
    Ja visst blev min förvaring färgglad? hihi 😉
    Jag älskar att frossa i färger just nu när allt är så grått och trist ute.
    Nää då, jag har inte köpt fler pennor, men jag har färgsorterat dom och satt gummiband om dem, och sen tog det helt plötsligt mycket större plats. Du minns kanske att jag nämde det när du var här, att jag skulle göra det fram genom? Hoppas du har det bra idag min vän! Tänker på dig och saknar dig. ♥ Massor med kramar från Lena

  10. Annica H
    Jan 28, 2011 @ 21:06:02

    Hallå!

    Kul att se dig ”i farten” igen! 🙂 Så skönt att höra att det är bra med Puzzel nu! Alltid jobbigt innan allt är klart!
    Du har ju mycket att visa trots att du inte fått pyssla så mycket. Jag tror du har mer på lager åxå va? 😉
    Här hemma går allt lååångsamt framåt… Jag räknar med att vi är klara till sommaren, så om du vill komma förbi, så får du räkna med byggarbetsplats! 🙂

    Kram Annica H

  11. Busan
    Jan 31, 2011 @ 17:44:36

    Hej Sussie-vännen!
    Änligen har jag fått möjlighet att titta in till dig igen och du ska veta att jag blir så glad att läsa att lilla Puzzel är bättre och att allt gick bra igen. Håller alla tummar, tassar och tår för er!!!!
    Och blir så glad att du börjat få tillbaka pyssellusten och allt också. Tänk att det bara är en vintermånad enligt almanackan kvar nu!!! 🙂
    Vilket vackert album och vilken fin idé ni har förverkligat… förstår det tagit tid när du gjort så vackra blommor själv och ja, det är så arbetat och vackert alltihopa… du är så duktig!!! *hjärta*
    Håller med dig att jag vann så mycket… jag har varit en sådan tur-gumma sedan jag började med pysselet och den turen vänder ju så klart och då är det förväl att det bara är en extra rolig sak med utmaningar och tävlingarna…. jag tycker ju det är så roligt när jag orkar vara med och göra ngåot ”tillsammans” med andra… för det blir ju ändå så när man är med och gör efter samma skiss eller färger osv. Det är så roligt att se vad olika man kan göra med samma utgångspunkt!!! 🙂
    Sedan innan jul har vi haft så kass bild på tv:n sedan vr kabel-tv företaget som vår hyresvärd anlitar började sända ut digitalt. Vi som inte tänkt byta till digitalt (i alla fall inte än) fick mycket sämre bild, och jag som är så känslig med min migrän har inte kunnat titta mer än korta stunder på tv utan att få anfall. Så nu gick det inte längre utan vi var tvungna att prova köpa ny tv men nu är det okej bild här hos oss med analoga så jag kan titta. Visst behöver vi digitalt för att bilden ska bli riktigt bra men vi väntar och ser lite vad det helt nya systemet som de naturligtvis ska ha här fungerar för de ger ingen garanti på det! 😦 Ja, det är helt tokigt här mot i andra delar av landet och det kostar ju ännu mer om man ska ha box med telia eller boxer eller något sånt så vi avvaktar så länge. Vi betalar ju redan för kabel-tv i vår hyra… fast då bara analogt… och allt detta har vi haft noll koll på tills för en vecka sedan så nu är det helt rörigt i huvudet. *rodnar* Du vet ju hur stresskänslig jag med är så jag har till och med drömt om tv… och nu när vi börjar komma rätt och bara ska koppla in video (de säljs ju inte ens längre vad jag förstod ens!?) och kolla över det digitala mer så är vi klara. Den är till och med, vad vi tror och hoppas i alla fall, kattsäker… vår ena katt tittar nämligen lite hårt på tv… nämligen fysisk-tittare där man tar på rutan. 😉 Och den nya tv:n är det bara plast och inte glas i skärmen så den får sitta på väggen… hi hi.. som man håller på för att det ska funka med de små underbara liven vi lever med… men det gör ju inte det lättare när man ska ändra om… hi hi…
    Ville bara titta in till dig och säga hej… hoppas så att du har det bra vännen och att du har fått några mysiga pysselstunder och att du snart får fler…
    Massor med kramar
    Busan

  12. Lena. BE
    Feb 01, 2011 @ 17:58:01

    Hej vännen!
    ♥ Tack vännen ♥ för allt beröm om mitt kort!! 😀
    Du kan ju kika in till Altheas mix blogg så får du se vem som vann. 😉
    Åh så spännande!! ♥
    Jag ska hålla stenkoll på postlådan tills det landar nåt där. 🙂
    Hoppas allt är bra med er vännen?!
    Ha det bäst!
    Massor med kramar från Lena

  13. Lilla pyssel Inger
    Feb 01, 2011 @ 18:39:19

    Så himla mycket snyggt du visar verkligen jättefint och du måste ha lagt ned mycket arbete på dessa saker:) Dom ser verkligen välarbetade ut, fina papper och underbara detaljer har du också fått med:)
    Så tråkit med din söta underbara hund men skönt att höra att operasjonen gick bra:) Så himla trevlig och fin bild på vovven den är jo så himla söt:)

    Tack snälla för raderna hos mig och jättekul att du gillade min hjärtask och kortet till:) Tycker också att det är roligt att du vill vara med i min lilla tävling, jag har noterat dig min vän:) Lycka till:)

    Lycka till med allt annat också vännen, jag håller tummarna för dig:)
    Ha en jättetrevlig kväll och vecka och var rädd om dig:)
    Massor massor med kramar från din lilla vän Inger:)

Kommentera

