GLAD PÅSK!

GLAD PÅSK PÅ ER ALLA!

Hoppas ni alla har och har haft en fantastisk påsk med gott sällskap, god mat och underbart väder! Här har solen lyst från en klarblå himmel och det har varit underbart att vistas ute i solen, en förkänning om sommaren som kommer. 🙂  Jag behöver vara ute i solen så mycket som jag bara kan då jag har fått veta att jag har onormalt lågt värde av D-vitamin trots tillskott i form av tabletter så får jag ändå inte upp värdet. Så denna helg har jag varit ute flera timmar för att få så mycket sol som möjligt som behövs för att tillverka D-vitaminet i kroppen. Därav så har jag inte haft så mycket tid till datorn, bloggar och att scrappa. Men det kommer nog med all säkerhet sämre dagar så jag får möjlighet att kika runt hos er alla och tid för att scrappa. Har också börjat med järntabletter pga. att jag inte har några järndepåer kvar så det är förmodligen en stor anledning till min enorma trötthet.

Nog surrat om mig nu för det blir nog tråkigt för er att läsa.;)  Den här gången när det var dags att trimma våra vovvar så kunde jag helt enkelt inte göra det själv som jag alltid gjort förut och det pga. mina tre diskbråck, så i år lejde jag bort det hos en djuraffär här i stan. Vovvarna blev fantastiskt fina, helt annorlunda utan all denna päls som var så dryg att kamma, nu slipper vi det på ett tag och skönt för dem också nu när det blir sommar och varmt. Kommer att visa foton av dem så småningom. 🙂 

Scrappat har jag gjort trots att jag inte haft möjlighet att visa nåt här i bloggen pga. en krånglande dator så jag har inte legat på latsidan, hehe. Datorn kraschade fullständigt denna gång så jag har fått börja om från början med den. Den blev bättre sedan jag installerade om windows men dock så försvann allt, både foton och installerade program. Då jag gjorde allt detta själv med datorn så har det tagit extra lång tid då jag inte är nån dataexpert. Den kille som brukar hjälpa oss har tyvärr flyttat norrut så nu har vi inte honom längre, suck. Datorer är bra när de fungerar men när de krånglar är de ett helvete att hålla på med, jag vet…!!!

Jag sökte till ett DT-call för ett antal veckor sen och jobbade som tusan för att få till tre alster som de begärde, en layout, ett kort, och ett altrat alster i romantisk vintagestil. Layouten handlar om min kära älskade mor, kortet blev ett påskkort och jag altrade en teask som min mor har fått.

Drömmar (layout om min mor)

Detaljbild

Påskkort

insidan

Teask

ovansidan

detaljbild av locket

asken med öppet lock

 Ni kanske vill veta hur det gick, om jag blev antagen som DT hos Pion Design… näpp, det blev jag inte. Det var så många andra mycket duktigare scrappare som ansökte så jag hade inte mycket till chans. Men de som fick DT-platserna är helt obeskrivligt duktiga scrappare och värd sina platser! Men söker man inte så har man heller ingen chans, eller hur?!!

Så för er som har väntat länge så har jag äntligen möjlighet att visa några alster som jag knåpat med de sista månaderna!

Ha det gott mina vänner och sköt om er!

Kram Susanne


19 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Pernol
    Apr 25, 2011 @ 05:46:41

    Hej Sussie!

    Oj WOW och jösses va snygga alster du gjorde till Pion Design!!! Det vet jag ju eftersom jag har sett dem IRL. 🙂 Dina vovvar blev jättetjusiga när de blev klippta. Så skönt för dem att få en sommarpäls. Hoppas att du fått mycket D-vitamin tillbaka igen. 🙂

    Ha det gott!
    Glad Påsk!
    kramis Pernilla

  2. Lena. BE
    Apr 25, 2011 @ 10:37:02

    Hej och god morgon på dig vännen!
    Men ååh va roligt att du uppdaterat nu, som jag har länktat efter det vännen. 😛
    Åååååh meeen vännen, dina alster är fantastiskt fina, helt underbar LO på din mamma, den är sååå vacker!! 🙂 Påskkortet är superduperfint och det blev så himla läckert med 3D lacken på ”bladswirlen”, te-asken är underbar även den, så jättefint med spetsen runt om på locket och alla papper och dekos är fantastiskt fina på alla tre alstren!! 🙂 Av mig får du högsta betyg på allt vännen! 😀 ♥I love them all♥
    Det är så roligt att du gillade mina LO’s då det är på din familj, så glad jag blir! 😀
    Kan du möjligen kika om du har några bilder på hundarna som är tagna här hos mig.
    Aha finns det ett kort på våra gubbar och A också? Är det taget på puben eller? Vädret här är kanonfint, solen skiner och fåglarna kvittrar, 18 grader har vi i skuggan, det kan inte bli så mycket bättre eller hur?
    Ha det så bra min vän, hoppas du har det skönt ute i solen. 🙂
    ♥ Massor med kramar från Lena

