Julkortsutmaning

Hejsan!

Underbart väder vi har haft nu i flera dagar, man får nästan utlandskänsla med heta dagar och varma nätter. Jag älskar värme och mår bättre när det är varmt så jag njuter verkligen nu. 🙂 Har badat i havet flera gånger nu fast det bara varit runt 20 grader i vattnet men det är skönt när man är extra varm och klibbig.

Jag har gått med i Mita’s julkortsutmaning med att göra ett julkort i veckan. Smart va? Då slipper man stressa när det börjar närma sig jul och man kan fokusera på annat istället. Sammanlagt har jag gjort 4 st. julkortsalster. En tändsticksask i annorlunda format som jag bloggade om tidigare och nu har jag gjort ett vanligt dubbelvikt 15×15 cm kort och två st. jultagsminialbum, om man nu kan kalla dem för det men jag kommer inte på nåt annat namn. Min egen utmaning var att använda de papper som jag fick som DT-material tidigare och som legat framme sen dess, inga andra papper, förutom cardstocken som tog slut. Inga andra dekorationer heller än de som jag har framme just nu och det är inte många alls. Så mina alster blir med andra ord sparsamt dekorerade men det är också en utmaning i sig för mig då jag alltid har svårt för att använda lite dekorationer.

Visar er de 3 alster jag gjort nu då jag inte har bloggat några julkort sedan tändsticksasken och det är ett tag sen.

Julkort

En närbild på hur jag satt Stickles (Silver) på granarna

Insidan

(klicka på bilden för att se detaljerna, hur jag har påfört Stickles (Crystal) på snöflingorna på den vänstra sidan och på julkulorna på högra sidan)

Jultagsminialbum

Här är de öppnade så man kan se de andra tagsen också

Gå med i julkortsutmaningen du också så slipper du stressa med dem alldeles före jul.:) Utmaningen hittar du hos AltheasMix, länk nedan.

Mita har just nu ett fantastiskt erbjudande, se här:

FRAKTFRITT!

Gäller ej Maja Design, enfärgad cardstock kan ej heller kombineras med rabattkoder!

25-31 juli

Så långt lagret räcker och endast varor i lager.

MISSA INTE heller ”Sommarfynd” i kategorin ”Nyheter & Erbjudanden”, fylls ständigt på med nytt.

Välkommen med din order!

www.altheasmix.se

Julkortsutamningen i full gång! www.altheasmix.blogspot.com

DT´s har utmningar med vinster – kika in hos dom!

Det var allt från mig denna gång och hoppas ni alla får en fortsatt underbart skön sommar!

20 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Pernol
    Jul 25, 2011 @ 14:19:05

    hej Sussie!

    snyggt kort och snyggt tagsalbum! Det enklaste är alltid det snyggaste. Du fick till det jättebra med enkla medel. 🙂

    Det har verkligen varit härligt väder! 🙂 Idag är det skönt när det är molnigt som omväxling. Jag har en vecka kvar av semestern nu. Det känns vemodigt men samtidigt skönt att återgå till normala tider. Det är lätt att vända på dygnet.

    Ha en bra vecka!
    kramis Pernilla

  2. Lena. BE
    Jul 26, 2011 @ 12:07:07

    Jättefint julkort och jättefina tagsalbum, så snyggt dekorerade med enkla medel!! 🙂
    Så orättvist det är, än en gång har jag upptäckt att jag bor på fel ställe, norrut och söder ut så har ni fint väder, men tyvärr är det inte så här hos mig. Snyft!
    Ha det bäst.
    Kramar från Lena

  3. lene
    Jul 27, 2011 @ 09:50:23

    Så fina alster du gjort vännen!
    Kram lene

  4. Lilla Pyssel Inger
    Jul 28, 2011 @ 12:42:14

    Hej på dig vännen:)

    Julkortet och det andra du har skapat sedan sist är riktigt snygga saker och jag gillar det du har gjort massor:)

