Födelsedag mm.

Firade födelsedagen med…

att gå på Örnexpo, en mässa med diverse utställare, lilla Noliamässan i folkmun. Stora Noliamässan är i Umeå vartannat år och i Piteå men det brukar vara Umeå vi åker till, bara 10 mil norrut. Har släkt på makens sida där så det brukar passa bra att besöka dem samtidigt. 🙂 Det jag fick med mig hem var nya teflonunderlägg, ett magnetarmband och en Minislicer med tillhörande Riccioli, alltså en liten kniv med en spiral för att kunna skära tunna och jämna skivor av t.ex gurka, aubergine mm. Ricciolin är en metallstav med två ringar i ena änden som man sticker ner i t.ex en potatis, äpplen mm. för att få en skruvad potatis etc. Snyggt om man vill lägga upp fint, t.ex som jag tänkte att vi skulle göra här hemma till dotterns studentmiddag nästa fredag.

Väl hemma så firade vi med gott fikabröd, oxå inhandlat på mässan. Wienerbröd med ananassylt och en mumsig hjortronpaj, älskar hjortron, MUMS!!!! I present fick jag utav  maken en 19″ tv att ha i husvagnen då den förra brann upp ifjol. Utav sonen fick jag ett par jättefina strassörhängen och utav dottern ett presentkort hos Scraphuset.

Tusen TACK för de så vackra kort jag fått utav er mina vänner och medföljande presenter!!! Ni är så gulliga och jag är så glad och tacksam att ni finns!!!♥♥♥ Kram på er alla!!!

Då jag älskar vackra tatueringar så har jag passat på att delta i TLC’s tävling där du kan vinna att få din drömtatuering gjord i Stockholm. Du tävlar om en weekend för två i Stockholm med fri entré till Stockhom Inkbash. Läs mer HÄR   (förbenade s.k.i.t, de har gjort om rutan där man länkar i wordpress och den funkar INTE!!!!!!!!!)   Nån som vet hur man gör eller varför det inte funkar????
Istället så kan ni gå in på tlcsverige.se/tavla

 

Beauty

Den här layouten gjorde jag till förutmaningen inför HCS’s stora scrapträff som var nu i mars. Fotot föreställer min älskade mamma som 17-åring i början av 60-talet, en riktig skönhet och det är hon än idag. 🙂

Hoppas att ni alla har haft en helt underbar dag idag med sol och värme! Här har det varit 20 grader varmt idag så sommaren kom med min födelsedag, kan man säga. 😉

Ha det gott alla och sköt om er och se till att ni unnar er lite sol och även pyssel!

♥Kram♥

Susanne

8 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Lisa-olsi
    Jun 03, 2011 @ 23:16:42

    GRATTIS!
    Du verkar ha haft en perfekt födelsedag 🙂
    En jättefin LO på din mamma, så söt liten tag.
    Ha det gott!
    Kram

  2. Pernol
    Jun 04, 2011 @ 15:49:28

    Grattis än en gång! Det verkar som om du hade en toppendag. :)Så snygg LO du gjort på din mamma.

    Ha det bra!
    kramis Pernilla

  3. Lena J
    Jun 05, 2011 @ 20:29:21

    Tittar in några dagar för sent och säger GRATTIS! Hoppas att din födelsedag blev jättebra. Tack för att du ordnade så att Lena kunde stansa ut till mig. vet du vart den stansen kommer ifrån? Skulle gärna vilja ha dessa gångjärn. En supersnygg LO du har gjort. ha det bäst och fortsatt trevlig helg. Kram Lena

  4. Lena. BE
    Jun 05, 2011 @ 20:37:32

    Grattis än en gång vännen! 🙂
    Det verkar som du hade en superbra födelsedag, härligt!! 😀
    Layouten på din mamma är olik din vanliga stil men den är jättejättefin!! 🙂
    Äntligen har jag tid att kika in här, jag har hållit på med en liten hemlig sak som har tagit min tid i anspråk, men

  5. Lena. BE
    Jun 05, 2011 @ 20:43:00

    hur gick det här till??? jag fattar ingenting. Mysko!!
    nåväl, fortsätter väl där jag blev avbruten då…
    nu är den inskickad och klar, skönt att ha det gjort!
    Nu kan livet fortsätta som vanligt igen. 😉
    Ha det så bra min govän! Vi hörs.
    Kramar i massor från Lena

