Gäst-DT

har jag blivit för juni månad men kunde tyvärr inte påbörja det förrän i mitten av månaden. Så här blev mitt första alster för Altheas Mix.

Litet kärleksalbum

Det mesta av materialet kommer från AltheasMix och resten är eget material. Den söta lille Amor kommer från Altheas, liksom stämpelsetet  från Lotus ”Chinese Painting” som jag har stämplat och embossat i svart och ljusrosa. Längesen jag embossade så det här var jättekul! Guldpärlorna är också från Altheas, de gröna banden och alla banden som sitter på ringen som håller ihop det lilla albumet. Tagsen har jag färgat in med egna distresser och det var jättekul! Älskar när jag får hålla på att klädda med färg så här! De röda hjärtanen kommer från samma ark som Amor som jag har figurklippt och satt fast med 3D-kuddar. Frimärket och biljetterna är eget material liksom bandet och pappret till den lilla tagen som är instucken på framsidan.

Baksidan av tagsen klädde jag med färgmässigt passande papper eftersom tagsen lätt blir fula på baksidan när man har distressat dem. Alla rubons och knappar är eget material förutom de mycket söta träknapparna som också kommer från AltheasMix. Kakservetten hittade jag längst ner i min stora scrapväska och det är ett hjärta som jag sprejade med Glimmer mist och limmade halva hjärtat på ena sidan av tagen och den andra på andra sidan. De söta rosorna är också från Altheas och här har jag åter igen använt mig av de fina Lotus-stämplarna som ska föreställa blad på rosstjälkarna och de är också embossade med svart pulver.

Här syns hur jag vikt kakservetten runt tagen så den ska synas på både fram -och baksidan, en rolig effekt tycker jag. Fjärilen och den gula blomman är rubons.

De färgade sidorna av tagsen. Nyckelhålet och nyckeln kommer också från Altheas liksom den lilla gröna textrutan som jag klippte ut från ett litet ark, dock inte samma ark som lille Amor.

En närbild på texten som jag skrivit dit för hand, tyckte det passade så bra ihop med nyckelhålet och nyckeln och till själva temat på albumet.

Två närbilder där ni kan se de embossade stämplarna  från Lotus bättre . Blev tyvärr lite embossingpulver kvar runtom stämpeln som jag inte hade sett innan jag använde embossingfönen. Annars brukar jag ta en liten pensel som inte är alltför spretig och  borsta bort överflödet innan jag värmer pulvret.

Den lilla tagen som jag klippte ut ur eget papper och vek dubbel har dekorerats med den lilla ängeln från samma ark som den större. Bandet är eget liksom alla öljetterna på albumet.

En närbild av tagens insida med egna bokstavsstickers från ADORNit Carolees Creations.

Glöm inte att att kika in hos Mita och ta del av hennes fina erbjudande som gäller 13-30/6

 Altheasmix firar 2 år som butik

Kalas rabatt!

30% på ALLT

UPPGE KOD ”30” i rabattrutan då du börjar lägga varor i kundkorgen!

Gäller ordrar lagda 13-30 juni 2011

Och endast varor i lager så långt lagret räcker

Jag har svårt att länka sedan wordpress uppdaterade för ett tag sen så det är därför ni inte längre ser några länkar i mina inlägg, tyvärr. Men länken till Altheas Mix hittar ni bland scrapbutiker i spalten till höger. 🙂

Förstår inte heller varför jag inte kan centrera texten till Altheas Mix, mysko!

 

Ha en skön måndagskväll o en skön vecka!

Kramar Susanne


15 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Anétte Svahn
    Jun 20, 2011 @ 19:44:32

    Hej<3 va roligt att du får vara gäst DT å så fina taggs.;) Kram

  2. Lena. BE
    Jun 20, 2011 @ 21:27:06

    Wow vilket jättesnyggt tagsalbum!! 🙂 ♥I love it♥
    Ett kanonbra första DT-alster, du har lyckats superbra!! 🙂
    Såå läckra färger du fått till och så många fina dekorationer, jag gillar ditt album skarpt!! 🙂
    Visst är det roligt att kladda med färger så här, jag älskar det som du vet! ♥ 😀
    Här har vi haft regnigt i flera dar nu, men nu hoppas jag att det vänder och blir bättre, fast å andra sidan så har Kjell semester och då vet vi ju hur det blir med vädret. Regn varje dag tills han börjar jobba igen. ha ha 😉 Nästa vecka ska vi till min hemby du vet, syrrans dotter kommer hem i helgen så vi ska till dom och titta på huset. Spännande att få se det på insidan också.
    Såg du nu då att jag använt stämpeln som jag fått av dig på mitt album? 😉
    Tack igen för den vännen! 🙂 Kvisten? Menar du magnolia swirlen? :-S
    Ha det gott min govän o sköt om dig du med!
    1000 kramar till dig från mig, Lena