  3. Lena. BE
    Apr 25, 2011 @ 10:39:50

    Ha ha, jisses så jag stavar. 😛
    Länktat ska naturligtvis vara längtat. ha ha 😉
    Kram igen till dig från mig, Lena

  4. beea
    Apr 25, 2011 @ 11:24:42

    Vilka otroligt vackra saker du har gjort!!!! Love it 🙂 ❤
    Hoppas du haft en bra påsk kram beea

  5. Lena J
    Apr 25, 2011 @ 16:03:42

    Hejsan Sussie!
    Så roligt att se dig här bland bloggarna igen. Helt underbara alster du har gjort till Pion. Lo,n du har gjort är verkligen superfin, sååå vacker!
    Du undrade om de små hålen på mina insidor. Det är två MS stansar. En hörn och en bårdstans.
    Nu är snart härliga Påsken över. Ett fantastiskt väder har vi haft. Det får man leva länge på! Ha det gott. Kram Lena

  6. Smuulan
    Apr 25, 2011 @ 21:58:50

    Hej!
    Vilka underbart fina alster du gjort! LO´n var en klar fullpoängare!
    Hoppas att du har haft en bra påsk och ha en trevlig vecka som kommer!
    Kramis

  7. Lilla Pyssel Inger
    Apr 26, 2011 @ 08:32:41

    WOW WOW WOW OMG vilka alster du har gjort och visar vännen:) Detta är nog det bästa och snyggaste sakerna du har gjort:) Jag gillar LOén kortet och asken jag alla sakerna JÄTTEMYCKET:)
    Underbara detaljer, färger jag allt på alla alstren:)
    Alla sakerna tycker jag är fullpoängare:)

    Blev jätteglad att du varit och hälsat på hos mig tack snälla:)
    Å tusen tack för snälla och mycket trevliga ord som du hade lämnat kvar:)
    Att pyssla är väl inte det bästa i bland men det hjälper mig att glömma smärtan och kramperna. Sen så får jag annat att koncentrera mig på och rensa hjärnan så att pyssla är min absolut bästa terapi. Sen blir jag trött av det också så får vila och sova bättre när jag har hållit på.
    Men vist har du rätt det blir för mycket i bland och jag kan bli mycket arg på mig själv också men har så svårt att låta bli!!!!
    Jag ska ut på en resa i Juni och då blir det en riktig paus, kan inte säga när och värt för det är en hemlis resa!!!
    Å du är välkommen att titta in när du har tid, lust och ork min vän känn inte att det ska vara ett måste att hälsa på för det är det inte och så ska det heller inte vara!!!
    Blir glad över att du och andra säger att ni inte blir less på mina korgar för det kommer flera i framtiden ha ha ha:)
    Håller på med lite presenter som jag ska ha med mig på resan och då är korgarna perfekta presenter att ta med sig och ge:)
    Tack snälla jag har haft en underbar och skön påsk är jättenöjd, hoppas du har haft det med:)
    Ta väl hand om dig själv och var rädd om dig vännen:)
    Önskar dig en jättetrevlig dag och vecka och ha det bäst:)
    Kramar i massor från din lilla vän Inger:)

  8. Lena. BE
    Apr 26, 2011 @ 12:34:47

    Hej på dig vännen!
    Tusen, tusen tack för det otroligt superfina påskkortet, det kom idag. Tack så jättemycket vännen!!! 🙂
    Tusen kramar till dig från mig, Lena

  9. Busan
    Apr 27, 2011 @ 11:32:56

    Ooooh… GRAAAATTTISSSS!!! Vad roligt att du fått DT-uppdrag…. inte är jag förvånad för du är så duktig men det är så ROLIGT!!!! Dessa alster du gjort här är helt tidlösa och helt UNDERBARA!!! WOOOOW!!!! ♥♥♥

    Tråkigt bara att du haft problem med att lämna kommentarer på min blogg… fattar inte vad det är med teknikens ”under” ibland men inte är det i alla fall ett ”under” alltid vilket ju du tyvärr vet allför väl vid det här laget med era krånglande datorer… det finns saker som är värre än krånglande datorer men inte mycket som är så irriterande tycker åtminstone jag… *rodnar* Hoppas det snart ordnar sig för er och önskar jag kunde hjälpa dig med varför det strular på min… vet bara att jag själv har problem ofta när jag ska lämna kommentar på vissa som har ett ord man ska fylla i, då kan det försvinna för mig med men jag har ju inte sånt på min så det är ju helt klart något annat som inte funkar där. 😦

    Ja, förväl våren är här i alla fall och jag tänker på dig så ofta än om jag är dålig på att höra av mig. Vi håller på och rör och sorterar här än och det är mycket kvar… blir en riktig utrensning och det är skönt än om jag saknar pyssla och tjejerna… men det kommer ju igen. 🙂

    Var rädd om dig och krya på dig så gott du bara kan… är så glad att ni har sol så du får den hjälp du behöver för att få upp dina värden och hoppas att din rygg är snäll mot dig, så snäll det går när den är som den är. ♥♥♥

    Ha det så bra du bara kan och STORT LYCKA TILL MED DINA DT-UPPDRAG!!!!
    Hoppas du får en mysig pysselstund snart igen! 🙂
    Massor med kramar
    Busan

  10. sussies
    Apr 29, 2011 @ 10:28:58

    Tyvärr Busan så har jag inte fått DT-uppdraget, men som jag skrev så sökte jag iallafall men det var andra som var bättre än mig som de föredrog. Tappade sugen lite efter det men det är bara att ta nya tag och söka vidare.

