En ask

God eftermiddag på er!

Här snöar det igen efter några dagar med blidväder så än är inte vintern över. Här uppe stannar den minst två månader till men sen börjar förhoppningsvis våren att smyga fram. Längtar verkligen efter vårtecken, sol och takdropp nu!

Kom på att jag inte har visat den här asken som jag gjorde när jag var ner och hälsade på min kära vän LenaBE i maj ifjol. Dels så hade den fallit i glömska och dels för att jag inte är nöjd med den. Dessutom var det omöjligt att fota den så bilderna blev bra, bara suddiga bilder men hoppas att ni ser hur den ser ut ändå, någorlunda iallafall, hehe. Tänkte jag skulle göra fina hörn på den med mönsterpappret men tyvärr blev det inte alls som jag hade tänkt och pappret räckte inte till att göra om det. Lena visade mig hur man viker denna ask så själva vikningen är jag nöjd med då det var första gången jag gjorde den, men resten…nja…

Ask

 

Här kan ni se botten på asken och hur vikningen ser ut

En närbild på blommorna på locket

 

 

Hoppas ni alla har en fin vinterdag och jag vill Tacka er för alla underbara kommentarer jag får, ni är bäst!!! Det betyder mycket mer än ni kan ana!!!♥♥♥

Ni glömmer väl inte att gå med i Inger’s utmaning!!! 🙂

Vill ni vara med så får ni skynda er för den slutar kl. 23.55 ikväll den 3/2!

15 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Lena J
    Feb 03, 2011 @ 15:32:05

    Hej på dig!

    Här i Småland har vi 5 grader varmt idag och det småregnar. Det är så skönt att lite av snön och isen försvinner. För det har verkligen varit halt den senaste tiden.
    Jag tycker inte alls du ska vara missnöjd med denna ask. För den är visst söt och fin, hör nu! Blommorna på är så söta.
    Ha en bra dag och en trevlig helg. Kram Lena

  2. Pernol
    Feb 03, 2011 @ 20:14:23

    Hej vännen!

    Jag förstår inte hur du kan vara missnöjd med denna ask. Den är ju jättefin! Du får gärna visa hur man viker den någon gång.

    Jag har anmält mig till årsmötet nu.

    Ja, det var synd och skam att jag skulle få magsjuka när det skulle demas om distresser. Det hade ju varit kul och få se hur man målar med dem.

    Ha det bra!
    kramis Pernilla

  3. Maritha
    Feb 03, 2011 @ 22:47:04

    Så kul att du besökte min blogg! Jag tycker din ask är jättefin den ska du verkligen vara nöjd med. Jag har inte gjort något på länge nu, har varit förkyld och haft maginfluensa så det har varit nog med att klara jobbet.
    Tesa har varit på skidsemester den här veckan och jag ska ärligt säga att vi har inte pratat om swappen för jag hade svårt att hitta rätt på det nya stället men jag tycker också det skulle vara kul att få igång det igen.
    Ha en trevlig helg!
    Kram från Maritha

  4. Lisa-olsi
    Feb 04, 2011 @ 08:02:44

    En jättesöt ask, fint blomhörn.
    Ja, lite vårkänning nu vore inte helt fel.
    Ha en bra fredag.
    Kram Lisa

  5. Lilla pyssel Inger
    Feb 04, 2011 @ 10:07:19

    Hej på dig Susanne vännen:)
    VILKEN HELT UNDERBAR ASK DU HAR SKAPAT:) Jättefint papper och detaljer du har verkligen lyckats med denna tycker jag:)

    Så glad jag blir att du gillar mina hjärtaskar, dom är mycket roliga att göra också:) Är jätteglad att du ville vara med i min tävling och det kommer flera tävlingar framöver så hoppas du orkar, vill och kan vara med flera gånger:)
    Om jag har magiska fingrar vet jag inte men jag tycker om mina fingrar för som oftast så gör dom som jag vill ha ha ha:)

    Är inne i en period med att testa på ny behandling för min nacke och rygg och det har inte varit roligt så här långt. Har inte haft så ont och mycket värk på länge som jag har nu tyvärr!! Dom säger att jag kommer bli mycket semre innan jag blir bättre så det är bara att bita i hop och kämpa på!!!
    Jag hoppas jag orkar pyssla lite i dag för jag är sugen, vi får se om jag får i hop något!

    Ha det bäst och önskar dig en riktig trevlig dag och helg:)
    Var rädd om dig, massor med kramar från din vän Inger:)

  6. Lena. BE
    Feb 04, 2011 @ 12:10:39

    Inte nöjd?? Vad är det för fel på denna nu då? 😉
    Jag tycker den är jättefin och du har pyntat den såå fint!! Blomhörnet är hur vackert som helst!!! Jag tycker visst att du ska vara nöjd med den, den är jättefin vännen!! 🙂
    Jag har inte lagt ut min Lo än men den kommer den med så småningom, just nu håller jag på med utmaningen som dom tre tjejerna har, bl.a. Lisa-Olsi som du ju känner.
    Igår snöade det här med, stora lapphandskar vräkte ner, usch! 😦 Jag längtar också efter våren nu men vi får ge oss till tåls några månader till, tyvärr!! 😦 Men den kommer till slut, hurra! 😀
    Hoppas allt är bra med dig vännen, alla dom andra och vovvarna?!
    Ha en underbar helg min vän. Scrappa lugnt! 😉
    ♥ Massor med kramar ♥ från Lena