  6. Lena. BE
    Jun 05, 2011 @ 21:52:13

    Hej svejs igen min vän!
    Näää du, nu får du vara nyfiken ser du. hihi 😉
    Jaa det var något speciellt men det är inte nåt scrappande jag hållit på med så med andra ord är det inte någon present eller så som har blivit gjord, utan något helt annat men ändå lite småhemligt än så länge. 😉
    Ha en skön och mysig kväll.
    Kramar från Lena

  7. Lilla Pyssel Inger
    Jun 08, 2011 @ 20:27:55

    GRATTIS GRATTIS GRATTIS I EFTERSKOTT MIN VÄN:) Hoppas att du hade en helt underbar födelsedag, men det värkar som du hade en toppen dag:) DET ÄR DU VÄL VÄRD 🙂

    TUSEN TACK snälla gulliga underbara du för ditt födelsedagskort blev JÄTTEGLAD för det ska du veta:) Verkligen jättegulligt och omtänksamt av dig och sätter STORT VÄRDE PÅ DET:)

    Segelutflykten blev mycket lyckad men underbart väder och mycket mys tid med min underbara älskling:) Är jättetacksam för denna utflykt:)

    Tyvärr så blev det inte någon påfyllning med ork och energi det jag hade blev spenderat och sen har jag fått ta tid för vila och ta igen mig när jag kom hem!
    Det är så himla tråkigt att så fort jag gör något extra så blir jag slut, matt och ork lös men men det är som det är och jag får spela på bästa sätt med dom kort jag är tilldelat !!!

    Så även om jag är dålig att höra av mig så har jag absolut inte glömt bort dig min vän !!! Jag tänker på dig och håller tummarna för dig och hoppas att det går bra för dig och att du mår bra!

    Men nu på sommaren så blir det andra saker man vill göra som att åka ut med båten göra fint i trädgården o.s.v och då får annat som bloggen och pyssel vänta till sen! Viljan att kunna göra allt finns där men orken och tiden räcker inte till !!!!

    Ta väl hand om dig själv och önskar dig ALLT DET BÄSTA:)

    Massor med kramar från din lilla vän Inger:)

  8. Lilla Pyssel Inger
    Jun 09, 2011 @ 05:12:11

    Vad trevligt att du gillade mina båtbilder:) Det var himla underbart på sjön och får man fint väder så är det riktigt WOW:)
    SJÄLVKLART så tyckte jag om ditt Grattis kort som jag fick:)
    Hoppas att du har fått något i brevlådan från mig också!!!

    Det är så skönt med dig och andra som vet precis hur det är när man måste vila och ta igen sig när man gjort något extra ! Det är jättejobbigt med människor som inte förstår känner att jag blir extra stressad av det!
    Så tokigt att läsa om att du också har haft jobbigt och att du inte har hämtat dig ännu hoppas att du mår mycket bättre SNART !!!!

    Förstår att du har ”mycket” att göra denna veckan om du har en student hemma, har jo haft det själv och det är mycket att fixa och göra:) Lycka till med dotterns student och allt annat och hoppas att ni får en helt underbar dag:)
    Hoppas du lägger ut bilder sen på din dotter i hennes vackra balklänning!!!

    Det kan bli lite tid mellan mina besök i bland men det betyder inte att jag har glömt bort dig för det gör jag ALDRIG vännen!!!!

    Förstår att du längtar tills maken har semester och så himla roligt att ni har fått ”NY” husvagn är verkligen ”JÄTTEGLAD” för eran skuld:) Hoppas att ni får en helt UNDERBAR OCH MYSIG SEMESTER:)

    Jag ska lägga ut lite nytt pyssel sen i dag och sen till helgen så ska jag göra något riktigt ”KUL” som jag ser ”MYCKET” fram i mot:) Kan tyvärr inte skriva om det på bloggen en då det kan vara någon som läser min blogg som inte ska veta om det jag ska göra ha ha ha ha:)
    Nu är jag allt lite lurig eller hur!!!!

    MASSOR MED STORA KRAMAR TILL DIG Susanne vännen och var rädd om dig:)
    Från din lilla vän Inger:)

Kommentera