    1000, 1000 Tack för att du tror på mig och mina alster som DT nånstans! Det ger mig mera energi att söka vidare. 🙂

    Kram Susanne

  11. Helena
    Apr 30, 2011 @ 15:22:51

    Jättefina alster du gör.
    Kul med nya bekantskaper.=)
    Kram/Helena

  12. Helena
    Apr 30, 2011 @ 16:38:19

    Javisst lägg till mig där du….bara roligt.=)

  13. Lilla Pyssel Inger
    Maj 03, 2011 @ 07:13:30

    Hej och god morgon på dig goa Susanne vännen:)
    TACK SNÄLLA för ditt grattis till min vinst så himla gulligt av dig och jag uppskattar det jättemycket:)
    Att jag är alstrandet drottning är väl att i ha ha ha men tack ändå:)
    Man bli helt varm i kinderna av att läsa dina ord till mig tur att ingen annan ser mig nu:)
    Jag bara älskar att göra dessa bokboxsar och korgar i olika färger och storlekar:) Har helt snöat in mig på detta sista tiden så hoppas folk inte har tröttnat för mycket på mig ha ha ha:)

    Hoppas att det är bra med dig och att du tar väl hand om dig själv!!!

    Hoppas du också får en jättetrevlig dag och vecka!

    Ha det bäst och massor med kramar från din lilla vän Inger:)

  14. Lena. BE
    Maj 08, 2011 @ 13:02:03

    Hej vännen!
    Ja du har helt rätt, filuren bland påskkorten heter Kitty, hon ville absolut vara med på bild. haha 😀 Och det gick väl bra bara hon höll sig bakom korten men det var lite si och så med det som vanligt. 😉
    Självklart går det bra att Pernilla kommer hit, hon är såå välkommen, men hon får ta det som jag har det, förbered henne på att det är som jag skrev i mailet till dig. Stämplarna som jag hade på DT-kortet är väldigt praktiska till student korten, praktiskt när det mesta man kan behöva finns i samma set, blir ju inte så dyrt då heller. 🙂 Ha det så bra govännen min och hälsa alla.
    Kramelikram från Lena skogstroll 😉

  15. lene
    Maj 09, 2011 @ 09:21:40

    Hej vännen!
    Va kul att höra från dig! Hoppas allt är bra med dig!
    Här är det som vanligt.. tar det lite lugnt, har fått högt blodtryck och är väldigt trött!
    Ha det gott och var rädd om dig!
    Kram lene

  16. Lisan
    Maj 09, 2011 @ 11:12:11

    Mmmm så fantastikt fina saker du visar här. LOn på din mor var bara helt underbar. Hoppas du har kunnat ladda batterierna i solen nu sedan i påsk. Det har nästan varit sommar och sol sedan påsk helgen. Säkert för att du ska få massor av d vitamin.Nu ska jag själv ut i solen och hoppa i bikinin och gömma mig i trädgården och lapa massor av sol,.:)
    Många kramar från Lisan

  17. Busan
    Maj 16, 2011 @ 12:20:48

    Tittar bara in för att se hur det är med dig… hoppas du har haft mycket sol och kunnat vara ute mycket så du kryar på dig. ♥ Tänker på dig ofta och längtar tills vi är klara. Har gjort mer än hälften nu så börjar se slutet och ska bli så roligt att pyssla sen igen för saknar det så. Och kontakten med dig och tjejerna på bloggarna… att kunna njuta av allt ögongodis ni gör… ja, det ska blir så härligt sen! 🙂
    Nä, får fortsätta min lilla bloggrunda här… var rädd om dig så hörs vi!
    Massor med kramar
    Busan

  18. Lilla Pyssel Inger
    Maj 24, 2011 @ 06:26:58

    Hej på dig vännen:)
    Ville bara titta förbi och säga hej till dig och säga att jag tänker på dig och hoppas att du har det jättebra och mår bra:)
    Ha det bäst och hoppas att du har ett mycket trevligt besök hos Lena BE vännen:)
    Kramar i stora lass från lilla vännen Inger:)

  19. Lisan
    Maj 27, 2011 @ 10:46:51

    Ååh så kul Sussie att du varit hos Lena BE. Förstår att ni haft en trevlig vistelse ihop. Ville kika in och säga hej och önska en trevlig helg. Kramis från Lisan

Kommentera