  3. Nina
    Jun 20, 2011 @ 21:37:24

    Så fina tags, vackra färger och fina bilder. Så roligt att vara gäst DT,lycka till med det.Ha det så bra.Kram Nina

  4. smuulan
    Jun 20, 2011 @ 22:30:26

    Så fint album, verkligen superläckert! Otroligt välarbetat, du är så duktig!
    Kram kram

  5. Lisan
    Jun 21, 2011 @ 08:55:18

    Grattis till ditt gäst DT uppdrag. Menvilet fint tag häfte/album du har gjort. Jättefint gjort. Själv sitter jag och pysslar med mitt nästa DT uppdrag men pausade lite vid datorn. Ha det bra, kramis från Lisan

  6. Annelie
    Jun 21, 2011 @ 20:37:31

    Hej Susanne! Vill säga grattis till ditt dt-uppdrag & hälsa dig varmt välkommen i gänget!
    Vilket jättefint & härligt minialbum du har gjort med många fina detaljer!
    Nu ska jag kika runt lite & se vad du pysslar med annars 🙂
    Ha det gott!
    Kram Annelie

  7. Lena J
    Jun 21, 2011 @ 20:50:50

    Hej på dig Sussie!
    Vilket underbart litet album du har gjort. Så läckra färger och vackert dekorerat. Grattis till DT platsen och he en riktigt trevlig Midsommar. Kram Lena

  8. lene
    Jun 21, 2011 @ 22:17:05

    Hej vännen!
    Grattis till uppdraget som gäst DT.
    Jättesnyggt tagalbum!
    Kram lene

  9. Kamilla
    Jun 22, 2011 @ 02:25:13

    Grattis till GDT uppdraget ♥
    Så himla snyggt tagalbum du har gjort, suuupernajsigt!!! 😀
    Kram kram

  10. Lilla Pyssel Inger
    Jun 22, 2011 @ 11:09:50

    ÅÅÅÅ VAD KUL ATT DU ÄR MED I DT GÄNGET:) STORT GRATTIS TILL UPPDRAGET OCH VÄLKOMMEN I GÄNGET LYCKA TILL VÄNNEN:)

    Ditt tag album är SUPER SNYGGT med en massa fina underbara detaljer detta lyckades du kanon med:) MYCKET BRA JOBBAT:)

    Otroligt snygga kort på din Student dotter också så vacker och fin hon är:) Så trevligt att du delade med dig av alla dessa underbara härliga bilder:)

    Visst har jag tur som har fått så mycket fint och sen att få underbara kort och presenter en hel månad efter man fyllt år det är verkligen inte dåligt:)

    Ja du lilla farmor´s tjejen är redan på väg att blir stor det går så himla fort tyvärr allt för fort!!!!

    Aj vad tråkigt och höra om ditt nacke migränanfall den sista tiden det lät verkligen inte roligt:) Förstår att du blir trött sådant tar tyvärr mycket ork och energi!

    Jag tar det lite lugnare med pyssel och bloggen just nu. Det är så mycket annat som händer nu på sommaren så det blir att blogga runt och pyssla när jag har ork, tid och möjlighet. Du vet jo själv att vi måste prioritera och jag orkar tyvärr inte med ALLT som jag vill hinna med och göra så är det!

    Ha det jättebra och lova mig att du tar väl hand om dig själv:)

    MASSOR MED STORA KRAMAR FRÅN DIN LILLA VÄN Inger:)

  11. Lena. BE
    Jun 22, 2011 @ 13:28:06

    Ville bara säga…
    Ha en jättetrevlig midsommar, hoppas vi får soligt och varmt! 🙂
    Kramar från Lena
    Ps. har sån *förb* värk så jag kan inte skriva mer.

  12. Lisa-olsi
    Jun 23, 2011 @ 13:10:23

    Grattis till uppdraget som gäst DT, kul.
    Ditt första alster blev kanonfint, härliga färger.
    Ha det gott och hoppas din midsommar blir kanonbra.
    Kram Lisa

  13. lene
    Jun 23, 2011 @ 20:25:03

    Ha en trevlig Midsommar min vän!
    Kram lene

  14. Pernol
    Jun 25, 2011 @ 11:57:28

    WOW vilket superfint tagsalbum! Så snygga färger.

    Ha det bra!
    kramis Pernilla

  15. Indy
    Jan 03, 2015 @ 19:19:11

    In the cocpmilated world we live in, it’s good to find simple solutions.

Kommentera

