Altrad tändsticksask – DT

FRAKTFRITT HOS ALTHEA’S MIX…

AltheasMix har FRAKTFRITT PÅ ALLT 4-10 juli

Minsta köp för fraktfritt på papper är 10 st valfria
Så långt lagret räcker och endast varor i lager.
Välkommen med din order!
http://www.altheasmix.se/
Julkortsutmaningen i full gång!http://www.altheasmix.blogspot.com/

Veckans DT-alster: altrad tändsticksask

I Juli månads DTpaket så följde det bl.a med fina julpapper ur kollektionen ”Juletid” från Maja Design. Jag har sen länge haft en trekantig tändsticksask liggandes som inte har blivit av att altra. Men så fort jag såg de fina julpapprena så visste jag direkt vad jag skulle använda dem till. Jag har använt mig av grön och roströd cardstock. Använde två av papprena och ur det ena figurklippte jag ut fyra skira granar som jag påförde stickles (X-mas red) på för att få fram julkänslan med hjälp av glittret.  Dekorerade med rött prickigt band och av rött organzaband gjorde jag en rosett och dekorerade den med nål och en söt snöflingecharm. Dekorerade hörnen med gröna halvpärlor och bokstavsstickerna kommer från Making memories, avslutade med en stjärncharm i ett hörn. Dessa askar kommer jag absolut att skaffa fler av för de var både snabba och roliga att altra. Allt material jag använt förutom dekorationsnål, bokstavsstickers, charms, stickles och halvpärlor kommer från Althea’s Mix. I DT-paketet medföljde också papper från Maja Design’s kollektion ”Sommartider”, riktigt läckra sommarpapper. Samtliga papper och band hittar du hos Althea’s Mix.

Glöm inte att delta i julkortsutmaningen och gör ett julkort i veckan! Så skönt att slippa stressa sen strax innan jul för att få dem klara. Är du med så slipper du ju det, bra va?:)

Du har väl inte missat DT’s utmaningar med fina vinster? Just nu är det Biggan som har sin men den går tyvärr ut idag.

3-kants tändsticksask

Förra veckan brände jag mig rejält på stranden och får sota för det idag då huden bokstavligt talat ramlar av på ryggen och baksidan av låren från knävecken. Där gör det grymt ont med sveda och jag kan inte sträcka ut knälederna helt och kan bara sitta i skinnsoffan, dock inte utan smärtor. Men är huvudet dumt får kroppen lida!!! Hur i hela fridens namn kunde jag missa solskyddscremen??!!! Gör inte samma misstag som mig; ta med er solskydd när ni beger er till en strand för att sola och bada, solen är förrädisk! För även om det inte känns att den tar så gör den det ändå! Plötsligt är det försent och du är knallröd precis som jag blev.

Ha en fortsatt skön sommarvecka!