    Tusen tack för dina varma goa ord hos mig så snällt och omtänksamt av dig:)

    Det som hände i Norge är så fruktansvärt så det finns inga ord för det:) Jag blev helt förlamad hade inte lust med något eller ville göra något var bara tvungen att vara och landa. Har fortfarande inte fattat omfattningen av denna grymhet som blev begått kommer nog aldrig kunna förstå och ta in det.
    Kan liksom inte förstå att det finns en människa som kan göra något sådant det är helt ofattbart!!!
    Jag känner mig mycket lycklig lottad för inga vänner eller någon av min familj i Norge blev direkt drabbad av tragedienn.
    Å du har helt rätt man fattar nog aldrig vidden av detta som har hänt det tror jag aldrig vi kommer att göra!!!!

    Hoppas att du mår bra och har det bra, var rädd om dig:)

    Massor med STORA BAMSE KRAMAR till dig från din lilla vän Inger:)

  5. Pernol
    Aug 01, 2011 @ 07:58:45

    Hej Sussie!

    Ska du gå på scrapträffen imorgon den 2 aug?

    Jag har en pågående blogcandy som jag hoppas att du vill delta i. 🙂

    Ha en underbar vecka!
    kramis Pernilla

  6. Busan
    Aug 05, 2011 @ 22:58:36

    Hej vännen!
    Vilka juliga alster du gjort – tycker de är så vackra allihopa och så roligt att du utmanar dig själv att bara använda det du har framme, det ska jag med göra någongång för det lät riktigt roligt. 🙂
    Visst mår vi bättre av värme och bad! Har haft den finaste sommaren på många år och visst har jag en bit kvar dit jag vill, men det går verkligen på rätt håll. Badade sista dagen idag och det känns lite sorgligt men det kan ju inte vara badsäsong hela året! Älskar man bada så får man ju aldrig riktigt nog! 😉
    Nu ska jag njuta av dina alster lite till och hoppas du får en riktigt trevlig helg! Massor med kramar till dig!

  7. Busan
    Aug 12, 2011 @ 23:36:21

    Hej Sussie-vännen!
    Tittar in för att önska dig en trevlig helg och hoppas du har det så bra du bara kan och kan njuta lite av det sista av sommaren. Har suttit och tittat på dina underbara kort och vilket jobb du har lagt ner… men så vackra de blev! Hoppas du får en mysig pysselstund snart igen och att allt är väl med dig!?
    Massor med kramar
    Åsa/Busan

  8. Busan
    Aug 18, 2011 @ 14:20:12

    Hej Sussie-vännen!
    Tittar bara in för att önska dig trevlig helg igen och hoppas du har det så bra du bara kan. Har suttit och tittat på dina underbara kort här igen och tycker de är så fina… Hoppas du snart får en mysig pysselstund igen!
    Massor med kramar till dig!
    Åsa/Busan

  9. Lilla Pyssel Inger
    Aug 22, 2011 @ 12:32:48

    Hej på dig Sussie vännen:)
    Nu var det ett tag sen jag hörde i från dig !
    Hoppas att du mår bra och har det bra ! Tänker massor på dig ska du veta!!!
    Önskar dig en jättetrevlig måndag och vecka och ha det bäst:)
    Massor med kramar från Lilla Inger vännen ♥:)

  10. JOsefine
    Sep 08, 2011 @ 14:32:42

    Jättefina tag! Super!

  11. Ulwa Wallin
    Sep 11, 2011 @ 18:31:49

    Vilka härliga tags. Underbara!!! Smart av dig att gå med på en julkortsutmaning. Jag vet att jag kommer att sitta och slita mitt hår i början på december för att få klart de julkort som jag hade tänkt göra under november men skjutit upp.
    Må gott!!!

  12. Busan
    Sep 30, 2011 @ 10:06:55

    Tittar bara in för att önska dig en trevlig helg och hoppas du har det så bra du bara kan!
    Massor med kramar
    Åsa

  13. Anonym
    Okt 08, 2011 @ 23:26:05

    hur mår du?????

