Nyfödd, tagalbum

Goddag på er alla!

Idag regnar det här och igår var det dimma hela dan men 3 km från oss, ja där fanns solen minsann.  Men jag ska absolut inte klaga då denna sommar hittills har varit helt fantastisk med sol och värme. Precis som en svensk sommar ska vara.

Vi har fått en ny underbar liten medlem i släkten, en liten tjej vid namn Zea. Det är barnens kusin som fått en flicka till, lilla Ava’s lillasyster. Tyvärr så bor de långt ifrån oss så vi har inte träffat bäbisen ännu men de kommer snart hem så man kan få snusa på henne.

Har gjort ett litet tagalbum till henne, i rosa förstås. 😉

Tagalbum

Tagsen kommer från AltheasMix som jag har färgat med mina distresser som du oxå kan hitta hos Mita.

Visar de distressade framsidorna först.

Jag letade i mina gömmor efter babystämplar då jag hade för mig att jag skulle ha några nånstans så efter mycket letande så hittade jag till slut ett underbart stämpelset som jag köpte för längesen, tror det var 2007 och då hade jag inte scrappat länge alls och sedan har de tyvärr blivit liggande och bortglömda. Men jag kommer absolut att använda dem i fortsättningen då behovet uppstår. Stämpelsetet som är clearstamps kommer från scrappers choise och inhandlade på Bokus.

Textstämplarna som jag använt kommer från ett omärkt set begagnade gummistämplar som jag köpt likaså de små hjärtanen.

Fjärilsstämplarna och det fina hörnet kommer från ladybug.

Baksidorna av tagsen är klädda med äldre papper från mina gömmor. Den virkade blomman har jag fått från en vän. Biljetten är svagt infärgad med en distressdyna för att få fram en svag rosa nyans.

Swirlstämpeln kommer från Slöjd-Detaljer, den vita rosetten och blingblomman kommer faktiskt från en kasserad BH. Tycker det är kul att ta vara på saker från allt möjligt för att kunna använda till scrapbooking, onödigt att slänga bort det.

Alla band jag använt kommer från AltheasMix och de är helt underbara, jag älskar band! Här använde jag spillbitarna som blev över då jag klädde in den andra tagen men det räckte inte till en fullstor bit för att täcka hela tagen så jag klippte upp den i småbitar istället och på så vis fick jag pappret att räcka till. Lite pillergöra men resultatet blev jag nöjd med. Olyckligtvis så hade en liten pärla lossnat från en av blommorna innan jag hann fota och jag kunde inte hitta den och tyvärr så var det den sista jag hade.

Ni har väl inte missat detta!!!!

 20-60% rabatt på ALLA papper!

Rabatten redan dragen! Ingen kod krävs. Kan ej kombineras med andra rabatter!

Så långt lagret räcker och endast varor i lager.

MISSA INTE heller ”Sommarfynd” i kategorin ”Nyheter & Erbjudanden”, fylls ständigt på med nytt.

Välkommen med din order!

www.altheasmix.se

Julkortsutamningen i full gång! www.altheasmix.blogspot.com

DT´s har utmningar med vinster – kika in hos dom!

(Ber om ursäkt att jag inte kan få Mita’s erbjudande centrerat i inlägget, men hoppas att det går bra ändå.)

Ha det gott alla o stor kram till er allihop!

Hörs snart igen!