  7. lene
    Feb 04, 2011 @ 12:57:58

    hej vännen!
    Det är en jättevacker ask som du absolut ska vara nöjd med! Jättefint dekorerat!
    Vill önska dig en trevlig helg!
    kram lene

  8. Kamilla
    Feb 06, 2011 @ 00:11:09

    Åååååh din ask är ju helt underbart vacker!!!
    Och blommorna, vilken underbar combo 😀 sååå snyggt!!
    Ja, nu är det nedräkning till Övik, längtar så jag blir nog galen snart 😉
    Hoppas det är bra med Puzzel ♥

    Kram kram

  9. Lena. BE
    Feb 09, 2011 @ 16:13:57

    Hej min kära govän och skogstrollet mitt! 😉
    Tusen miljoner tack för de fina presenterna som kom idag!!! 😀
    Ååååå vilken underbar ask du gjort till mig, sååå fantastiskt fin den är!!! 😀
    Jag ser mycket väl att det är mycket kärlek och en väldans massa jobb på asken!! Du är helt underbar govännen min! 😀 Vilket enormt arbete du lagt ner på mig. 😮 Love ya! ♥
    Men du kan väl inte mena allvar! Att jag ska plundra den fina asken på blommorna??? 😮
    Inte kan jag det… åtminstone inte än, vill ju titta på den och njuta av den först, och det läääänge än.
    Får jag lägga ut den i bloggen och visa alla vad fin den är?

    Tack för alla utstansade blad, dom kommer absolut till användning. 🙂
    Jättestort tack för den andra presenten också, den är så fiiin!! 🙂
    Jag ska självklart fixa det du bad om, det är ju självklart att jag gör det vännen. 🙂
    Den är sååå jättefin den med och jag tycker jättemycket om den!! ♥ 🙂
    Så roligt att du skrivit ett brev också, tack för det med!! 🙂
    Det är så kul att få nåt handskrivet ibland, det sker ju inte så ofta nu precis.
    Tyvärr kan jag inte återgälda ett handskrivet brev för mina onda händer du vet. 😦
    Tusen tusen tack än en gång min vän!
    Ha en riktigt fin dag och ha det så bra.
    ♥Gokramar i massor kommer här från mig♥ Lena

  10. Lena. BE
    Feb 10, 2011 @ 15:52:54

    Hej svejs min govän!
    Ja men det är ju klart att jag älskar den superduperfina asken med innehåll. 😀 Den liknar faktiskt en blomsterbädd i en trädgård. 🙂
    Har du sett att mitt svart vita kort ligger i bloggen, det är faktiskt samma vikning på mitt som på det fina kortet du gjorde till Lena. 😉
    Här snöar det också idag, usch vilket väder. 😦 Jag ska pyssla hela dan, gubben jobbar så jag måste passa på du vet. 😉 Måste få några kort gjorda för sen får jag hugga i rejält med julkorten igen, fy inte nåt lockande precis men dom ska vara klar tills i sommar så det vill till att jag ligger i om jag ska få 40 julkort klara tills dess. Pust!! Det kommer inte finnas mycket tid över för bloggrundor och annat framöver som du förstår. 😦
    Ha det så jättebra vännen och ta det försiktigt när du är ute med vovvarna så du inte halkar och bryter dig. Ha det bäst vännen min. ☺
    ♥ Massor med bautakramar ♥ från Lena

  11. Lisan
    Feb 10, 2011 @ 17:23:43

    Oj så fin ask. Ni verkar ha haft det jätte trevligt när ni träffades. Kul att ni kan träffas lite då o då. Trode ni bodde långt ifrån varandra innan.
    Här har snön regnat bort och det känns som höst igen, ja om det inte vore för snödropparna som står så fint i rabatterna nu. Underbart.
    Ha det så bra, kramis från Lisan

  12. Lilla pyssel Inger
    Feb 11, 2011 @ 08:03:13

    Hej och god morgon på dig Susanne vännen:)
    Vad trevligt att du varit och hälsat på mig och lämnat så trevligt spår efter dig sådant blir man glad för:)
    Jag tyckte själv att länken som jag la ut var trevlig och det fanns en hel del pysselgodis där man kunde forsöka sig på:)
    Det började snöa jättemycket i går och blåst inte kul alls!!! Sen har det snöat hela natten så inte roligt alls att ge sig i väg till Smärtis i dag! Vill helst tända ljus och mysa här hemma tycker inte om att åka ut i sådant väder som det är nu!
    Å du måste jo också ut med dina vovvar jag forstår dig också mycket väl att när det är som det är ute så är det inte kul alls att gå ut med dom! Men som du säger måste man så måste man!!!
    Önskar dig en riktig trevlig fredag och helg och ha det bäst:)
    Var rädd om dig och massor med kramar från din lilla vän Inger:)

  13. lene
    Feb 11, 2011 @ 16:43:43

    Hej vännen!
    Hoppas allt är bra med dig!?
    Vill önska dig en trevlig helg!
    kram lene

  14. Lisan
    Feb 14, 2011 @ 16:39:59

    Hejsan, Ville önska dig en trevlig alla hjärtans dag. Hoppas snön börjat försvinna hos er med. Kramis från Lisan

  15. Lena. BE
    Feb 14, 2011 @ 17:09:58

    Jag vill bara önska dig en riktigt trevlig alla ♥ans dag govännen!
    Hoppas du har det bra?!
    ♥Kramar♥ från Lena

Kommentera