  14. Petra Stenqvist
    Okt 09, 2011 @ 19:25:04

    Hej på dig och TACK för besöket på min blogg…. Alltid roligt med nya besökare !!
    Ang metalltejpen så har min sambo köpt den åt mig på Beijer, men jag tror att det finns på Biltema…

    Lycka till!
    Kram Petra

  15. Lilla Pyssel Inger
    Okt 10, 2011 @ 09:38:35

    Hej och god morgon på dig kära Susanne vännen:)

    Så trevligt att du har varit och hälsat på hos mig i min blogg set var ett tag sen nu så verkligen jättetrevligt:)

    Men när man inte mår bra så får man prioritera man orkar helt enkelt inte med allt och jag vet precis hur det är. Det går upp och ned som en berg och dalbana för mig med !

    Självklart så tänker jag på dig vännen och bryr mig om dig fattas bara !!!!
    Å du man hör av sig när man har ork, lust, möjlighet och vill!!!
    Jag hoppas att du snart känner att du är på banan igen och orkar med det som du har lust med:)

    Tusen tack för dina fina ord och komplimanger om mina alster så snällt av dig och du vet att det uppskattas mycket:)
    Nåldynorna är super enkla och så trevliga att göra du måste testa på när du har en tom tejp rulle vet att du skulle tycka om att göra själv:)
    Å SJÄLVKLART DU FÅR LIFTA ALLT SÅ MYCKET DU VILL tar det som ett stort komplimang att du vill lifta mig:)

    Ha en underbar måndag och vecka, var rädd om dig och ha det bäst:)

    Massor med kramar från din lilla vän Inger ♥:)

  16. lene
    Okt 25, 2011 @ 18:13:13

    Hej vännen!
    tack snälla rara du, så glad jag blev! Att bli överraskad så är så roligt!
    Tack vännen ska köpa något jag verkligen vill ha!
    Hoppas allt är bra med dig min vän, det är inte så ofta du syns till!
    massor av kramar från lene

  17. Lisan
    Nov 21, 2011 @ 21:43:32

    Hejsan, tycker du verkligen ligger i tiden just nu. Ja med alla fina julkort. Hi,hi..sen att du la ut dom i juli hör inte hit tycker jag. Ville bra kika in – hoppas att allt är bra med dig. Kramis från Lisan

  18. Busan
    Nov 30, 2011 @ 21:59:01

    Hej Sussie-vännen!
    Hoppas du tittar in här ibland så du ser detta…. är ju så överlycklig för den underbara asken och presentkortet och jag är så lycklig att du var med och lade till det. Jag har ju egentligen köpstopp men när man fyller och får presentkort så gills ju inte det! 😉
    Hur är det med dig? Hoppas du har det så bra du bara kan och att du får en del mysiga pysselstunder än om du inte är aktiv här på bloggen. Saknar dig men hoppas du tar dig tid till dig själv och mår så bra du bara kan. Vi finns här när du har tid, ork och lust igen. ♥♥♥
    Tusen tack igen för att du har varit med och gjort mig så lycklig! 🙂
    Massor med kramar till dig!
    Åsa

  19. Lena J
    Dec 19, 2011 @ 15:48:43

    Hej Sussie!
    Vill kika in till dig och önska dig en God Jul.

    Nu tar jag en liten bloggpaus för att hämta lite lust och inspiration till att pyssla igen.
    Önskar er en riktigt GOD JUL & GOTT NYTT ÅR. Kram Lena

  20. Lena BE
    Dec 20, 2011 @ 12:42:54

    Hej vännen!
    Jag säger som Lena J så jag vill berätta att…
    Nu tar jag lite julledigt dvs. en bloggpaus för att hämta lite lust och inspiration till att pyssla igen.
    Så jag önskar er en riktigt GOD JUL & GOTT NYTT ÅR.
    Kramar från Lena

Kommentera

